maar, het is natuurlijk net als met ieder boomloos zadel.. De fork houdt veel minder gewicht dan een boomzadel.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Maar ook hier, het is maar net wat je zelf prettiger vindt. Op dit moment zijn er al meerdere fabrikanten die een zelfde soort concept gebruiken voor boomloze zadels. Boomloos hoeft niet meer perse zo'n zacht ding te zijn. Kijk maar naar de Circle Y. Deze heb ik zelf niet IRL gezien, maar is volgens mij het hetzelfde concept en ook een behoorlijk stevig zadel.
Finnie schreef:Als ex-eigenaar van een CY-Just-B-Natural kan ik je vertellen dat dit zadel ABSOLUUT NIET 'behoorlijk stevig' is, maar juist behoorlijk flexibel zonder een vodje te zijn wat je zomaar dubbel kunt vouwen. Hetzelfde gaat op voor de Bob Marshall..... Kijk maar naar de Circle Y. Deze heb ik zelf niet IRL gezien, maar is volgens mij het hetzelfde concept en ook een behoorlijk stevig zadel.
Mac schreef:Ja, bomen en bos en zo. En klok en klepel. En hoed en rand.
Ik weet niet hoe de nieuwe Freemax is, maar de oorspronkelijke was ECHT heel stevig, als in stug. Als je niet zou weten dat het boomloos is, zou je denken dat het een boomzadel is. Het gaf -met mijn kracht- gewoon echt 0,0 mee. Hij is/was daarin veel stugger dan mijn Debra Sibley Ultraflex zadels en deze zijn dus juist weer NIET boomloos, ook al wordt vaak beweerd van wel. Het vereist best wat kennis als simpele eindgebruiker om precies te weten wat je tussen jezelf en het paard hebt liggen.