[WN] Voor geen ijzers en achter sliding ijzers?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sunny

Re: Voor geen ijzers en achter sliding ijzers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 07:18

Ik rijd er altijd mee op asfalt, gaat prima hoor. Moest tot twee jaar geleden dagelijks een kwartier heen en een kwartier terug over straat naar de bak. Gaan misschien iets minder lang mee dan gewone, maar een week of zes, zeven haal ik wel. En ze gaan er ook mee in de wei. Ze wennen er snel genoeg aan dat ze een paar meter eerder moeten remmen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 17:37

Patchje schreef:
Bedankt voor alle tips. Had aan m'n trainer gevraagd welke paarden er sliding plates hebben en wat hun ervaringen zijn, nou weet je wat z'n antwoord was? Een stuk of 6 paarden HADDEN sliding plates. Er staat er geen een die ze NU heeft. Hmmmm, zijn dat dan geen goede ervaringen? Hij zei ook dat ik op m'n smoel zou terecht komen met sliding plates als ik ga buiten rijden. :+ Haha, tja wil ik dat? Maar ik heb juist wel gehoord dat je ermee kan buitenrijden. Maar ze wel snel afslijten als je veel op asfalt rijd.

Nou begin ik me af te vragen wat voor trainer jij hebt wat dit is echt niet normaal, tenzij hij helemaal geen reining traint natuurlijk.
Misschien gaan zijn paarden onderuit als hij buitenrijdt maar dan is dat meer een teken van slechte training of /en slechte smid.

Patchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 19:09

Nou, hij houdt zich met van alles wat bezig, als je iets hebt opgemerkt aan je paard dat hij bijvoorbeeld niet goed stopt gaat hij je ermee helpen, gewoon waar je last van hebt, als dat verholpen is weet hij wel iets anders, hij merkt meteen wat je pony niet goed doet (eigenlijk is het meestal de ruiter) en help je weer daarmee. Maar hij houdt zich ook wel met reining bezig.

Wel als we gaan buitenrijden en galopperen is het een gewoonte daar om van galop in stap over te gaan. Misschien bedoelt hij dat, want ik denk eerlijk gezegd ook dat je dan lekker doorglijd... :+