[WN] uncle tom westernzadel fenders

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pennyputs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 07:24

Een duur kwaliteits zadel kan ook heel slecht passen en schade toebrengen aan de rug van je paard. Alles valt of staat met de kundigheid van degene die het zadel past/aanmeet.
Ik heb zelf een westernzadel van zadelmarkt en ik moet zeggen dat dit van een redelijke leder kwaliteit is. ( je kunt natuurlijk geen topper verwachten voor die prijs en er zit nogal wat kwaliteits verschil in wat ze aanbieden) Ligt ook erg goed op mijn paard terwijl ik met dure zadels echt niet kon slagen.
Ze gaan geen levenlang mee, maar dat hoeft ook niet. Met goed onderhoud kom je een heel eind.

Voorheen waren de zadels van zadelmarkt idd ronduit slecht en gevaarlijk in gebruik ( op enkele uitzonderingen na) maar dat is nu niet meer zo. Redelijke zadels als je niet veel geld hebt of wilt uitgeven.

sevke

Re: uncle tom westernzadel fenders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 07:53

Een zadelpasser die het zout op zijn patatten waard is, begint al niet aan zo'n zadelmarkt of divoza ding. Maar dat is het probleem. Iedere hond met een hoed op kan een bordje aan zijn deur schroeven en zichzelf zadelpasser noemen...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:15

marnavik schreef:
Voorheen waren de zadels van zadelmarkt idd ronduit slecht en gevaarlijk in gebruik ( op enkele uitzonderingen na) maar dat is nu niet meer zo. Redelijke zadels als je niet veel geld hebt of wilt uitgeven.

Ik heb net het duurste zadel (450 euro) zitten bekijken en het is nog steeds bagger.
Zolang ze kreten gebruiken als "Vervaardigt van gedubbeld leer van een soepele kwaliteit." komt het bij mij niet op een paard.

Voor dat geld KAN een zadel geen kwaliteit hebben. Een huid kost al 250 euro en een goede boom begint ook bij 150. Dus voor dat geld is het onmogelijk om een degelijk zadel te maken zélfs uit lage-lonen landen als India.

sevke

Re: uncle tom westernzadel fenders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:39

@DD : wat baten kaars en bril...

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 19:59

sevke schreef:
Een zadelpasser die het zout op zijn patatten waard is, begint al niet aan zo'n zadelmarkt of divoza ding. Maar dat is het probleem. Iedere hond met een hoed op kan een bordje aan zijn deur schroeven en zichzelf zadelpasser noemen...

Hoeft niet eens een zadelpasser bij, een westernzadel past toch altijd %) :roll: