[WN] slopen bob marshall

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 14:37

het verschil tussen de twee zadels is niet alleen de groter ring hoor kijk maar eens naar de spreiding van de nylon riemen boven de ringen en het verschil, dit zit ook weer bij elk zadel anders. persoonlijk ben ik blij dat bij het zadel waar ik nu in rijd (onderste foto)de spreiding van mn de fenders breder is (ik moet veel lichtrijden iv, mn hoog opgooiende kwpn:))

ik heb trouwens ook nog nooit die buckles aan een bm gezien altijd gespen zowel de oude als de nieuwe, dubbeldun heb jij hem tweede hands gekocht? zou iemand dat zelf veranderd hebben?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:44

Ik heb hem weliswaar 2e hands gekocht, maar de vorige eigenaar heeft die er niet aangezet. Ik vermoed dat degene die hem nieuw gekocht heeft die als optioneel er op heeft laten zetten.

Overigens heeft die van mij de bredere spreiding op de singelophanging zitten.

hoofvision

Re: slopen bob marshall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 15:08

hmmm voor zover ik weet bestaat die optie nu niet meer, anders had ik daar voor gekozen bij de bestelling ;)

staat er bij jullie ook de inchmaat aan de binnenzijde van het "flapje"aan 1 kant van het zadel?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:11

De mijne is zo oud daar staat helemaal niets op :D

Lars_Alida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:45

Hallo ,de blevin buckles zijn nog steeds gewoon te bestellen bij BM hoor.
Alleen uit ervaring weet ik dat de gesp voor iedereen makkelijker te verstellen is dan de blevin buckle.
vooral zadels die door meerdere personen gebruikt worden zijn beter af met gespen.(manege paarden).
De blevin buckles krijgen vaak een deuk in het schuifje en als er dan ook nog wat zand tussen komt haast niet te gebruiken.
De schuifjes raakten op de manege ook nog wel eens zoek.
En het is veeeeel lastiger tellen,bij verstellen.
verder helemaal met Rina eens,fijne zadels maar o wat een moeilijke leverancier.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:46

Alida dat wist ik niet. Staat nl ook nergens op de website dat Blevins ook kunnen.
En je laatste zin _O- sorry moest ik heel erg om lachen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 07:19

Ik heb hier ook nog een halve Blevin liggen ergens, was er ook niet zo gecharmeerd van :=

Een gesp met 2 pinnetjes vind ik eigenlijk ook niks :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 07:50

Tja ik vind Blevings véél handiger dan een gewone gesp. Het is mooiere, platter en voor mijn gevoel steviger (geen uitlubberende/doorgescheurde gaatjes).

Lars_Alida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:07

Vind de Blevin persoonlijk ook deftiger,maar niet functioneler.
Bij BM heb ik nog nooit uitgescheurde gaten gezien ,dit komt denk door de nylonversterking achter de riemen.
Nog een voordeel van de gesp,je kunt vanaf je paard(zoals bij een engels zadel) je beugels op maat maken.
Dat is met de Blevin bijna onmogelijk.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:26

Ja precies wat Alida zegt. Dat mis ik toch echt wel op mijn huidige zadels, even de beugels langer of korter maken. Nu moet ik steeds afstappen :D Dat was echt ideaal bij de BM.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:49

Tja er rijdt zelden iemand anders op mijn BM dus de beugels zitten gewoon altijd op dezelfde plek :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:14

Ik ben een raar mens, er zijn dagen dat ik mijn beugels een gat korter of langer moet hebben 8)7 Met name op wedstrijden moet ik vaak ineens een gat langer, en dan is het systeem van de BM echt ideaal.