[WN] Boomloos westernzadel.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Re: Boomloos westernzadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 23:34

Jep de ontwikkeling gaat erg snel. Vind het ook wel jammer dat ze daar niks van over op de site hebben staan.
Echt 100% boomloos is hij idd niet, maar veel flexibeler dan een Equiflex, en gaat dus veel meer richting boomloos dan je zou verwachten.
Ik heb ook 2 custom zadels. In dit geval van een andere zadelmaker ;) maar ben toch nog steeds voorstander van boomloos, en met name de DS, CY en BM. Ik heb van de DS zelfs een Plipafdruk, die echt meer dan goed is. Als je hem ziet zou je niet zeggen dat die van een "boomloos" zadel is.

Testen kan, je komt maar een keer langs :+ :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:33

Ik denk dat je met al die zadels toch al snel boven de 10 kg uit komt?

De BM zou je misschien wat lichter kunnen krijgen maar als dat geen optie is....een Freeform is ook niet bijster mooi, maar ook wel licht. Is dat dan ook geen optie?

Of de Barefoot die je hebt voorzien van een meer taps toelopende pad / inlages, kun je daar niks mee?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:50

Een paar weken geleden heb ik idd inmiddels de derde DS mee terug genomen uit Amerika :P . Die Rina nu te koop heeft was mijn eerste, en dat is inmiddels de smalste maat. Ik heb toen 1 maat groter gekocht voor mijn merrie Pepsi en die past haar perfect. Alleen: geen van 2-en pasten ze op Shane. Hij had idd de kleinste pommelmaat nodig en de flare van Pepsi's zadel. Ik heb met gips een mal gemaakt van zijn rug en die in een koffer opgestuurd naar Panther Canyon Saddlery. Zij hebben daar Shane zijn zadel op gemaakt en het past perfect! Hij loopt er -net als Pepsi- heel ontspannen onder en ik vind het zulke heerlijke zadels dat ik niet anders meer wil :-) . We hebben ook nog een BM liggen waar hubbie mee rijdt, maar daar kan ik met mijn rug helaas niet meer op zitten .... Ben er nog niet over uit of Shane zijn zadel goed genoeg past op Abby, maar anders krijgt zij er ook eentje voor zichzelf *D .

Maar: de DS is absoluut niet boomloos! De bars zijn ultraflexibel en dus hoef je je over rock geen zorgen te maken. Ook zul je geen drukpuntbelasting krijgen met dit zadel; de bars zijn van een soort plastic dat in de lengte meebuigt, maar waar je zitbeenknobbels niet doorheen kunnen prikken zeg maar :D . De pommel en de flare moeten wel degelijk kloppen want deze geven niet mee, maar alles kan daar dus op maat gemaakt worden +:)+ .

Ik zal de DS en de BM zo eens wegen voor de gein :-)

Heb jij een PLIPtest van de DS Rina :wow: ? Dat wist ik niet! ZIEN :P !!!

Het Colorado zadel uit Duitsland heb ik op de Equitana gezien en daar was ik aangenaam verrast over. Ook dit heeft echter een starre pommel waar je de juiste maat van moet hebben. De rest van het zadel is qua starheid te vergelijken met de Freemax, maar het binnenmateriaal is van ander materiaal, volgens de maker en verkopen van het zadel.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:40

Mac :D
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:45

Eerlijk gezegd is dit voor mij juist een typische niet-boom afdruk :P

Ik krijg ik ook zo nu en dan zo'n vergelijkbaar plaatje in de mail van iemand met een Barefootje, en dan vaak daarbij nog een plaatje met lichtgaten van een test met het huidige / oude boomzadel dat altijd wel ergens knelt :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 17:37

BM vind ronduit lelijk (de fenders) en daarbij zit je toch ook al gauw met de lengte, want BM is volgens mij de kortste 65 cm.

Waarom zit iedereen zo ver weg. Maar ga wel een keertje kijken om de freeform te testen, want zal ook moeten kijken of de fenders kort genoeg kunnen voor mij. Zit nu bij mijn equiflex op zijn kortst.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:42

Ik kan er ook met mijn goede monitor niet veel van aflezen Rina :D

Bij de meeste boomloze zadels zijn verschillende maten fenders te krijgen Marcella. Iig bij de BM, de DS en bij de Freemax.

Dit is trouwens mijn meest recente Debra Sibley:
Afbeelding
Met heel eenvoudige tooling :-)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 18:15

Mooi zadel. :~

Hoef er ook niet teveel tooling op. Is wel leuk maar niet belangrijk. En dat is wel handig verschillende maten fenders, want de meeste zijn voor mij te lang (of ik heb te korte benen).

pmarena ben bang dat het geen succes zal zijn ook niet met een speciale pad om smallere zit te krijgen. Eigenlijk heb ik al af en toe last van mijn heupen van de cheyenne, maar dat heeft nu zeer waarschijnlijk allemaal te maken met de afwijking in mijn rug/nek. En bollie nog verder laten afvallen hoef van mij ook weer niet, want heb geen behoefte aan ribben tellen. ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:35

Mijn Startrekk shorty:

Afbeelding