Bij jouw laarzen is die rand maar klein maar kunnen ze daar niet toch op blijven hangen?
Dit bedoel ik soort van:
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ik heb er foto's van gemaakt, zal kijken of ik ze kan plaatsen
PowerReiner schreef:Overigens ben ik er ook te laat achter gekomen dat western laarzen met schuine hak eigelijk niet bedoeld zijn om te rijden. Het zijn meer laarzen voor linedancers e.d.

vind dat toch wat fijner. Ben nu alleen praktisch blut, dus ik moet eff wachten met die aanschaf
Maar ze zijn net iets "te breed" om het maar zo te zeggen. Ik kan er wel mee rijden, en als ik niet onhandig ben met lopen gaat het ook prima
maar ik heb een smalle hier waardoor ze ook makkelijker zij waards kunnen gaan... Ik reed voor mijn huidige bijrijdpaard nooit met sporen overigens, vond het niet nodig. Helaas is het bij dit paard wel nodig (word ook al jaren met spoor gereden en is praktisch "dood aan het been" als ik het zo goed zeg
En ze zeggen bijna allemaal dat het voornamelijk te maken heeft met de wat smallere hiel en schuine hak. Ik zal wel eens een duidelijke foto maken met sporen op de laarzen van de bovenkant
bij mij zijn ze alleen net te breed lijkt wel. Ze zakken ook beslist niet naar beneden, ze rusten op het randje van de hak zeg maar, dát is prima. Al moet ik zeggen dat mijn nieuwe sporen wel fijner zitten vergeleken met die ik eerst had