[WN] sporen op laarzen met een schuine hak

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:30

Ik heb op stal nog even naar mijn laarzen + sporen gekeken en die liggen zeg maar op de rand van de hak.
Bij jouw laarzen is die rand maar klein maar kunnen ze daar niet toch op blijven hangen?
Dit bedoel ik soort van:
Afbeelding

Rennie89

Re: sporen op laarzen met een schuine hak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 18:35

Ik heb vandaag even sporen op mijn laarzen aan gedaan. In principe kan het, maar rechts zit het nog wel erg los. Sowieso zit het inder daad op die rand van de hak :j Ik heb er foto's van gemaakt, zal kijken of ik ze kan plaatsen :P

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:02

PowerReiner schreef:
Overigens ben ik er ook te laat achter gekomen dat western laarzen met schuine hak eigelijk niet bedoeld zijn om te rijden. Het zijn meer laarzen voor linedancers e.d.

niet noodzakelijk. cutter en buckaroo modellen hebben een schuine hak maar ook altijd een "spur ridge" waar de spoor op rust

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 21:05

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 22:00

even een upje. Ik heb nieuwe sporen gekocht, ook deze zijn een fractie te breed dat als ik ergens met sporen tegen aan stoor ze zijwaards kunnen gaan :+

(deze sporen:
Afbeelding

Ik overweeg toch om die tie down rubbertjes nog erbij te kopen :j vind dat toch wat fijner. Ben nu alleen praktisch blut, dus ik moet eff wachten met die aanschaf :')

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:01

ik heb tiedown rubbers.
kosten niet veel ;)

eschpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:23

hoi

ik heb ook nog 3 setjes tie-downs te koop.
super makkelijk.
pb maar,

p.s ze staan op marktplaats :D

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:05

ze moeten los zitten maar niet draaien, gewoon in of uit buigen, riempje zo aan dat ze niet over je hak af gaan,maar los genoeg zodat ze op en neer kunnen, een wieltje is om te rollen,naar boven, als je er af dondert moeten ze om hoog kunnen zodat je niet ergens aan haakt.

maar dat weten ze in kansas ook gewoon.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 21:16

Dat ze los moeten zitten begrijp ik ;) Maar ze zijn net iets "te breed" om het maar zo te zeggen. Ik kan er wel mee rijden, en als ik niet onhandig ben met lopen gaat het ook prima :) maar ik heb een smalle hier waardoor ze ook makkelijker zij waards kunnen gaan... Ik reed voor mijn huidige bijrijdpaard nooit met sporen overigens, vond het niet nodig. Helaas is het bij dit paard wel nodig (word ook al jaren met spoor gereden en is praktisch "dood aan het been" als ik het zo goed zeg :)

Laatste zin snap ik niet? :)

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:17

gewoon dicht knijpen ,ik dacht dat je kennisen hebt in kansas waar je het aan kan vragen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 18:47

Ik heb kennissen daar maar ik ken meer mensen hier in NL die westernrijden hoor :+ En ze zeggen bijna allemaal dat het voornamelijk te maken heeft met de wat smallere hiel en schuine hak. Ik zal wel eens een duidelijke foto maken met sporen op de laarzen van de bovenkant

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:04

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 19:09

Op die foto's sluiten de sporen ook mooi aan :) bij mij zijn ze alleen net te breed lijkt wel. Ze zakken ook beslist niet naar beneden, ze rusten op het randje van de hak zeg maar, dát is prima. Al moet ik zeggen dat mijn nieuwe sporen wel fijner zitten vergeleken met die ik eerst had :j

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:53

ja daar om gewoon het hiel gedeelte samen knijpen of duwen tot dat ze aan zitten, een man er bij nemen, dan vingers in elkaar en met de muis van de handen naar elkaar toe knijpen.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:49

Hey, misschien een late reactie op dit topic. Maar ik heb dus ook laarzen met een schuine hak (Ariat Heritage) en mijn sporen blijven echt niet mooi zitten. Ze slingeren als het ware rond op mijn hiel.
Naast het bijknijpen van je sporen, tiedown straps in rubber, zijn er nog andere manieren hoe je je sporen beter kan doen passen?
Kan dit bv. ook liggen aan je sporenriempjes? Mijne zijn gewone simpele rechte van GVR, kan dat er ook aan liggen hoe de sporen op je hiel blijven liggen (in vergelijkin met brede gebogen riempjes)

Rechte: http://www.jwsaddlery.com/_images/produ ... raps-2.jpg
TOV
Gebogen: http://www.purdygear.com/images/product ... p-1000.jpg