[WN] Welke Bob Marshall zou jij laten maken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:21

rina schreef:
Mijn roundskirt mag verkocht, maar weggeven doe ik em niet :+ en ik heb dus ook geen druk met verkopen.

Wat is je vraagprijs ongeveer?

Paintlinger

Re: Welke Bob Marshall zou jij laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:28

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:29

oeps ja dat is ook ver boven mijn budget

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:57

hier ook een BM liefhebber
ik heb een barrel model, ook tweedehands aangeschaft trouwens
Afbeelding

het liefst had ik een trail model en flowertoiling vind ik het mooiste en dan dubbel skirts
suede vind ik persoonlijk wel prettig zitten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 13:50

mooi plaatje spatter!

Weet er iemand eigenlijk waarom de fenders en chaps aparte stukken zijn? Dat is het enige dat ik erg lelijk vind namelijk; heb liever gewone:

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 15:11

@sallandval : de ophanging van de fenders zit onderaan (en in) de skirt van het zadel vast en zou zichtbaar zijn als dat kleine flapje er niet zou hangen. Normaliter verbergt de seatjockey van een boomzadel deze ophanging.

Heb je dat niet dan zou je waarschijnlijk schuurplekken op je been krijgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:22

The Wrangler is mooi inderdaad! Ik zou wel een roundskirt willen, maar eigenlijk ook wel een hoofpick-pocket. En dan een peaked pommel en de fenderophanging een heel eind verder naar achteren....

Die van Rina is ook mooi +:)+ Ondanks de wat drukkere tooling (basket is vaak toch wat rustiger) en het zilver, wordt het niet overdreven dus blijft het smaakvol, hoewel ik wat minder oakleaf en wat meer basket toch net iets mooier zou vinden :P

Ik vind ze vaak teveel of te weinig versiering hebben. Met veel zilver en veel snijwerk wordt het al snel zo'n schreeuwerig kermisartikel :o En die zonder tooling vind ik gewoon lelijk "el cheapo" er uit zien, dan vind ik m'n Arizona zadeltje mooier :P

Die van Spatter is ook mooi :)

Ik vind het alleen jammer dat ze naar mijn mening nogal "overpriced" zijn, dat zijn toch geen bedragen meer zoals die van Rina voor 3000....dat zou ik er echt nooit voor over hebben.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:14

Barrelracer, zwart leren zitting, medium oil roundskirt met diamond tooling. Korte fender, een inch naar achter. :9.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:57

Afbeelding

Dit is de mijne!!! Maar als ik ooit nog eens een nieuwe bestel dan wordt het een met een kleinere zitting, donkerder, en idd de fenders wat naar achteren!

Heb ook nog een trail rider, die heel plain is, helemaal van suede geen tooling, voor de wat ruigere ritten zullen we maar zeggen.. :P

Voor mij never nooit meer een boom zadel!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:19

Claudia donkerder is hij er niet, of je moet hem al chocolate laten dyen. Dan wordt hij dus heeeeeel donkerbruin. En allemaal die fenders een inch naar achter, I wish you luck. Echt sportssaddle wil daar bijna niet aan. Het heeft mij heel wat discussie en overtuiging gekost dat ze het deden.
Wat, enig idee hoeveel moeite het me gekost heeft dat zilver op dat zadel te krijgen??? Met name die cantleplate was een DRAMAAAAA.

Ik ben nu eigenlijk 1 nodig met de rigging (singel) verder naar voren. Maar ik durf er echt geen te bestellen bij hun. Op moment van bestelling kan alles, maar als puntje bij paaltje komt doen ze het of gewoon niet, of je moet echt meerdere keren praten als brugman om het voor mekaar te krijgen. En even een zadel terug sturen omdat het niet naar wens is, meer dan kostbare grap.

Tis zo jammer dat sportssaddle zo stug is (en onklantvriendelijk) anders had ik dat zadel nog veel meer willen promoten. Ik mag ze nl zelf bestellen voor Duitsland. Maar zoals het elke keer ging laat ik het wel.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 23:30

Moderatoropmerking:
Aantal offtopic berichten verwijderd.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 08:47

Dank je Ods.

Ik heb misschien toch weer een boomzadel gevonden..........maar de hoop voor ooit BM blijft!
En de wrangler zou dan echtte gek zijn!! :j

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:00

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:02

Je kunt alle modellen zonder knop bestellen als je wilt. En ik doe niet anders als lichtrijden mét een Barrelmodel (hoge pommel) én knop :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:15

Als je last hebt van een knop met lichtrijden, moet je denk ik gewoon goed leren lichtrijden en niet teveel gaan STAAN-zit in je zadel (sorry :o ).

Dat je met het springen boven de meter ofzo last hebt van je knop, okee. Maar anders moet je toch wel behoorlijk fratsen uithalen of een veels te klein zadel hebben ofzo :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:41

@pmarena: er zal ongetwijfeld wel waarheid zitten in je reactie, maar ik merk een heel duidelijk verschil in lichtrijden en knop-aanvaringen tussen mijn Ortho-Flex en de BM. Bij de OF stond de pommel veel meer naar voren (van me af) en bij de BM staat ie recht op. Bij een zwaardere ruiter met een paard met holle rug kan die zelfs naar binnen komen te staan !!
Tel daarbij het verschil in hoogte tussen een Barrelpommel (5") en een normale (Trail)pommel van 4".

Daar zit met lichtrijden dus ook een groot verschil in.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:49

Dan nog, als je bij normaal subtiel lichtrijden tegen de fork aan komt, dan klopt er toch gewoon iets niet :)

Als die knop naar binnen komt te staan dan leg je er een goede Swaybackpad onder, en als je er zo dicht op zit dat je er last van hebt, dan is je zitting gewoon te klein waardoor je er te dicht op zit :)

Bij een goed passend en goed liggend zadel en gewoon subtiel lichtrijden hoort niemand last te hebben van een knop :)

Is verder ook niet vervelend bedoeld ofzo, maar als je met lichtrijden last hebt van een knop dan gaat er gewoon ergens iets mis :j

Nog even de wenselijkheid van lichtrijden daargelaten.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:19

ik ben het gedeeltelijk eens
bij één paard, die een holle rug heeft, komt de knop naar binnen zetten en dan moet ik toch opletten met lichtrijden dat mijn bodywarmer niet achter de knop blijft hangen
bij mijn andere paard heb ik daar geen last van
springen gaat best wel met een BM, al moet je oppassen dat je niet teveel achter de beweging aan komt en je riem, bodywarmer of zoiets dergelijks afdoen
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:11

pmarena schreef:
.Als die knop naar binnen komt te staan dan leg je er een goede Swaybackpad onder, en als je er zo dicht op zit dat je er last van hebt, dan is je zitting gewoon te klein waardoor je er te dicht op zit :).
Klopt, maar veel mensen denkem niet goed na over de maat van een BM en lichtrijden is veelal ook al 'not-done' ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:41

Daarom, een knop "an sich" is geen belemmering om licht te rijden :)

Ik vind het ook nog steeds jammer dat ik het wel aangeleerd heb gekregen, je blijft er toch vaak op terugvallen terwijl doorzitten op allerlei vlakken gewoon veel beter is :P

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:44

nou, ik ga een jong paard echt niet belasten met doorzitten, doe ik ze echt geen plezier mee

zelfs nu nog begin ik met mijn 6 jarige met losrijden in vlotte draf en lichtrijden om daarna over te gaan op een rustiger tempo en doorzitten
je moet een verdraaid goede zit hebben of een heel fijn lopend paard om gelijk vanaf zadelmak te blijven doorzitten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:51

Daarom is het ook jammer dat je tijdens rijlessen die verdraaid goede zit niet aanleert, maar wel dat rare lichtrijden waarbij je in principe elke pas je paard uit balans brengt en je gewicht als een piekbelasting rond de schoft legt, in plaats van dit fijn over de rug verdeeld te houden :)

Bij de echte werkpaarden her en der over de wereld wordt zelden of nooit lichtgereden. Zo licht is het ook helemaal niet eigenlijk, dat rare gehobbel op die rug :)

Ik doe het ook gewoon hoor omdat ik het zo gewend ben, maar eigenlijk is het maar malligheid :P

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:48

Sinds afgelopen zaterdag ben ik ook (weer) de trotse eigenaar van een BM :D
Een Trailrider, Ik denk een medium oil Smooth Russet met zwarte seat.

Nog eens een vraagje: Wat zijn jullie gedachtes qua pad.
Ik rij nu met een pros choice airride trainerpad met ruggengraadvrijheid.

Lars_Alida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:48

Heb door de jaren heen alle maten en modellen zo,n beetje onder de kont gehad.
En ook alle modellen paarden(van Shire tot 1.35 arabiertjes).
Niemand hoeft zijn fenders verder terug te plaatsen als hij /zij het juiste zadel heeft uit gezocht/ besteld.
Pas wanneer je 2e hands iets aanschaft, is dat ooit voor iemand op maatgemaakt en moet je gaan aanpassen.
Dus indien je wensen duidelijk zijn, stellen we het zadel samen.
En heb je een zadel met b.v een correcte " horsemanship zit" en een pommel en knop waarbij ligt rijden geen probleem is.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:44

Paintlinger schreef:
Sinds afgelopen zaterdag ben ik ook (weer) de trotse eigenaar van een BM :D
Een Trailrider, Ik denk een medium oil Smooth Russet met zwarte seat.

Nog eens een vraagje: Wat zijn jullie gedachtes qua pad.
Ik rij nu met een pros choice airride trainerpad met ruggengraadvrijheid.

Ik rijd met een classic equipe pad, vilt, die vind ik t prettigst onder mijn BM liggen, maar denk dat dat vooral persoonlijk is en ook aan je paard ligt wat je zelf het fijnste gaat vinden.

Gr. Clau