[WN] Western zadel, hoe aanschaf?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: Western zadel, hoe aanschaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:30

Een 17 inch krijg je toch niet op een arab, die lag zelfs op mijn tinker maar nét aan.

Annnett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 18:32

MirandaFuego schreef:
Pfff een witte arabier herken ik van verre...zeker als het een prachtige afstamming is....ben blij dat je jezelf zo leuk vind..misschien volgende x in je beginpost zetten dat je erg moeilijk bent en alleen geholpen wil worden door mensen die goed kunnen omgaan met gedragsproblemen.

Aan mijn info heb je bovendien meer, ik heb een uitstekende zadelpasser die aan huis komt voor je opgezocht.

hartstikke fijn allemaal, maar als ik zo moeilijk ben waarom blijf je daar dan op reageren? Daar moet je dan toch boven staan al helemaal als 43 jarige vrouw?
Nou als je een beetje hebt opgelet kan je zien dat ik ondertussen iemand heb gevonden ;)

Annnett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 18:33

Ragdollcat schreef:
Heb je soms het dier via via verkregen (diefstal ofzo), dat je zo geheimzinnig doet? ik vind het heel erg raar want er zijn zoveel arabieren. Dus die van jou zal heus niet zooooo bijzonder zijn zeker niet als je zelfs geen verstand hebt van welk zadel dan ook.

Ik vind jou zeer onaangenaam doen in je eigen topic en naar de bokkers toe die jou willen helpen.

ja hoor ik heb haar gestolen nou goed? Daarom steek ik me tijd en geld er ook in ;)

Annnett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 18:33

Ariebren schreef:
En pas op voor de 16 inch (zitvlak) zadels.
Even erop zitten, zit lekker, maar tijdens het rijden kom je knel te zitten.
De jonge meiden hier op stal met nog strakke kontjes hebben minimaal een 16,5 en soms zelfs een 17 inch.

Okee zal ik doen!:) Dankjewel :)

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:34

Jammer hoopte in dit topics paar mooie tips tegen te komen, maar heb een hekel aan geruzie.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:35

Annnett schreef:
hartstikke fijn allemaal, maar als ik zo moeilijk ben waarom blijf je daar dan op reageren? Daar moet je dan toch boven staan al helemaal als 43 jarige vrouw?
Nou als je een beetje hebt opgelet kan je zien dat ik ondertussen iemand heb gevonden ;)

Ach meid, het is wel duidelijk dat jij meer te verbergen hebt dan mij....

Annnett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 18:36

Lieve Mensen ik heb iemand gevonden die mij helpt en ook een zadelpasservice heeft dus de mensen met tips bedankt! De andere mensen, hou op met vooroordelen, jullie kennen mij niet en kunnen niets zeggen over mij of hoe ik ben. Als je nog wat kwijt wil, kan je me een pbtje sturen :)

Annnett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 18:37

MirandaFuego schreef:
Annnett schreef:

Ach meid, het is wel duidelijk dat jij meer te verbergen hebt dan mij....

Ja "meid?" nou zoals wat dan volgens jou :) hee weet je ga wat doen met je leven. wat hoop ik dat jij geen kinderen hebt ofzo want ik zou me dood schamen als mijn moeder zich zo zou gedragen, en dat terwijl jullie niet veel kwa leeftijd verschillen maar jij je gedraagt als een 16 jarig tutje :)

Annnett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 18:38

ladypaard schreef:
Jammer hoopte in dit topics paar mooie tips tegen te komen, maar heb een hekel aan geruzie.

Ach ja sommige mensen kunnen het helaas niet hebben dat ik hier geen informatie ga rond strooien over mijn paard :)
Je kan wel Nevada even een berichtje sturen die kan je wel helpen! :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:38

@ariebren: ik neem aan dat je dan de engelse maat bedoeld, want de westernmaat 17" is al aardig aan de maat. De lengte van het zadel gaat een arabier dan zeker te lang zijn.

@annet: een arabier is vaak ovaal geribt met brede schouders en een korte rug.
Moeilijke kombi voor een westernzadel, want ovale ribben geeft vaak smalle schouders en een brede schouderpartij een brede rug. Een specifiek Arab-zadel met een Arab-tree kán een oplossing zijn....maar niet alles wat 'arab' heet is het ook, want er is geen standaardisatie in westerboommaten, die iedere fabrikant kan er zijn eigen invullingg aan geven.
Het best laat je je paard door een goede zadelverkoper inmeten en met die maten ga je op zoek naar een zo goed mogelijk passend zadel.
Evelien van Eurohorse kan je zeker op weg helpen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:39

MirandaFuego schreef:
Een 17 inch krijg je toch niet op een arab, die lag zelfs op mijn tinker maar nét aan.

Ik heb het niet over de lengte van het zadel.

Ik heb het over het zitvlak, van boom tot counter of hoe heet dat ook al weer. :7

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:41

van cantle tot pommel :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:44

Annnett schreef:
Lieve Mensen ik heb iemand gevonden die mij helpt en ook een zadelpasservice heeft dus de mensen met tips bedankt! De andere mensen, hou op met vooroordelen, jullie kennen mij niet en kunnen niets zeggen over mij of hoe ik ben. Als je nog wat kwijt wil, kan je me een pbtje sturen :)

Zo zo zo, pas nieuw hier en dan al gedonder en een en al pinnigheid en onaangenaamheid.

*\o/* *\o/* _/-\o_ *\o/* *\o/* _/-\o_ _/-\o_

Wat doe je dan hier? als je ons toch maar vervelend vinden en niks van ons willen leren?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:49

Dames, doe een beetje rustig aan.

Ik sta bekend als de grootste klier, hier op Bokt.

En ik wil dat graag blijven. :7

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:57

Amyy_ schreef:
Juist...
Als je zo'n houding hebt zullen niet veel mensen je willen helpen.

MirandaFuego schreef:
Misschien volgende x in je beginpost zetten dat je erg moeilijk bent en alleen geholpen wil worden door mensen die goed kunnen omgaan met gedragsproblemen.

:)) _/-\o_ _O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:05

Ariebren schreef:
Dames, doe een beetje rustig aan.

Ik sta bekend als de grootste klier, hier op Bokt.

En ik wil dat graag blijven. :7

_O- _O-

Even nog ter info voor de mensen die wel geintresseerd zijn.

Er is dus een verschil kwa bouw met div type Arabieren:

Spaanse Arabier
Pools
Egyptisch
Russisch
Crabbet
Iranees

En daar weer combi van hebben ook weer namen.
Zo zal de een wat ronder zijn dan de andere.
Wat langer in de rug/lendenen etc

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:06

Annnett schreef:
Ja "meid?" nou zoals wat dan volgens jou :) hee weet je ga wat doen met je leven. wat hoop ik dat jij geen kinderen hebt ofzo want ik zou me dood schamen als mijn moeder zich zo zou gedragen, en dat terwijl jullie niet veel kwa leeftijd verschillen maar jij je gedraagt als een 16 jarig tutje :)

Haha, als jij weet hoe oud ik ben weet je ook dat ik een dochter heb... :')
Handig he, dat je dat kunt zien in mijn profiel.
Dan kunnen mensen zoals jij die zelf niks durven te profileren daar vreemde insinuaties over maken, 'hoe de waard is vertrouwd hij zijn gasten'.... O:)
Ze heeft het heel erg moeilijk bij mij, mijn dochter, zielig he?! :(:)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:26

Begint zo wel een hilarisch topic te worden :+
Komt er een vrij nieuwe Bokker die t eens niet over d'r paardje wil hebben word dit de nieuwste bokt trend?

maar zag genoeg linken voorbijkomen waar veel wel wat aan hebben wat betrefd zadelpassers van westernzadels ;)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:30

Bren79 schreef:
Begint zo wel een hilarisch topic te worden :+
Komt er een vrij nieuwe Bokker die t eens niet over d'r paardje wil hebben word dit de nieuwste bokt trend?

maar zag genoeg linken voorbijkomen waar veel wel wat aan hebben wat betrefd zadelpassers van westernzadels ;)

:+

Ik vind het juist leuk als men naar de pedigree van me paarden vragen.
Dat heet interessen.
Aan de hand van pedigree en type kan je een hoop opmaken.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:59

Gezien TS een SA is komt hier een permanent slotje en zal het topic, met enkele dagen, richting de Mesthoop verdwijnen.