[WN] Brad Rens western zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

alyel

Re: Brad Rens western zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 23:20

ik bedoel, die bars zijn bijna allemaal op dezelfde manier gezet (en ik heb het over fabriekszadels, zoals die brad rens..gene tom winter..duuh.)

Die kunnen misschien wel wijder zijn, of smaller, of de hoogte onder de top is groter..whatever. Die zijn op dezelfde manier opgebouwd, maar denk gerust wat je zelf wil denken.

Ze zullen vast wel een betere reden hebben dan enkel het zilver proper te houden...

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:08

Gleyla schreef:
ik bedoel, die bars zijn bijna allemaal op dezelfde manier gezet (en ik heb het over fabriekszadels, zoals die brad rens..gene tom winter..duuh.)

Die kunnen misschien wel wijder zijn, of smaller, of de hoogte onder de top is groter..whatever. Die zijn op dezelfde manier opgebouwd, maar denk gerust wat je zelf wil denken.

Ze zullen vast wel een betere reden hebben dan enkel het zilver proper te houden...

2 bars, een fork en een cantle, hoeveel verschillende manieren denk je dat er zijn om die in elkaar te zetten en het nog op een zadel te laten lijken?

uit jouw reacties leid ik af dat jij een expert bent in zadels en reining. kun jij me dan misschien zeggen welke andere reden er is om goedkopere zadels te gebruiken bij gerenommeerde reiningstallen buiten het proper houden van zilver? ik ben altijd bereid om te leren.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:10

right, en daarom wou ik in eerste instantie geen discussie beginnen. Jij weet het toch altijd beter (echt waar, zie eender welke topic waar een discussie is, jij bent erbij, en jij bent diegene met een onderbouwde mening hé)

Het heeft geen enkele zin als ik wat ga zeggen. Jij weet het toch beter, en mij interesseert het niet of iemand mijn mening deelt. Ik weet wat ik weet en zie, das voor mij voldoende.

Een zadel met de naam van een ruiter op zegt mij al op voorhand zo'n zadel net niet te kopen. Laat de reden dan maar gissen blijven voor jou.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:54

Gleyla schreef:
right, en daarom wou ik in eerste instantie geen discussie beginnen. Jij weet het toch altijd beter (echt waar, zie eender welke topic waar een discussie is, jij bent erbij, en jij bent diegene met een onderbouwde mening hé)

Het heeft geen enkele zin als ik wat ga zeggen. Jij weet het toch beter, en mij interesseert het niet of iemand mijn mening deelt. Ik weet wat ik weet en zie, das voor mij voldoende.

Een zadel met de naam van een ruiter op zegt mij al op voorhand zo'n zadel net niet te kopen. Laat de reden dan maar gissen blijven voor jou.

Ik dacht gewoon een reden gevraagd te hebben, meer niet. integenstelling tot sommigen ben ik steeds bereid om bij te leren en mijn mening te herzien wanneer gegronde redenen aangebracht worden.

ik begrijp best dat in een geschreven forum nuances verloren gaan en sommigen lezen wat ze denken te lezen, maar toch had ik graag bijgeleerd.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:14

Citaat:
uit jouw reacties leid ik af dat jij een expert bent in zadels en reining. kun jij me dan misschien zeggen welke andere reden er is om goedkopere zadels te gebruiken bij gerenommeerde reiningstallen buiten het proper houden van zilver? ik ben altijd bereid om te leren.

En da's een gewone vraag...achja..

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:13

natuurlijk. jouw commentaren geven aan dat jer meer van weet, dus heb je expertise.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:31

Ik heb niet over reining gesproken.. Ik durf mij ook geen expert te noemen in zadels, maar als jij dat zo ziet, fijn :-) :p We zijn hier niet meer on topic bezig ;-)

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:42

Gleyla schreef:
Ik heb niet over reining gesproken.. Ik durf mij ook geen expert te noemen in zadels, maar als jij dat zo ziet, fijn :-) :p We zijn hier niet meer on topic bezig ;-)

Aangezien de zadelmakers die tot op heden genoemd zijn in dit topic weinig anders maken dan reining, cutting en cowhorse zadels of hiervoor gekend zijn, nam ik aan dat het hoofdzakelijk hierover ging.

daarenboven werd gezegd dat je die duurdere zadels nergens zag op wedstrijd en ik gaf aan dat je op NRHA shows geen andere zadels zag dan de topmerken. jij gaf aan dat niemand van deze NRHA ruiters thuis met dergelijke zadels trainde, dus nam ik aan..........................

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:45

Ik heb nergens gezegd dat je die duurdere zadels nergens zag op wedstrijd??? Je ziet ze net wél op zulke wedstrijden, en dat heeft een reden.

Fappani zal vooral ni worden gesponsord :D

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:49

sorry, fout uitgedrukt
ik meen dat jouw statement was dat die wedstrijdruiters THUIS niet met die duurdere zadels reden, enkel op show.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:50

yeps

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:57

Gleyla schreef:
yeps

Fappani traint thuis inderdaad meer met Broken Horn saddles (vanaf 9.000 voor een basisversie) dan met de door Bobs gesponsorde zadels. maar kun jij me namen noemen van niet gesponsorde gerenommeerde ruiters (US of Europa) die thuis niet met topzadels werken dan? Ik ben nl bij de overgrote meerderheid van die ruiters geweest en heb nergens goedkope bras gezien.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:57

ik zeg toch niet dat ze goedkope troep gebruiken? Ik snap niet waarom je mijn woorden ligt te draaien en te keren om "gelijk" te krijgen.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:01

ik wil geen gelijk krijgen, ik wil meer horen.

dus geen goedkope bras, wat dan wel?