[WN] Word een borsttuig 'gewaardeerd'?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Re: Word een borsttuig 'gewaardeerd'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 00:06

fappani en shawn lijken er anders zonder problemen de hoogstste scores mee te rijden. zal dus wel meevallen :)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:23

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:43

Ik vind een borsttuig ook wel mooi staan. Zowel in western als Engelse tenue. Als je ervan houdt en het is toegestaan, gewoon doen.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 00:01

Ik hou er ook wel van, stoere `koiboi`-look enzo. :')
Maar toch laat ik hem op wedstrijden thuis. Ik vind het dan mooier om wat `eleganter`te zijn en dat heb je met een tinkerbink niet van nature.
Of het well of not done is, is inderdaad trendgevoelig. Wat dat betreft lekker doen wat jezelf mooi vindt. Ik vind het zelf belangrijk dat het dan een goed passend borsttuig is wat niet vreselijk afleid of de verkeerde dingen in de bouw van je paard benadrukt. Bij trail past een borsttuig goed. En het nut van een sierborsttuig is in de sport allang verdwenen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:03

Misschien off-topic en/of een domme vraag := ....Wat ik mij afvraag is waarom we hier in NL zo letten op trendgevoeligheid en wat not-done is (zeker bij wedstrijden)? Houden we hier in NL nu heel erg veel rekening met wat er in de USA de trend is? Ik zie hele topics voorbij komen wat wel en niet gebruikelijk is....? Ik zou het juist wel leuk vinden als ieder zijn eigen inbreng er in had dan mee te moeten lopen met de grote kudde.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:08

1. Het is een Amerikaanse sport en je dus een beetje mee wilt gaan met wat de Amerikaanse gebruiken zijn.. 2. Omdat je op grote shows ook vaak Amerikaanse jury's hebt.
3. Het is leuk om ergens bij te horen en je aan aan te passen. Ik 'volg' ook de mode in mijn normale kleren. Dat wil niet zeggen dat ik alleen maar draag wat helemaal in is, maar ik loop ook niet meer in kleding die 5 jaar geleden in de mode was.

Je volgt de trend. In de westernsport komt deze nou eenmaal uit Amerika.

Ik vind ook dat bij wedstrijden een beetje uniformiteit hoort. Bij het basketballen loopt ook iedereen in de zelfde soort kleding en komen ze ook niet opeens aan met lange broeken omdat ze graag een eigen inbreng willen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:08

Ik denk dat wij juist nog lang niet genoeg letten op de USA. Als dat wel zou gebeuren, dan zou de westernsport in NL een stuk beter zijn.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:10

agree.. mede de zelf toebedachte vrijheid en het aan freubelen trekt de kwaliteit omlaag.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:14

Als ik zie dat nagenoeg iedereen in spijkerbroek rijdt als ze thuis/in training rijden, vraag ik mij af waarom niet in chaps? Dat slijt een stuk minder spijkerbroeken.
Als ik zie dat een borsttuig afkeurend bekeken wordt, zelfs bij een gewone training, vraag ik mij af wat er mis is met een borsttuig?

En zo zijn er wel meer dingen die ik mij af vraag. Is mijn logica dan te simpel? :D Snap natuurlijk dat eea volgens de regels moet, maar er zijn meer mogelijkheden. Ik vind dat we door elkaar te strak in het gareel gehouden worden. Denk dat westernrijdend NL er een stuk gezelliger uit kan gaan zien. :+

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:30

Omdat mensen kuddedieren zijn en afwijkend meestal als negatief gezien wordt, helaas.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:31

ik niet. als iedereen gaat rijden in wat ie wil, waar eindigt het dan ? fluffy rose hoeden ? tanktops ?
iedere sport heeft zn uniform, ook binnen de hippische sporten.
thuis kan je dragen wat je wilt.
ik vind het nu al een rommelig gezicht, eerlijk gezegd.de een in show gear, de ander in een geruit hempie, met een kussen ohz. (bij wijze van spreken dan).
en als iedereen hetzelfde draagt, hoeft de jury alleen naar de verrichtingen te kijken ;)

en afwijkend is niet negatief, zeker niet als je beter bent als de rest :D

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:44

spicegirl schreef:
ik niet. als iedereen gaat rijden in wat ie wil, waar eindigt het dan ? fluffy rose hoeden ? tanktops ? :D

Nou...zo ver wil ik niet gaan.... :D
Maar als je de vraag van TS ziet en dan het eerste beste antwoord al direct nee is....dan vraag ik me dat af. En natuurlijk zijn er op iedere wedstrijd regels, en het spreekt voor zich dat alles op en top voor elkaar dient te zijn lijkt mij, ook bij training of thuis.
Maar bv de broek in de laarzen of er overheen (niet tijdens wedstrijd...maar gewoon thuis, of bij training), wat boeit dat als iemand iets nou leuk vind? Ik draag de broek over de laarzen heen maar zie ook wel eens mensen die de broek in de laarzen dragen. Wat is dan not-done? En is dat dan zo belangrijk? En waarom wel chaps op de wedstrijd maar thuis niet omdat dat not-done zou zijn. Of thuis wel een borsttuig maar op de wedstrijd niet..... Gewoon, de simpele dingen, en dat snap ik niet helemaal. Lastig om uit te leggen wat ik bedoel denk ik. Ik weet wat not-done is, maar waaróm is het not-done. Dat moet ieder voor zich toch weten?

Maar...ik ga er nu over ophouden. Antwoorden zijn echt welkom :j , maar ik zal alles niet blijven herkauwen aangezien dat voor jullie vervelend wordt.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 23:04

Het lijkt mij dus heel leuk om helemaal 'glam', netjes en opgetut (zoals ik vind dat het hoort..) te paard te verschijnen op een wedstrijd.. maar dan steek je dus ontzettend af tegen de spijkerbroek-met-geruit-open-bloesje-met-vieze-laarzen rijders.. :(

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:20

ligt er helemaal aan naar welke wedstrijd je gaat :-)
je HOORT namelijk helemaal gestyled en 'glam' naar een wedstrijd te gaan alleen is dat op de meeste shows in nederland niet zo.
op grote shows zeker wel! (aqha, nrha, ek's )

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 01:05

de vraag hier was; word het gewaardeerd ? nee. is het verboden ? nee.
waarom iets not done is ? geen idee.
net als dat je in de mode not done dingen hebt.wit in de winter.erg dikke mensen in leggings/korte rokjes.joggingbroeken/trainingsbroeken bij mensen die niet sporten. sokken in sandalen.namaakmerken.(dit zijn voorbeelden, niet mijn mening!!) ga zo maar door..
maar goed, we dwalen af.. ;)
schaatsen op een bevroren slootje doe je met een ouwe muts, en heel veel dikke kleren. kunstschaatsen doe je met make up, en glitterpakjes.staat nergens dat dat moet, maar als je de "vrijheid "wil, en gaat schaatsen met friese doorlopers daar, en een oude unox muts, schaats je toch voor***
je bent een performer, je geeft een show weg. je wilt indruk maken op de jury, en je mededingers de loef afsteken...en dat werkt niet met ouwe zooi.(je laat wel een indruk achter,maar niet de gewenste :D )

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 07:41

Ik geef je gelijk, maar ik heb het niet over ouwe zooi, half naakt te paard, onooglijke hoedjes oid. Bedoel echt alleen de voorbeelden even die ik noemde. En waarom iets not-done is....omdat iemand anders er wat van vind. Als dat in het straatje van de meute ligt is het goed maar anders niet. Ik vind een borsttuig wel wat hebben en zou er op wedstrijden dan ook niks van vinden. Gewoon, het hoort er ook bij. En zonder is ook prima. Gaat er om wat praktisch is, wat functioneel is en wat men er zelf van vind toch? Wat 20 jaar geleden in was, was 10 jaar geleden not done maar is volgend jaar de trendsetter omdat men dit met reclame en op de catwalk weer aan de persoon brengt. En de meute volgt weer.

Diaz schreef:
Het lijkt mij dus heel leuk om helemaal 'glam', netjes en opgetut (zoals ik vind dat het hoort..) te paard te verschijnen op een wedstrijd.. maar dan steek je dus ontzettend af tegen de spijkerbroek-met-geruit-open-bloesje-met-vieze-laarzen rijders.. :(

Gewoon niet aan anderen storen, wat geeft het als je op valt? Het hoort er bij, dus... Gewoon glam gaan, mooi!

En, Ts, als je een borsttuig handig vind of vind dat dat bij je uitrusting hoort, ook gewoon doen!

Er is evt. ook nog een gulden middenweg. :j

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:00

een gewoon borsttuig is niet praktisch, of functioneel.alleen als je met koeien werkt, of bergritten doet.dus niet voor de showring.
wel heb je hele mooie show borsttuigen, met zilver. niet praktisch, noch functioneel, maar wel beter in een show.
als ie matchend is bij het hoofdstel, vind ik die nog wel mooi.(al zal je mij er nooit mee zien ;) )

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:04

spicegirl schreef:
de vraag hier was; word het gewaardeerd ? nee. is het verboden ? nee.
waarom iets not done is ? geen idee.
net als dat je in de mode not done dingen hebt.wit in de winter.erg dikke mensen in leggings/korte rokjes.joggingbroeken/trainingsbroeken bij mensen die niet sporten. sokken in sandalen.namaakmerken.(dit zijn voorbeelden, niet mijn mening!!) ga zo maar door..
maar goed, we dwalen af.. ;)
schaatsen op een bevroren slootje doe je met een ouwe muts, en heel veel dikke kleren. kunstschaatsen doe je met make up, en glitterpakjes.staat nergens dat dat moet, maar als je de "vrijheid "wil, en gaat schaatsen met friese doorlopers daar, en een oude unox muts, schaats je toch voor***
je bent een performer, je geeft een show weg. je wilt indruk maken op de jury, en je mededingers de loef afsteken...en dat werkt niet met ouwe zooi.(je laat wel een indruk achter,maar niet de gewenste :D )

5 jaar geleden was het nog 'not done' om je sloffen buitenshuis te dragen. Nu loopt de halve wereld op die lelijke Uggs. Trainingspakken hoef je ook niet meer alleen met sporten aan, schijnt en wat zijn 'namaakmerken?' Wie bepaalt dat?
Ik vind het allemaal onzin. Doe aan wat je leuk vindt en trek je niks aan van een ander en wat mij betreft geldt dat ook tijdens het sporten, wanneer daar geen expliciete regels voor bestaan. Dus als er in de regels niks staat over een borsttuig en jij vindt dat mooi; hang je hem er toch lekker aan? De enige die op die wedstrijd bepaalt wat 'not done' is, is de judge. En da's bij iedere wedstrijd een andere. ;)
Ik heb wel eens gejureerd en vind die glimpakjes lelijk. Als ik 't mag bepalen, ben je met zo'n ding dus zeker niet in 't voordeel. ;)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:17

uggs zijn geen sloffen.en ja, je moet met je tijd meegaan.neiamnd loopt nu nog in spijkerbroeken met bel pijpen.dus waarom in de sport dan wel achterhaalde trends blijven nalopen ?om te laten zien dat je de mode niet volgt ? kan ook op een andere manier. er zijn binnen de geldende trend genoeg manieren om je te uiten.het hoeft geen eenheidsworst te zijn! als over een jaar de borsttuigen trendy zijn, zal je er mss. meer zien.niet bij mij iig.
en namaak merken -weet je serieus niet wat dat is ?
gucci's die met inferieure stoffen zijn gemaakt in india. door kleine kindertjes...en wie dat bepaalt ? de wet, want dat mag niet.
en je kan me niet wijsmaken dat jij een judge bent. :roll:

en ik heb nergens gezegd dat het niet mag!
.iedereen mag voor gek ( niet doelende op een borsttuig) rijden als ie wil, met wat ie wil. vooral doen :=
des te beter voor de rest.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:43

Ik vind Uggs sloffen. ;)
Maar he; je zal mij niet horen zeggen dat je ze niet aan zou mogen hoor! Juist niet! Ik vind het zoo bekrompen dat er dingen 'not done' zijn om te dragen. Ik doe daar niet aan mee en draag altijd wat ik wil, mode of niet.
En zal niemand ver,- of beoordelen op wat hij of zij draagt. Wanneer het sport betreft, moet het natuurlijk niet in strijd met de geldende regels zijn. Maar ik heb schijt aan wat er wel,- of niet in de mode is.
En waarom zou ik niet gejureerd kunnen hebben, volgens jou? :?

Maar over 1 ding zijn we het dus wel eens; als het niet verboden is, moet je het gebruiken als je dat wilt. ;)

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:33

Nee, Afbeelding een borsttuig is not done }>

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:48

dat is geen foto op een show ! ;)
maar quarterH heeft al wat fotos laten zien, waar er met borsttuig geshowed word.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:50

yep en daarin ook al vermeld dat fappani en shawn ook regelmatig met borsttuig showen.

ik vind persoonlijk wel een borsttuig alleen mooi als het paard echt een brede gespierde borst heeft zoals op de foto.
borsttuig bij een iel schoudertje vind ik niet uitzien

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:54

@sflj - je vind dat iets niet not-done kan zijn, maar je vind uggs wel sloffen ? :roll: tegenstrijdig. jij vind uggs dus sloffen (ook al zijn ze het dus echt niet ),maar in de ring moet je kunnen dragen wat je wilt.dan moet je toch ook gewoon kunnen dragen wat je wilt, ook als het uggs zijn ?(en nee, ik heb geen uggs).wat jij hebt met/tegen uggs, hebben anderen dus met dragen van bepaalde kleding/tack in de showring. blijft hetzelfde dus. :)*
en ik zeg niet dat je niet heb gejureerd(dat kan zeker bij een onderlinge) , ik zeg dat jij geen judge bent..

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:56

Weet je wat? Laat maar. :)