[WN] Wie rijd er met skinny jeans?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hobbelheks

Re: Wie rijd er met skinny jeans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:48

@ sonja hoe oud zijn jouw continentals? voorheen had ik ze ook naar volle tevredenheid, nu zijn de modellen blijkbaar veranderd want kom er niet meer in :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:51

Jaartje of twee denk ik.

___Kelly___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:43

Ik heb geen voorbeelden helaas, maar ik heb wel eens met skinny jeans gereden. Alleen mijn pijpen waren zo nauw dat ik ze met geen mogelijkheid over mijn laarzen had gekregen. Ik had ze dus gewoon in mijn laarzen.

Persoonlijk vond ik het een te strakke broek om in te rijden, kreeg er schuurplekken van. Tja, en of het staat...dat is voor iedereen persoonlijk. Succes met je keuze!

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:57

Ik rijd vaak ook met een skinny jeans.. Of een semi skinny..
Dat ziet er ongeveer zo uit;
Afbeelding
Normaal heb ik er dan laarsjes tot m'n enkel onderaan waar mijn broek inzit.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:18

ik rij ook wel in mijn lekkere, soepele jeanslegging, ook wel jegging genoemd. Gewoon met mijn ariatlacers eronder. Misschien niet ' zoals het hoort', maar dat zal mij worst wezen.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:44

Met een jegging? Schuurt dat niet enorm? :+

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 10:15

Lijkt me ook koud, en snel
Slijten?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:04

Nee, er schuurt niks, er zit strech in! :) Sluit lekker nauw aan, een gewonw spijkerbroek zal eerder schuren, zit losser. Maar daar rij ik ook mee. Maakt voor mij niet veel uit.

Jessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:53

Ik rij ook vaak gewoon in wat ik dan aan heb. Heb bij sommige broeken wel echt last van de dikke naad.. Ik heb overigens altijd schoenen aan, geen laarzen.

vera_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:22

ik rijd met een jodphur broek van horka, lekker warm en gaat over de laarzen heen.. Ideaal! Werd er een beetje chagrijnig van dat mijn spijkerbroeken steeds stuk gingen! Deze sluit goed aan, zit comfortabel, en gaat lekker lang mee!

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:29

Ik heb meestal gewoon rijbroek aan tenzij ik western rijd met mn verzorg. Mijn 'gewone' rijbroeken slijten heeel snel als ik in het westernzadel zit, dus heb ik 2 treggings/skinny jeans die ik meestal aandoe, je ziet geen verschil met rijbroek. Ik heb dan gewoon rijsokken tot mn knieën aan, en gympen daaronder.
Ik heb vast wel een foto, even zoeken.

Edit;

Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:12

Geen gezicht vind ik het... en ook nog eens erg gevaarlijk, rijden met je gympen!

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:16

Wendy schreef:
Geen gezicht vind ik het... en ook nog eens erg gevaarlijk, rijden met je gympen!

Hoezo gevaarlijk? Mijn voet kan door de beugel maar kan er ook makkelijk weer uit? Verder is het niet erg gevaarlijk hoor...

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:21

Regel een die je leert als kleine uk...nooit met gympen op je paard kruipen. Als er iets gebeurt en je schiet door de beugel met je voet kan je zo meegesleept worden door je paard. Is gewoon elementaire basiskennis voor je eigen veiligheid.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:24

Mathilde schreef:
Regel een die je leert als kleine uk...nooit met gympen op je paard kruipen. Als er iets gebeurt en je schiet door de beugel met je voet kan je zo meegesleept worden door je paard. Is gewoon elementaire basiskennis voor je eigen veiligheid.

En zeker omdat we in de western tak niet met veiligheidsbeugels rijden (die kunnen bij te veel druk alsnog los schieten, zodat je voet alsnog los komt) zoals in de engelse sport wel steeds meer gebeurt :j

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:30

Mathilde schreef:

Ja, dat weet ik, veel verschil heeft het niet met mijn rijlaarzen, die gana net zo makkelijk door de beugel als mijn gympen. En ik rij verder ook gewooon met laarzen hoor, alleen in de zomer niet.

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:32

Je hebt ze wel, westernveiligheidsbeugels (leuk woord voor scrabble) Maar je hebt gewoon helemaal gelijk.
Ot; ik persoonlijk vind het echt geen gezicht. Ik rij zelf altijd in m'n cruel girls (daar doe ik ongeveer alles in geloof ik) en die gaan met min 5 x per week rijden toch een aardig poosje mee. Ik kan mee voorstellen dat als je thuis staat met je paard dat het allemaal niet zo uit maakt, maar bij ons op stal staan alleen wedstrijdruiters en ik heb nog nooit iemand erin voorbij zien rijden.

tuurlijk is er wel verschil met je laarzen, die hebben een hak zodat je niet zo makkelijk door de beugel kan schieten.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:36

Mathilde schreef:
Je hebt ze wel, westernveiligheidsbeugels (leuk woord voor scrabble) Maar je hebt gewoon helemaal gelijk.
Ot; ik persoonlijk vind het echt geen gezicht. Ik rij zelf altijd in m'n cruel girls (daar doe ik ongeveer alles in geloof ik) en die gaan met min 5 x per week rijden toch een aardig poosje mee. Ik kan mee voorstellen dat als je thuis staat met je paard dat het allemaal niet zo uit maakt, maar bij ons op stal staan alleen wedstrijdruiters en ik heb nog nooit iemand erin voorbij zien rijden.

tuurlijk is er wel verschil met je laarzen, die hebben een hak zodat je niet zo makkelijk door de beugel kan schieten.

Er is verschil ja, dat klopt, maar ik heb het getest bij dit zadel, en in dit geval maakt het niks uit, mijn laars schiet net zo makkelijk door de beugel als mn gymp, en hij komt er ook net zo makkelijk weer uit.

Maar even ontopic, ik heb zelf met mn skinny jeans altijd wel het probleem dat ze erg koud zitten in de winter, in de zomer is het juist fijn want het is dunner en zit minder warm :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:46

Ook ontzettend offtopic: waarom rijd je met die vreselijke sokken? Nou ja, eigenlijk is mijn vraag waarom mensen daar uberhaupt mee rijden. Vind het geen gezicht en snap ook niet goed waar dat nou goed voor is.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 12:46

Ik snap die sokken nooit zo eerlijk gezegd?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:24

En 1 tip los van je broek, de pad moet niet zo ver naar voren op de nek van die pown. Dat gaat erg schuren. Pad moet net een stukje uitsteken aan alle kanten.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:27

troi schreef:
En 1 tip los van je broek, de pad moet niet zo ver naar voren op de nek van die pown. Dat gaat erg schuren. Pad moet net een stukje uitsteken aan alle kanten.

Nu je het zegt, bedankt was me nog niet opgevallen. Normaal ligt hij wel naar aachter.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 07:41

Ik doe t wel hoor.. kan er nou niet zo mee zitten wat een ander ervan denkt. Ik ben ook gewoon vaak te gierig om nieuwe spijkerbroeken te kopen om mee te rijden, dus rij ik met mijn jeans die ik niet meer voor netjes wil dragen...

(ik kan stukken beter geld uitgeven aan mijn paard, dan aan mezelf.)