[WN] FREEMAX westernzadel!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 13:06

Heb zojuist al een mailtje gestuurd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 12:49

DubbelDun schreef:
Hij is idd lekker soepel, echt flexibel dus. In tegenstelling tot de FreeMax-wn die dus behoorlijk stug is. Ik kreeg er iig geen beweging in.
Qua flexibiliteit valt ie in het rijtje van de BF, BM en Ultra-Lite (dus niet de huidige Flex).

Ik heb met Don contact gehad over die nieuwe western uitvoering van FreeForm. Hij schijnt toch behoorlijk stug te zijn en hierin vergelijkbaar met de andere FreeForm modellen. Die Italiaanse vrouwtjes moest ik qua kracht niet onderschatten ~~}> .

DubbelFun

Re: FREEMAX westernzadel!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:00

Maar op het plaatje is hij behoorlijk gebogen en dat zal je met de FreeMax-WN écht niet lukken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:47

DubbelDun schreef:
Maar op het plaatje is hij behoorlijk gebogen en dat zal je met de FreeMax-WN écht niet lukken :D

Die is inderdaad wel heel stug. Maar ik zou de freeform zo ook niet vergelijken met de barefoot. Eerder met de startrekk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:26

De Startrekk heeft kussens en die vind ik daarom niet te vergelijken :)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:25

Ik ben overgegaan op dit boomloze zadel omdat ik geen fijn gevoel had bij mijn oude zadel (achteraf waarschijnlijk onterecht maar dat doet er niet toe). Heb gewoon tig zadels geprobeerd en deze zat zowel voor mij als voor mijn paard erg goed, het hoefde dus voor mij niet perse boomloos te zijn. Ik vond juist met dit zadel dat je veel contact hebt met je paard, zit voor mij gevoel weinig zadel in de weg zeg maar.
Verder ben ik even met mijn zadel op de weegschaal gaan staan het zal niet helemaal nauwkeurig zijn maar ik kwam aan de 14.3 kg incl. singel en metalen beugels (heb ik er later aan gehangen, de originele vond ik niet fijn)

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:13

Voor degenen onder ons die een beetje Duits kunnen :P Deze kwam ik net tegen en het leek me interessant genoeg om ook even te laten zien... er worden een aantal dingen genoemd die ik nog nergens anders (op internet) was tegengekomen, zoals de lengte, gewicht , dat hij niet geschikt is voor erg brede paarden of met een korte rug, en dat er absoluut een speciale pad onder moet voor ruggegraatvrijheid... volgens mij las ik in het vorige topic over de Freemax Western dat er (door ene meneer waarvan de naam met een A. begint :D ) toch echt anders werd beweert ;) Voor de rest zijn de meeste dingen die er worden genoemd volgens mij al bekend, maar misschien vinden mensen die geinteresseerd zijn in de Freemax het toch nog leuk om te lezen :j + niet eerder vertoonde plaatjes :Y)

http://www.das-sattelhaus.de/Western-Walker.html

Edit: Oja, en deze had ik ook nog gevonden op internet (op zich niet heel boeiend, er staan dezelfde plaatjes op die op de website van Acavallo, maar toch :+ )

Afbeelding

Zicootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:37

zo..mag ik even zeggen dat ik het een heel mooi zadel vind :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:56

Ik vraag me af of die Freemax-Walker hetzelfde is als de gewone western uitvoering van Freemax. Want dit zadel zou 5,6 kilo wegen, terwijl de Freemax-WN die ik opgetild heb beduidend zwaarder was. Ik schat toch rond de 11 kilo.

Jammer dat op die site van de Walker niet net zo'n warmtefilmpje staat als bij de Deuber&Partner.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:13

Ik vroeg me idd ook al af hoe het nou zit met die 'Freemax Walker' zoals ze hem daar noemen...
Bedoel je dat filmpje van de zadeldruk? Dat zou ik inderdaad ook wel benieuwd naar zijn :j Heeft Arthur's niet zo'n zadeldruk-meet-service (of hoe je het ook noemt :Y) )? Aangezien hij leverancier is van de Freemax zou je toch eigenlijk denken dat ze dat al eens moeten hebben getest..? :)) :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:36

Dat heeft ie ook en volgens hun gaf het zadel een mooie egale druk, maar daar heb ik geen bewijs van gezien :)

Zicootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:42

weet iemand hoe het zit met levensduur van het zadel ?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:52

Nou die ik gezien heb waren de sleuven van de beugelophanging na 3 maanden al deels uitgescheurd.
Hoe de rest van het zadel het houdt is nog niet te zeggen, daarvoor is het nog te kort op de markt.

Zicootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 23:02

dat klinkt niet positief :n

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:58

De beugelhanging was ook één van de punten waardoor het zadel nog niet op mijn paard ligt. Mja en iets met financiën enzo :+

Brede paarden en een korte rug.. dubbel check :=

Nevada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 21:45

DubbelDun schreef:
Nou die ik gezien heb waren de sleuven van de beugelophanging na 3 maanden al deels uitgescheurd.
Hoe de rest van het zadel het houdt is nog niet te zeggen, daarvoor is het nog te kort op de markt.

Maar aangezien dit "euvel" nu toch al een tijdje bekend is, is er dan door de producent van dit zadel al actie ondernomen??
Ik neem tenminste aan dat er daarover dan genoeg klachten zijn binnengekomen door Freemax-gebruikers??
Weet iemand daarover iets meer te vertellen?
Zijn er bijvoorbeeld al eens zadels teruggestuurd naar de fabrikant of zijn er, nu ongeveer een jaar later nadat dit zadel op de markt gekomen is, nog echt veel te weinig van verkocht om daar een beeld van te geven bij de fabrikant?

Willen er zich a.u.b. nog meer Bokkers (of bokkers die mensen kennen die de Freemax gebruiken) zich melden?
Met zo weinig respons kan ik (en met mij velen meer ;) ) mij helaas nog steeds geen goed beeld van dit zadel vormen...

joyceromeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:01

Ow jee, schaam me een beetje. Had dit topic niet gezien toen ik gister er zelf een opende..

Maar goed. Eindelijk eens wat ervaringen te vinden, jeej! Meer zou erg fijn zijn.

Ik zit er erg over na te denken om dit zadel aan te schaffen. Hij is echt een stuk mooier om naar te kijken dan andere boomloze western uitvoeringen. Als ik m heb zal ik mijn oordeel uitgebreid delen!

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:18

A thoroughly new Innovation from Acavallo, Italy!!! - THE FREEMAX TREELESS WESTERN SADDLE In Cow Leather The flexibility and the lightness of the saddle minimizes interference with the natural gaits and allows full freedom of movement without the encumbrance of a rigid tree. The Freemax WESTERN has a firm feel and provides effective cushioning and excellent weight distribution whilst also accommodating many different widths and conformation of horse. The Freemax Western is totally flexible so it will adjust naturally with the horse. Riding in a Freemax Western saddle provides the rider with absolute contact with the horse's motion offering more feel than can be achieved with a traditional treed saddles. Saddle constructed in Premium Cow leather, Freemax foam, wooden pommel and cantle. Weight 11.6kgs including fenders
.....

blijkbaar zijn er dus inderdaad 2 verschillende soorten van de Freemax western.. de 'normale' en de 'walker' (die dus 6 kilo lichter is.....en goedkoper :)) ), maar ik kan nergens vinden wat nou verder het verschil is :\ Hij ziet er iig hetzelfde uit :Y)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:42

Klimop schreef:
blijkbaar zijn er dus inderdaad 2 verschillende soorten van de Freemax western.. de 'normale' en de 'walker' (die dus 6 kilo lichter is.....en goedkoper :)) ), maar ik kan nergens vinden wat nou verder het verschil is :\ Hij ziet er iig hetzelfde uit :Y)

Het leer van de goedkopere versie is aanzienlijk dunner dan van de duurdere.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:45

Wranglerbutt schreef:
Klimop schreef:

Het leer van de goedkopere versie is aanzienlijk dunner dan van de duurdere.

Ja dat weet ik, maar op deze site staat dat ze de Freemax western (Walker), die inderdaad van 'buffalo leather' (de standard versie dus) is, voor nog geen 800 euro verkopen, en tot nu toe ben ik de Freemax western (standard versie) alleen nog voor 875-1000 euro tegengekomen ;)
Zoals bijvoorbeeld hier, hier en hier..... en das toch weer bijna 100 euro verschil :o vandaar...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:49

Tja de ene zaak zal meer 'winst' nodig hebben als de ander. Via internet verkopen is nu eenmaal voordeliger als er een (rijdende) winkel op na houden.

Overigens kun je je afvragen of dikker leer nu wel zo gewenst is. Immers hoe dikker het leer hoe stugger het zadel zal worden en dus nog minder buigzaam.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:13

Dat klinkt inderdaad logisch, en dan nog ben ik benieuwd hoe het zadel verder precies hetzelfde kan zijn, maar wel de helft van het gewicht }:0 Misschien is een mailtje sturen oid wel slim... maar mijn Duits is nou niet echt geweldig := :o ik denk dat dat leer ook een persoonlijke voorkeur is... de een zegt inderdaad dat de premium versie te stug is en de ander vindt dat juist fijner (en de ander te dun), afgezien van de 'luxere' uitstraling, waar ik zelf nog niet over kan beoordelen (heb 'm nog steeds niet in rl gezien |o ) maar wel van anderen heb gehoord :j

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:36

Suzanne heeft toch een Freemax :?

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:41

Vera schreef:
Suzanne heeft toch een Freemax :?

Had een Freemax ;-) Op Ap schoof hij naar achteren, zoals bijna alle zadels doen :\ Ik heb nu weer een BM...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:09

Oh ok, nou dat is ook een ervaring toch :D
Maar hoe was je mening verder over het zadel?