[WN] hoofdstel zadelmarkt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:32

Een goed hoofdstel hóeft niet dubbel/gestikt te zijn hoor :)
Heb je een goede (dikke) leerkwaliteit dan kan het ook zonder gefrutsel heel stevig zijn en jaren meegaan.

Simpel traininsghoofdstel waarbij het leer alleen gesneden is en de voorkant dubbel/gestikt is zodat is mooi in vorm blijft staan.

Afbeelding

Met losse teugels in verschillende breedtes verkrijgbaar met extra dikke uiteinden zodat ze mooi stil blijven hangen.

Afbeelding

Dit setje komt bij de Amish vandaan waar kwaliteit en lange levensduur bovenaan staan.
En dat kost dan samen net iets meer als bij ZM.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:57

Het hoeft inderdaad niet. Het is of dubbel of degelijk. ZM is geen van beiden al geven sommige hoofdstellen wel de illusie van. Sommigen hebben namelijk een dubbel stiklijntje waardoor het dubbel genaaid lijkt.

Yvettee_4

Re: hoofdstel zadelmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 16:59

het is niet zo dat ik binnen het ZM budget wil blijven ofzo hoor..
Ik vind alleen dat ik geen 100/120 euro uit hoef te geven aan een hoofdstelletje voor een verzorgpaard.
maar rond de 70 mag van mij ook best maar dan moet die wel leuk zijn.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:46

Als je er 70,- aan uit wil geven, kun je ook gerust eens bij arthur rondkijken, hoor! Vraag ernaar, geef vooral even je budget aan en meestal valt er ook nog wel iets te handelen als het net buiten je budget valt!
Dan kun je dat idd beter doen dan ZM. Al moet ik zeggen dat mijn ZM hoofdstel het dus nog steeds doet... Ach ja, moeilijke keuze! Voordeel van Arthur is dat je even kan gaan kijken en voelen en je het bij ZM anders zou bestellen...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:54

Yvettee_4 schreef:
het is niet zo dat ik binnen het ZM budget wil blijven ofzo hoor..
Ik vind alleen dat ik geen 100/120 euro uit hoef te geven aan een hoofdstelletje voor een verzorgpaard.
maar rond de 70 mag van mij ook best maar dan moet die wel leuk zijn.

Op de vorige pagina stond een link van iemand, die een hoofdstel voor 75 euro in dr onderschrift had staan. Een erg leuk ding :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:00

Ik heb ooit wel een ZM hoofdstel gehad, met teugels, alleen waren die teugels ontzettend kort, kon amper een fatsoenlijke brug maken. Er zijn misschien mensen die het lekker vinden rijden, maar ik vond het waardeloos.
Kwaliteit was zeer matig, hoevaak ik het ook in het vet zette, het bleef schuren

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 12:53

@samantha21
vond het hoofdstel wel erg leuk maar ik zoek eeen zwarte,
aangezien het zadel zwart is (nouja ongeveer) en er een zwart rode pad onderligt met een zwart paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:57

Een zwarte ga je in die prijsklasse niet vinden :n . Zwart is geen gangbare kleur in de western wereld en alleen een paar zeer prijzige labels maken die. Dan kom je inderdaad uit bij de ZM hoofdstellen of je moet genoegen nemen met een darkoil. Met neatsfoot olie zou je een dark oil nog wel tegen het zwart aan kunnen krijgen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:03

Juliette86 schreef:
Een zwarte ga je in die prijsklasse niet vinden :n . Zwart is geen gangbare kleur in de western wereld en alleen een paar zeer prijzige labels maken die. Dan kom je inderdaad uit bij de ZM hoofdstellen of je moet genoegen nemen met een darkoil. Met neatsfoot olie zou je een dark oil nog wel tegen het zwart aan kunnen krijgen.

ik heb een heeeeeeeeeeeel erg donker bruin trainings hoofdstelletje.
zo donker dat iedereen denkt dat hij zwart is.
het leer is super soepel en degelijk.

gekocht bij lonestarstore rond jouw budget. ;)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:10

Er staat hier op Bokt bij EA-TK en zwart westernhoofdstel te koop :P