[WN] Quarters en dekens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Quarters en dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 13:25

Bij mijn paarden iig wel...nu heeft Glory al niet zo veel en zulke stevige manen, maar Rejoice wel...en ook die gaan eraan.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:16

moet je vlechten, morris heeft al zijn manen nog.. na een hele winter sleazy en highliner...

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 21:36

Bedankt allemaal voor al jullie tips! Ik heb inmiddels van alles wat hier geroepen is de mogelijkheid om ze te passen dus het gaat hopelijk goedkomen! Hoop een goeie deken te vinden die eens niet zo snel stuk gaat en lekker zit!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 10:08

Hier goeie ervaringen met Rambo Horseware dekens op een Quarter.
Zowel de Rambo Protector (vliegendeken) als de Rambo Wug Lite (regendeken) liggen perfect.
Voor de wintermaanden krijgt paard een Duo Liner onder de Wug; gaat ook goed :)

Ik heb begrepen dat de Quarter Horse dekens wat minder sterk zijn dan de Rambo.
Ook heb ik begrepen dat de Originals wat trekken bij de hals; daarom mijn keuze voor een Rambo Wug.
Maar dit heb ik alleen van horen zeggen en dus zelf geen ervaring mee.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 10:13

Ik vind zelf de Weatherbeeta erg mooi liggen op een brede QH. Heb trouwens nog een geheel nieuwe Big D te koop, maat 76. ;)

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:10

Bravura schreef:
Ik vind zelf de Weatherbeeta erg mooi liggen op een brede QH. Heb trouwens nog een geheel nieuwe Big D te koop, maat 76. ;)

Volgens jou link naar markplaats bestaat de advertentie niet meer. Misschien even aanpassen ;)

ayas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:10

Lamicel of Amicel, weet het niet precies meer. gekocht bij Arthur en past perfect.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 13:11

Bedankt Ayas, ik neem het mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:13

Bucas Irish Turnout ligt goed op mijn Paints, evenals de WB Landa en heb nu een Rambo Duo besteld.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:23

Rumpleteaser schreef:
Ook heb ik begrepen dat de Originals wat trekken bij de hals; daarom mijn keuze voor een Rambo Wug.
Maar dit heb ik alleen van horen zeggen en dus zelf geen ervaring mee.

Kan je uit eigen hand vertellen, is niet waar ;) Ik heb eigenlijk alleen maar originals en knijpt op geeneen van mijn quarters of paint.
Ik heb naast de originals ook 1 met leg arches, en die is zelfs nog iets ruimer gesneden dan de gewone.
Voor een echt brede Quarter of Paint zou ik de Rambo XL aanbevelen. Die is speciaal gemaakt voor brede rassen (oa Cobs), die is dus nog ruimer gesneden. Maar mijn eigen behoorlijke brede Paint heeft een normale groene Rambo.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:53

Ik heb dus juist gehoord dat de wugs niet goed liggen en voor de mijne klopt dit ook. Mijn heel brede pony heeft ook n gewone groene rambo en een gewone rhino!
Bucas irish turnout ligt hier ook prima!

Cooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 07:26

Op al onze quarters ligt een QHP 1.95m met snelsluiting.
Past altijd! (tenminste bij ons... :D ) Voor quarter boven de 1.50 m heb je
misschien wel 2.05 m nodig.

MisterJac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 07:40

Ik heb al menig deken geprobeerd, en ben het meest tevreden met de horseware Rambo duo. Hele goede pasvorm, ook met de hals geen schuur plekken. Zelfs in de stapmolen niet. Ijzer sterk, we gaan nu het 5de seizoen in met deze deken, en nog steeds super waterdicht (was hem regelmatig in de wasmachine met rambo wash)
De HH dekens gingen bij mij toch echt stuk op den duur, en bleven niet meer 100% waterdicht. Daarbij had ik schuurplekken bij de hals en bij de boeg. De meeste dekens hebben een ruwe katoenen binnen voering, waar de haren in gaan zitten en de schuurplekken veroorzaken. De Horseware dekens zijn glad aan de binnenkant, en licht in gewicht, wat irritatie voorkomt, en daardoor ook nooit scheef gaat hangen (ook niet als ie iets te groot is)
Door de keuze uit verschillend gevoerde bij passende onderdekens, ben je voor alle seizoenen voorzien. Top deken!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:36

essiedepessie schreef:
moet je vlechten, morris heeft al zijn manen nog.. na een hele winter sleazy en highliner...

Doe jij een sleazy om op stal de hele winter? ik heb er weleens over nagedacht, maar stikt dat de manen niet dan??

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:34

Hier ook de hw original en die ligt perfect!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 13:50

Wij hebben sinds kort de Rambo QH dekens ( 200 grams) en die bevallen erg goed. Zowel voor onze brede Paint als voor onze Lusitano met een flinke hals, bij allebei passen zelfs de halsdekens!
De dekens liggen goed aan met genoeg ruimte en zonder te schuren en het is ook nog hele prettige, soepele stof.

Roxy2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:11

Rambo heeft speciale Quarter horse dekens

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 07:47

Ik heb 2 rambo qh dekens, ideaal en liggen prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 07:52

Heb de Rambo Duo inmiddels binnen, ook die ligt heel mooi op mijn Paints.