Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

http://euro-horse.nl/eurohorse/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=121&Itemid=32
. Is in ieder geval qua prijskaartje best interssant en ook in 1"verkrijgbaar. Die Big Horn lijkt me ook wel wat, even googelen.
Deze pad is voorgevormd en bestaat uit twee delen, is aan de bovenkant verbonden door het leer wat je daar ziet.

DubbelDun schreef:ik de ST en zijn panelen

DubbelDun schreef:Als je zonder panelen wilt rijden en toch voldoende 'hoogte' op de schoft wilt houden kun je best een pad nemen die je aan de voorkant iets op kunt hogen zoals een Mattes of een Skito.
. 
Juliette86 schreef:Die gedachtengang had ik ook al gehad maar ben een beetje huiverig voor het buildup idee.
maar das alles. DubbelDun schreef:Het woordje 'ken' was weggevalen
Hier ligt het zadel idd wel erg op de schoft.
Staan je panelen dan wel goed afgesteld ??
Waarom wel huiverig voor 'bevrijdende' build-up en niet voor drukkingen door te weinig hoogte ??
Overigens kun je bij ST ook met een smallere pommel werken. Heb je dat al eens geprobeerd ??
WillieB schreef:Als je een eenvoudige echt vilten pad van 1inch neemt kan je zelf daar waar nodig een cutout snijden ,en heb je een perfecte pad voor niet te veel(misschien moet je de rand wat afwerken,naaien met de hand) maar als je de goede kwaliteit hebt is dat niet eens nodig.
wij gebruiken ze hier veelal op de feedlots omdat ze zo goed absorberen en vormen, en vrij lang meegaan(misschien hier langer dan wenselijk)
Juliette86 schreef:@Kaspar; klopt die heb ik ooit gehad onder mijn Barefoot. Jammer genoeg krijg ik dan wel problemen met zijwaarts schuiven.
@MissPK; Welke dikte heb je 3/4" of 1" ? Wat blijft er daarvan over als je er eens flink in knijpt?
Ik heb nu een pad te leen van ruim 1" maar die is 1/3 vilt en 2/3 neopreen. Daar blijft onder druk nauwelijks een cm van over. Dus de dikte van een pad in 'rust' is voor mij relatief.
@DD; de Startrekk heeft van zichzelf ook al wat ruggengraatvrijheid. De panelen zijn niet helemaal ingebouwd in het zadel maar steken er iets onderuit. Zal eens kijken of ik een foto kan vinden.
idefix4 schreef:Bij de startrekk die wij hebben, zit het zelfs met klittenband vast, dan kun je er eventueel een dikkere onderdoen, indien gewenst. Superhandig dus!
Juliette86 schreef:WillieB schreef:Als je een eenvoudige echt vilten pad van 1inch neemt kan je zelf daar waar nodig een cutout snijden ,en heb je een perfecte pad voor niet te veel(misschien moet je de rand wat afwerken,naaien met de hand) maar als je de goede kwaliteit hebt is dat niet eens nodig.
wij gebruiken ze hier veelal op de feedlots omdat ze zo goed absorberen en vormen, en vrij lang meegaan(misschien hier langer dan wenselijk)
Dus even puur theoretisch gesproken zou ik de pad uit deze link http://euro-horse.nl/eurohorse/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=601&category_id=121&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=32 nog enigzins kunnen bijsnijden om meer ruimte op de ruggengraat te krijgen. Het gaat dan niet om brede stroken maar max. een cm aan elke kant.
WillieB schreef:Yep ! alhoewel dit niet de goedkoopste felt pad is in de handel ,maar absoluut bruikbaar voor jou!
(BTW, wat een prachtige schoft)
........... maar wat kan er nu mooi zijn aan een schoft