[WN] Pools zadel voor paarden met hoge schoft?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 11:55

Ja in nederland worden ze ook verkocht. Ik heb die van mij in Westerbork gekocht. Maar JohanTimpen hier in het topic heeft ze ook, net als lonestartstore, Arthur's zal ze vast ook wel hebben. Evelien van Euro-horse weer niet ben ik van de week achter gekomen :D

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:18

Dank je, ik zal eens contact met ze opnemen.
* edit: nog meer zie ik, goed nieuws!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:57

voor eventuele geintereseerde....

ik heb een pools zadel in de verkoop.
de rough out.

MISTRAL94

Re: Pools zadel voor paarden met hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 10:56

Misschien kun je met wat meer info komen en foto's?

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:19

Ik ben ook benieuwd naar het zadel en de technische info qua maten en dergelijke

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:54

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:31

Die gaat voor mijn paardje te small zijn, succes met de verkoop!

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:48

@mariska 32 , wil jij misschien je zadel eens wegen , kan op de site geen gewicht bij de zadels vinden ,
en ben op zoek naar een lichtgewicht boomzadel.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:36

sorry,ik heb geen mogelijkheid tot wegen.

superlicht is de pools overigens ook niet.
ik heb wel eens begrepen een kilotje of 15????

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:39

Jammer , ja dat is in ieder geval niet super licht...
Nah , maar weer verder zoeken dan.
Bedankt.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 07:58

tikje te laat misschien, maar ik heb een whitestar (qua opbouw vergelijkbaar met een Pools) en bij mij was de ideale oplossing gewoon een buildup pad eronder. de hoek van de bars klopte wel met zijn ribbenkast, maar de hoge schoft kwam inderdaad te dicht tegen het zadel naar mijn zin (niet ertegen nochtans). Door de buildup kon ik iets meer ruimte maken tussen de schoft en het zadel, waardoor het prima lag.
als het zadel verder echt goed is, dan zou ik dit misschien toch eens proberen? al is het maar tot je een beter passend zadel met een A-fork hebt kunnen vinden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 22:33

kynshiri schreef:
tikje te laat misschien, maar ik heb een whitestar (qua opbouw vergelijkbaar met een Pools) en bij mij was de ideale oplossing gewoon een buildup pad eronder. de hoek van de bars klopte wel met zijn ribbenkast, maar de hoge schoft kwam inderdaad te dicht tegen het zadel naar mijn zin (niet ertegen nochtans). Door de buildup kon ik iets meer ruimte maken tussen de schoft en het zadel, waardoor het prima lag.
als het zadel verder echt goed is, dan zou ik dit misschien toch eens proberen? al is het maar tot je een beter passend zadel met een A-fork hebt kunnen vinden.

Dank je wel voor de tip, heb jij toevallig een foto hiervan? Ik heb ook nog wel wat ruimte op de schoft maar idd niet genoeg.

Ik rij momenteel met een crates maar dat zadel is zo vreselijk hard ik wil toch wel heel graag mijn pools zadel weer terug :o

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:46

je kan eens kijken bij justwestern.nl ofzo voor een voorbeeldje van een build-up pad; ik heb er niet zo direct een foto van. tis een gewone pad waarvan de voorkant dikker is dan de achterkant waardoor je zadel vooraan iets meer omhoog komt. wel enkel doen als je zadel verder wel goed lag en je dus enkel iets meer ruimte tussen de schoft en het zadel wilt maken. tis geen oplossing voor zadels die gewoon niet passen he!

bigspencer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:48

hey, ik heb ook net een pools aangekocht voor mijn shire met erg hoge schoft en het zit als gegoten (ik leg er wel telkens een dikke pas onder)
www.lonestarstore.nl is dit komen passen...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:15

kynshiri schreef:
je kan eens kijken bij justwestern.nl ofzo voor een voorbeeldje van een build-up pad; ik heb er niet zo direct een foto van. tis een gewone pad waarvan de voorkant dikker is dan de achterkant waardoor je zadel vooraan iets meer omhoog komt. wel enkel doen als je zadel verder wel goed lag en je dus enkel iets meer ruimte tussen de schoft en het zadel wilt maken. tis geen oplossing voor zadels die gewoon niet passen he!

Bij een built-up komt niet de voorkant op de schoft omhoog, maar 'verdik' je de schouderstreek iets zodat een te breed zadel tijdelijk gebruikt kan worden.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:23

ik heb ook een schoftuitsparing in de pad, misschien dat dat ook verschil maakt? bij mij lag het zadel in elk geval prima met zo'n build-up pad eronder, terwijl het anders toch wat dicht op de schoft kwam en verder (op het zicht weliswaar :o) niet veel te breed oogde

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:30

Mijn bijrijdpaard heeft ook een pools zadel gehad, heerlijk zadel, kon er uren mee rijden (dankzij gel zitting). Ik vond het lekkerder zitten dan continal equiflex (deze heeft een suede zitting en ik vind hem dus te stroef) welke we ook tot beschikking hebben.

Maar wat wel toevallig is, wij kregen hetzelfde probleem als jij, hij kwam op schoft te liggen en is dus uiteindelijk verkocht.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:25

GVR usa tecnics verkoopt niet aan particulieren,het is een groothandel.

Lonestar store heeft ze en kan de andere modellen wel bestellen.

Pools is zekers prijs kwaliteit niet slecht.
Heb zelf de A fork ervan gehad en die paste inderdaad op veel paarden.
?u heb ik daar de gewone reiner van in de quarter boommaat.
In de full quarter is die al gauw echt breed.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 20:29

Ik heb ook contact gehad met Lonestarstore, maar de reiskosten komen op 75 euro dan kan ik beter hier in de buurt gaan kijken, stel dat de A-Fork niet gaat passen kost het een hoop terwijl ik hier in de buurt ook kan laten passen.

Mijn paard wordt nu heel regelmatig gereden, ik denk dat ze in de winter weer voller zal worden waardoor het zadel vermoedelijk wel weer gaat passen.

Momenteel heb ik er een Crates op liggen, maar wat zijn dat loeiharde zadels vergeleken met die pools zadels zeg!