[WN] Welke singel? voor en nadelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:09

Mijn ervaring met een elastische singel is niet helemaal geweldig.

Ik heb een tijd een elastische singel gehad. Altijd heerlijk met aansingelen. Was makkelijk voor mij en mijn paard had er geen last van. Ook bij mijn nieuwe paard de singel gebruikt. Totdat hij eens flink ging bokken. Toen is mijn zadel alle kanten opgevlogen en daardoor ben ik er ook flink vanaf gevallen.
Toen pas kreeg ik ook te horen dat je een elastische singel wel regelmatig moet vervangen, omdat 'ie schijnt uit te rekken.

Dus ja, ik had ook wel eerder die singel moeten vervangen, maar toch ben ik gelijk een andere singel gaan halen! :P

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:16

Neopreen van Kieffer, met van die speciale veertjes aan de sluitingen, zodat de pin snel en makkelijk in het gaatje valt van de stoot. Vies, afspoelen en drogen of in een waszak in de machine. Na 3 jaar is er nu een veertje stuk. Of de leren (mooi breed) singel van Kieffer, voor paarden met een beetje kans op singeldwang. Elastiek doen we niet aan, je blijft aansingelen :D

Wranglerbutt

Re: Welke singel? voor en nadelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 17:18

Maakt Kieffer tegenwoordig ook al westernsingels??? :+

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:22

Geen flauw idee, maar ze maken fijne dressuursingels.

IngeBrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:28

Geloof niet dat je veel aan een dressuursingel hebt als je een westernzadel gebruikt......

De neopreen singel is verbannen naar het donkerste en meest verlaten hoekje van de schuur. Mijn paard kreeg er open plekken van zelfs.
Na die tijd altijd een met borg gevoerde singel gebruikt.
Makkelijk te wassen, makkelijk in gebruik en zacht voor de buik van je paard.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:53

Nul problemen hier van Neopreen, makkelijk schoon te houden, maar ja, meningen kunnen verschillen :D

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:57

even een braagje ik heb een neopreen singel maar door het bolle buikje van mijn arab schuift de singel naar voren. Nu kan ik een anatomische singel kopen. Bij arthur heb ik een leren gezien. Of van ander materiaal kan ook natuurlijk. Of ik zat te denken aan een schapevacht voor om de singel. Wie kan mij adviseren?

vaughane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:31

lena83 schreef:
door het bolle buikje van mijn arab schuift de singel naar voren.

Hoi lena83, Dat snap ik niet: de singel schuift naar voren, terwijl het zadel wel op zijn plek blijft liggen?

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:13

uiteraard schuift het zadel ook iets naar voren

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:30

Lena83, een singel kan je probleem niet geheel voorkomen, je zadel moet ook goed liggen. Het is en en, kan je geen singel lenen?

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:02

het zadel ligt goed daar ligt het niet aan.
alleen de rigging had iets naar achteren mogen liggen. maar zoals ik al eerder zei schuift de singel naar voren door zijn bolle buikje.
ik wil een andere singel om het nog beter te laten zitten maar weet niet welke. ik ken niemand met een FRA of anatomische singel

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:24

Ik ben zelf enorm tevreden van de FRA. Maar of dat gaat helpen bij jou weet ik niet, mijn pony heeft geen enorme bolle buik. Hij is wel soms aan de dikke kant en dan blijft alles ook keurig zitten, maar of het bij een echt bolle buik gaat helpen durf ik niet te zeggen.

Anne_Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 09:24

Rij ook met wollen singel. In mijn ogen pretiger voor mijn paard. En ik heb er twee, zodat je ze regelmatig kunt wassen.