[WN] Wat is nu echt een goede betaalbare trainings pad?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kaspar

Re: Wat is nu echt een goede betaalbare trainings pad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 22:36

Als dat het geval is dat traagfoam ook in de freemax zit, dan ben ik heel blij die niet gekocht te hebben.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 09:16

Kaspar schreef:
Zijn de mattes ook echt goed drukverdelend en ademend?
En waar in NL zijn ze te koop?

Wij leveren in NL
www.hipponet.be
Echte lamswol, goed drukverdelend en inderdaad ademend :j

dunnit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:39

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 22:35

Ik heb inmiddels een Mattes schaap gekocht.
Super fijne pad welke super op mijn peerd ligt, ook qua pasvorm

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:36

ik heb de vilten gekocht..
Alleen is zn allergie nu weer erger geworden :(

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 22:17

Wat vervelend Zack, denk dat je het toch ook maar bij echt wol moet houden. Bij mijn paard werkt de Mattes echt super

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 08:57

Ik moet nu gewoon wachten totdat alles helemaal weg is.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:44

Oh jeetje Bo, dat is balen...
Edit: Zie dat het een ouder topic is: ondertussen alweer beter of niet?

Ik zweer echt bij de airrides van pro choice.. Naar wat ik weet hebben die ook een echte wollen onderkant, maar kan zijn dat ik misleidt ben natuurlijk..

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:57

Ja gelukkig ist nu weer helemaal weg!
Sinds een paard dagen is het echt helemaal "genezen"
Ik zweer bij mijn vilten pad nu!
Maar zoveel heb ik nog niet kunnen rijden dus we wachten nog even af.

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 00:48

Is volgens mij echt wol ja, ik heb de mijne ook al tijdje nu en is echt een super pad, zweet weinig, past goed naar de rug en als je ze via ebay besteld ben je een keer 130 euro kwijt ofzo dus dat is prima te doen!

Yv_ schreef:
Oh jeetje Bo, dat is balen...
Edit: Zie dat het een ouder topic is: ondertussen alweer beter of niet?

Ik zweer echt bij de airrides van pro choice.. Naar wat ik weet hebben die ook een echte wollen onderkant, maar kan zijn dat ik misleidt ben natuurlijk..

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 10:37

Dat is zeker nog te doen!
Maar zat in de airriderspad geen traagschuim?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:47

Geen idee eigenlijk, ben ik ook wel benieuwd naar...

Dit vind ik wel een intressante link over airride: http://www.profchoice.com/padstudy.html

Edit: Kan wel dit vinden, maar heb even snel et de franse slag gelezen en kan daar ook niet duidelijk op uit maken wat het materiaal is.
How Does The SMx Air Ride™ Core Material Work?

The patented SMx Air Ride™ core material allows air to circulate in every direction resulting in accelerated heat and moisture evaporation, making it highly breathable. As the horse sweats, the sweat coats the waterproof beads and the airflow actively accelerates evaporation, cooling and drying. Your horse will feel less heat and cool off faster, increasing overall performance.

The padding also has a unique shock absorbing ability. Excess energy from impact is deflected throughout the pad and away from the horse’s back, lessening pressure. This prevents pressure points from forming and gives an even, comfortable ride. Scientific testing has proven it to be remarkably compression-resistant even under the most demanding use, making it exceptionally durable and long lasting.

By placing the SMx Air Ride™ technology into our saddle pads, the pads deliver a ride that is unsurpassed in smoothness for both horse and rider alike. The SMx Air Ride saddle pads relieve pressure from the most sensitive areas of a horse’s back and distribute the weight of saddle and rider evenly over the entire pad. SMx Air Ride pads are not only shock absorbent and lightweight but also breathable thus epitomizing the Professional's Choice motto, "The more comfortable the horse, the better the performance."

All of the Professional's Choice SMx Air Ride™ Saddle Pads have a 60-Day Money Back Guarantee and a One-Year Warranty.

Edit 2: Dit vond ik ook nog op de site:
PRODUCT FEATURES

• Breathable – Air circulates for a cooler more comfortable horse
• Lightweight and Flexible – Naturally conforms to the horse's back
• Compression Resistant – Long lasting and wont bottom out
• Distributes Pressure – Evenly distributes pressure to reduce sore backs
Eye-catching Design – 100% wool navajo blanket is not only attractive, but highly durable
• Moisture Wicking – 100% Merino Wool lining

• Product Warranty – 60-day money back guarantee / One-year warranty

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 16:22

maar dat zit dus ook aan de binnenkant??

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:23

Nee. Daar zit dus dat luchtgebeuren.. Weet ook niet preceis wat het is, ben op zoek, maar tot nu toe geeft google me niet echt relevante links..

Edit: Vond het wel dit op whoa: misschien trouwens ook een handig stukje om op te nemen in de wiki oid?

Materialen:
Neopreen. Dik synthetisch soort schuim (closed cell-foam), neem geen zweet op, laat geen lucht door. Wel makkeijk te reinigen.

Aeropreen/symponova. Neopreem met gaatjes erin, zodat het lucht doorlaat.

Vilt. Er zijn grote verschillen in vit, meestal geeft de fabrikant niet aan om welke viltsoort het gaat. Ga er dan maar vanuit dat het een mindere soort is.

Wolfleece. bontachtig fleece (teddy) van wol gemaakt. Is natuurlijk.

Fleece. Bontachtig fleece (teddy). Is synthetisch.

Schapenvacht/lamsvel. Spreekt voor zich, een echte vacht van schaap of lam. Meestal medicinaal gelooid. Is natuurlijk.

Merken:
HAF. Pads met sympanova onderzijde, sommigen gedeeltelijk wolfleece. Bovenzijde kan van dry-sec zijn, een sneldrogend synthetisch materiaal, of van microfiber of katoen. Pads zijn anatomisch gevormd.

GVE. 2 soorten:
- fleece binnen en buitenkant met uitneembaar vilten kern
- wollen blanket met wolfleece of fleece onderzijde en uitneembaar dubbel vilten kern
De laatste is een zeer stevige kwaliteitspad.
Geen anatomische vorm, maar vormt na een aantal keer rijden goed naar zadel en paard.

5-Star: 100% wolwilten pad met leer afgewerkt. Komt als beste uit de test. Makkelijk schoon te maken met speciale spons. Anatomisch gevormd.

White Eagle: Gepanteteerd pad-lock systeem: verdikte rand op de pad die voorkomt dat het zadel schuift. Anatomisch gevormd, vilten kern met fleece onderkant en canvas top.

Pro Choice: Wollen blanket als bovenzijde, onderzijde wolfleece (merinowol). Kern: gepanteerd luchtzakjes systeem.

FRA: LKamsvel onderkant met katoenen doorgestikte bovenkant. Anatomisch gevormd.

Mattes: Lamsvel onderkant met top van 70& polyester. Evt. uit te breiden met een passende blanket. Anatomisch gevormd.

Ben nog even verder zoeken naar het precieze hoe en wat voor de Air ride. Heb ook een PBtje naar TM gestuurd voor evt. opname in de wiki?

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:25

Yv_ schreef:
Edit: Vond het wel dit op whoa: misschien trouwens ook een handig stukje om op te nemen in de wiki oid?

Zit wel copyrights op. Straks staat alles van WHOA (zelf geschreven door WHOA/Prairie-leden, niet door Bokt leden) op Wiki. :(
Dus graag gewoon verwijzen naar WHOA.nl

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:34

Heb ik gedaan ;). Heb in het stukje van TM voor informatie gezet dat ik het van whoa afheb en een klein beetje in eigen tekst heb veranderd, maar niet veel... En dat staat hierboven in mijn post trouwens ook gewoon?

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:38

Ja, maar dat vinden wij (van WHOA) niet genoeg.
Zo kunnen we onze site wel opdoeken, geen kip die meer komt, want alles staat toch hier op Wiki gekopieerd.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:41

Wat moet ik nog meer veranderen dan? Er staat bij dat de bron whoa is. Meer kan er niet gedaan worden lijkt mij? Ja, whoa voor een bepaalde groep gebruikers zichtbaar maken, zodat de informatie door derden niet gelezen kan worden, maar dat lijkt me ook wel weer een beetje ver gaat, niet?
Vind het een beetje muggenzifterij, de mensen van whoa zullen dit ook vast wel ergens op internet gevonden hebben en er hun eigen draai aan hebben gegeven...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:48

Precies, en bronvermelding is voldoende.

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:46

Toch raar dat ik van Bart te horen krijg dat Wiki schrijvers zelf hun stukken schrijven en dat er behoorlijk streng op toegezien wordt (dus wat hier even gezegd, dat dat stukje wel op wiki kan, dat mag ook van jullie opperhoofd niet ;) ).
Ik zeg toch ook niet dat je het hier niet mag plaatsen (ik heb het over die Wiki niet over het forum), maar dan mag er een duidelijkere bronvermelding bij. De meeste mensen weten niet wat WHOA is (die denken alleen aan een stop), dus een duidelijke link zou dan wel netter zijn.

Maar goed, ik ben er weer klaar mee.
Jullie doen maar. Maar ikke ook. :P

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:03

Zullen we nu gewoon weer ontopic gaan?
Wie heeft er wel eens gekocht via ebay?
Blijf dat toch eng vinden...

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:55

Ik koop vanalle (paarden)spullen via Ebay. Nooit problemen gehad.
Ik ga binnenkort ook eens een nieuwe pad bestellen.
Wel uitkijken dat het weldegelijk goedkoper is via Ebay: je mag niet vergeten dat er nog een heel pak verzending + douanekosten + btw bijkomt. Voor sommige dingen ben je dan nog steeds goedkoper uit, andere dingen kan je dan eigenlijk gewoon beter hier kopen.
Bij de meeste verkopers kan je enkel met PayPal betalen, en daarvoor heb je Visa nodig.
Verder ben je afhankelijk van het aanbod en heb je bij soms weinig keuze.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:59

Kort lontje Loekie? Ik heb het hier overgetyped voor informatie. Ik opperde alleen het idee om zoiets in de wiki te zetten.. Maargoed, als je nog meer kwijt wilt, PB staat open. Laten we dit topic inderdaad gewoon gezellig en voor de handige tips houden ;).

Ik niet, durf dat nooit zo goed... Hoor wel verhalen van bokkers die het wel regelmatig doen .Volgens mij is Dubbeldun ook iemand die er regelmatig erg leuke dingetjes vandaan haalt?

Wat ben je inderdaad kwijt aan douanekosten Jaycee?

Bo, ik heb mijn pad bij Wyldwood(.nl) besteld, zij is al stukken goedkoper dan de meeste shops. De pad die ik heb, was bij Arthur 225, bij haar 170 en ik kreeg nog een leuke kerstkorting :D. Goede service ook, echt een aanrader :j!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:01

@Jaycee
Op een 1 of andere manier blijf ik ebay wantrouwen...

@Yv
Ik ga ff kijken..
jij vind je neopreen pad niks he?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:08

Nou weetje.. Hij is stug en blijft ook stug. Hij vormt niet. Daarbij neemt het voor geen meter vocht op, dus je paard zweet gewoon echt gigantisch. Wat ik wél hoor, is dat het wel goede pads zijn voor paarden die erg gevoelig zijn, omdat ze zo makkelijk en goed schoon te houden zijn. Maar dat weet ik niet, omdat poown niet echte en gevoelig huidje of iets heeft.
Wat ik wel een voordeel ervan vind is dus het makkelijke schoonmaken: je pad is erna altijd droog, hoeft niet een dag te drogen, er komen geen harde stukken van opgedroogd zweet in etc. En vind het een voordeel dat ze egaal zwart zijn ;).
Maar toch, zal er niet snel eentje nemen. Maar dat heb ik ook met een vilten pad, denk dat dat ook gewoon kwestie van wat je zelf het fijnst vindt en gebruiksgemak.