[WN] Kan dit zadel wat zijn?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ezelvrouwtje

Re: Kan dit zadel wat zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:34

Kun je misschien van iemand een tijdje een zadel lenen? Je geeft aan dat je zelf niet goed weet wat je wilt? Misschien kun je het van iemand een paar x uitproberen voordat je op aanschaf over gaat. Bedoel, voor stof-vangen is elk zadel te duur toch? En misschien vind je het dan zo geweldig dat je alles inruilt en meteen een a-merk koopt? Of juist besluit om het niet te doen............ Is maar een idee?

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 16:13

Loes'sCorner schreef:
Wat je laat zien is wel syntetisch he!

Nou kwa prijs zit er geen heel groot vershil in.
De westernborsttuigen in leder beginnen bij LD ook niet bij de 10 euro ;)
LD heeft wel goedkopere zadels, maar Kraemer heeft niet alles op de site.

Maakt dat wat uit dan dat het synthetisch is?

Loesdau heeft wel degelijk westernborsttuigen van 10 euro, 9,99 om precies te zijn, 5 verschillende maar liefst...

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 16:16

ezelvrouwtje schreef:
Kun je misschien van iemand een tijdje een zadel lenen? Je geeft aan dat je zelf niet goed weet wat je wilt? Misschien kun je het van iemand een paar x uitproberen voordat je op aanschaf over gaat. Bedoel, voor stof-vangen is elk zadel te duur toch? En misschien vind je het dan zo geweldig dat je alles inruilt en meteen een a-merk koopt? Of juist besluit om het niet te doen............ Is maar een idee?

Bedankt voor het meedenken :D maar ken helaas niemand waarvan ik een westernzadel kan lenen :n

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:09

Blondie_ schreef:
Bedankt voor je reactie.

Wintec wil ik niet meer, mijn spring EN mijn dressuurzadel zijn al van Wintec en ben er op zich wel tevreden over, maar wil nu eens een leren zadel.
Kunststof gaat zich ook niet vormen en dat vind ik heel irritant aan mijn wintecs... mn dressuur heeft een singeltje aan de zweetbladen (eraan laten zetten) maar m'n spring niet, dus de zweetbladen steken helemaal uit als ik er niet op zit.
Plus dat ik in de zomer soms bultjes krijg op mijn benen van het kunststof dat geen vocht opneemt...
En vind leer veel mooier, vooral wat betreft een westernzadel.

Nou het maakt niets uit dat het syntetisch is maar je hebt zelf gezegt (zoals je hierboven kunt lezen) dat je dat niet meer wilde, vandaar dat ik het aangaf ;)
En daar komt bij dat als je dan toch dat geld wilt uitgeven je beter voor een 2dehandse wintec western kunt gaan kijken, daarvan is de kwaliteit vele malen beter en de pasvorm ook.

Heb even gekeken en er is idd een nieuw borsttuig aan de collectie toegevoegd van 9,99 euro :Dvoorheen hadden ze voor die prijs alleen synthetische borsttuigen of de engelse.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 21:15

Blondie_ schreef:
Niet echt wat ik zoek maar is maar 150 euro... het materiaal zal goedkoop zijn dus misschien dat het kwa boom en pasvorm mee kan vallen.. zou zomaar kunnen toch ;)

;)

Die Wintecs heb ik nog niet gevonden 2de hands, maar mocht ik zo'een 2dehands vinden voor 150-200 euro dan is dat ook zeker een optie.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 23:22

Ik heb nog één x jullie hulp nodig, wat denken jullie van deze?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:15

Mooi zadel, is wel mijn smaak.
Wat staat er op de keeper voor naam/merk ??

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:18

Ik denk een "billy cook saddlery" :-)

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 13:10

Gleyla schreef:
Ik denk een "billy cook saddlery" :-)

Dat ja! :) dat staat op de knop.

Denk dat ik dit zadel ga halen, en als het niet past dan verkoop ik hem weer door.
Is wel 1,5u rijden maar heb hier een beter gevoel bij als andere bovenstaande zadels.

Waar moet ik precies op letten als ik het zadel zie?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:19

Weet je bijv wat de uiterste zadellengte is die je 'kwijt' kan ??
En natuurlijk checken of er geen slijtage aan beugel/singel-ophanging is of er geen beweging zit in de boom etc.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 13:37

Zou het niet weten, tot waar mag het zadel komen liggen?

Als ik het zadel hier heb dan zal ik het laten controleren door Louis van Vaquero. Die stal die is zowat om de hoek van waar mijn paardje staat dus dan weet ik tenminste zeker of het past of niet.

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:48

Dat laatste is een slim idee, die kan je ook vertellen tot waar het zadel mag liggen ;-) Veel succes!

pennyputs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:00

LD vond ik ook wel goede spullen hebben. Ik heb er een dressuurzadel van gehad, erreg goed bevallen.
Ze hebben een goede website waar veel op te vinden is.
Ik zou wel zelf gaan kijken alvorens een zadel aan te schaffen, want ook daar geldt. Alle waar is naar zijn geld.

CQtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:44

Ik ben van het principe dat je op een zadel niet bespaart !! Daarmee wil ik niet zeggen dat je naar het duurste moet gaan, absoluut niet - maar een passend zadel is primordiaal als je de paardenrug wil sparen. Slechtzittende en slechte zadels resulteren in rugproblemen,rijproblemen en resulteren in veel kosten...
Het goed laten aanmeten, uitproberen en verschillende merken proberen. Ik heb goed gewikt en gewogen en vooral gekeken naar de conformatie van mijn paard, wat ik van discipline wil gaan doen (trail en reining) en of het ook voor mij past (het is een zadel met een "dameszit" - niet lachen, dit bestaat!!!) Aangezien mijn Quarter van het zwaardere type is met uitgesproken lange schoft en korte rug zat ik vanin het begin al met een extra moeilijkheid - ik moest een zadel vinden dat niet te lang was en voldoende schouder- en heupvrijheid geeft. In mijn geval is het een Continental Bryant geworden. Ik ben er heel tevreden over - hij heeft de nodige vrijheid en na het rijden is de rug egaal bezweet (er is dus geen brugvorming en een goede egale drukverdeling).Ik heb zonet ook nog eens een dure pad gekocht omdat hij een zeer dunne huid heeft en ontzettend zweet - hier ben ik ook weer geleerd : een dure pad is nog altijd het goedkoopst (oud gezegde uit grootouders tijd)

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:30

Blondie_ schreef:
Welk zadel is wel wat? Beneden 500 euro?
2de hands kan ik weinig vinden in de buurt... moet het wel kunnen passen natuurlijk.
Moet 15 inch zijn, ik zie veel zadels alleen in 16 inch..

Deze kwam ik net op eenmaal/andermaal tegen, als die andere niets wordt is dit misschien iets.
[EA-TK-AP] [TK] Westernzadel 15" en diversen uit schuuropruiming

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:17

trouwens... ik heb amper een 36 in kledingmaten (jeansmaat 25-26) en ik rij ook gewoon met een 16" hoor ;) gaat prima...

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 13:41

Bedankt allemaal, heb ondertussen het bovenste zadel gekocht, de Billy Cook. Ik ga zometeen foto's plaatsen van het zadel op mn paardje! echt een fijn zadel!

blue2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:57

wouh is de zoektoch naar dat zadel nog gelukt? wat een gedoe is dat altijd toch om een zadel te zoeken. :D