[WN] welk merk westernzadel heb ik?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Re: welk merk westernzadel heb ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 20:41

Haha ja klopt :P En omdat het toen niet helemaal duidelijk was heb ik er niets meer mee gedaan. Maar hij begint nu toch vreselijk in de weg te liggen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:44

Je zou 'm ff een keertje iemand in de hand moeten geven, dat die even kan kijken of 'ie inderdaad nog netjes recht is ed.

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:51

sonja ff offtopic,mijn paardje heeft ook choco punten aan zijn oren maar is geen fjord,op welke dag is hij dan gedompeld???;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:54

Waarschijnlijk ook op de achtste dan, maar laat in de middag :))

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:29

whahhahahaah

peultje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:23

even offtopic maar volgens mij heb je jou hackamore verkeerd zitten, die ijzeren dingen horen omlaag te hangen volgens mij.

peultje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:26

lees net trouwens dat dat al 4 jaar terug is, misschien dat je het indertussen al wel veranderd hebt.
je hebt wel een hele leuke pony!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 18:50

Gebruik ondertussen allang de hackamore niet meer ;) Bovendien hebben ik nooit met korte teugels gereden (ben een echt recreatieve ruiter met zeer relaxed paard).

En bedankt :D Ik vind haar ook nog steeds geweldig.

CQtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:31

Ik dacht ook eerder aan een Mexicans zadel - waarschijnlijk dus eerder minder goed. Het is heel belangrijk dat een zadel correct past en dat het van constructie goed is - dat alles symmetrisch zit (meet ook eens of de fenders al überhaupt symmetrisch en op dezelfde plaats zitten - anders heb je al direct een torsie als je rijdt en dan creëer je rugproblemen bij je paard.)
Ook zie je dikwijls al aan het gedrag van het paard of een zadel goed of slecht zit (hoofd omhoog, rug wegdrukken, mond voortdurend openen, staart heftig slaan, bokken,...) Mijn paard had bij vorige eigenares een serieus bokprobleem - ze lag er continu af - wat ook de reden was dat ze hem heeft verkocht. Toen ik hem gekocht had vroeg ze mij of ik geïnteresseerd was in het zadel - toen ik het zag dacht ik direct "arm paard" en heb direct bedankt voor dit zadel - neen dat zadel was geen optie !!!. Ik heb hem een nieuw zadel laten aanmeten na een drietal maanden (als zijn rugspieren terug wat beter waren) - hij heeft met mij nog NOOIT gebokt !!! Het was duidelijk door het zadel - toevallig een Mexicaans.
Daarmee wil ik niet zeggen dat deze in se allemaal slecht zijn , je moet gewoon veel meer opletten en controleren.Een zadel moeten passen voor paard en ruiter, mag nooit voorbij de T18 komen en moet niet perse het duurste zijn. Goed advies en laten passen en uitproberen zijn belangrijk , ook moet het passen voor de discipline die je wil doen!!. Voor een zadel stel ik wel : goedkoop is meestal niet goed !!!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 16:48

Zadel is alweer een tijdje verkocht ;) Mijn pony heeft er verder nooit moeilijk mee gedaan.