[WN] Goede druk verdelende pad.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

hiphopje

Re: Goede druk verdelende pad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:59

ik heb vandaag een 2e hands mattes pad overgenomen van iemand. Was 2 keer gewassen en dikker dan ik had verwacht.
Er hoeft bij mij geen blanket overheen. En het zadel gleed totaal niet, wat het bij mijn continentalpads wel deed (zonder bont aan de onderkant)
Scheelt misschien dat ie niet nieuw meer is?? Maar ik vond die pad zeker niet te dun!! Zag er nog als nieuw uit.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:19

foxy80 schreef:
Ah, Leyla, hier zit je! Bestelling is geplaatst bij Mattes hoor!

Wat vraag van de TS betreft: vooropgesteld dat je zadel past, kan een Mattes pad uitkomst bieden, die kan je gewoon zelf in de machine wassen zodat hij niet hard wordt van opgedroogde viezigheid

Urselin, jammer dat je spullen weggaan, je was zo' n mooi fotomodel (uh, denk er net aan dat de foto nog op de site moet...)

Haha dank je!
Maar ik bestel gewoon weer een nieuwe set bij je als ik naar engels tuig overstap :))!
Ben er zo tevreden mee!!

Pad en zadel schuiven bij mij absoluut niet, terwijl ze beiden gloedjenieuw zijn.
Zelfs met los aansingelen blijft het als een huis liggen :j
Echt dun is de pad ook niet te noemen en ik vind hem persoonlijk veel fijner dan een hele dikke pad.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:46

urselin schreef:
Pad en zadel schuiven bij mij absoluut niet, terwijl ze beiden gloedjenieuw zijn.
Zelfs met los aansingelen blijft het als een huis liggen :j
Echt dun is de pad ook niet te noemen en ik vind hem persoonlijk veel fijner dan een hele dikke pad.

Hier idem. Nieuwe Mattes heeft nooit geschoven onder het zadel, en het zadel op deze pad ook niet. En ik vond ze ook idd dik genoeg om zonder blanket te rijden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:23

Hier ook alleen maar positief over Mattes. Géén kale plekken meer en het schuift ook niet. De singels zijn ook heel fijn trouwens!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:26

Ik zit te dubben...
Hoe zit het met de dikte van deze pad?
Is deze vergelijkbaar met een Air ride pad?
Of heb je echt met inlages nodig?
En kan je als je er een met besteld hem ook zonder de inlages gebruiken?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:39

Een Mattes is qua dikte ongeveer vergelijkbaar met de Prof.Choice. Alleen is de prof choice harder en stugger en is niet voorgevormd. De Mattes is voorgevormd en dik genoeg om zonder inlages onder het zadel te leggen. Mijn vorige Mattes had geen inlages, mijn huidige wel. Dit maakt de pad net iets dikker maar bij een goed passend zadel zouden de inlages niet nodig hoeven zijn.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:59

Mijn prof choice pad was wel voor gevormd hogere schoft enz.
Maar bedankt!
Ik zit ook te kijken naar de White Eagle Pad lijkt me ook super!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:28

heb ik ook gehad.zie antwoord bij westernsetjes...

pennyputs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:50

Waar kun je die mattes bestellen? IK wil er ook graag een maar ze hebben ze bij mij in de buurt nergens.
Ik wil ze liever niet via internet bestellen, dus graag een paardenshop/westernshop ergens in Noord Holland...??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:43

Jos op Bokt kan je misschien verder helpen (JD Ranch in Beets).

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:45

Ik heb stad en land afgezocht naar een adres in NL waar ze de Mattespads verkochten. Ik heb de pad nu hier gekocht: http://www.hipponet.be/N_frame.html?htt ... _home.html Gewoon via je bank overmaken en binnen enkele weken heb je je pad keurig netjes thuis afgeleverd. Bij extra wensen mbt inlages, kleur bont en kleur pad oid gewoon even bellen (netnr Belgie er even voor zetten :o? ).Goede service!

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:26

Ik heb bij ikea zo'n lamsvelletje gekocht voor onder m'n simpele pads. Stukje eraf knippen en klaar voor 29 euro!

Graceful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:42

Ik heb zelf een TOKLAT pad, is van fleece en ideaal om voor de training te gebruiken. Mijn paard is er erg gelukkig mee (ik ook!)
Je kunt ze in Amerika bestellen bij www.toklat.com in vele kleuren en maten.

CQtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:56

Hey,
Ik heb een 5star western pad en ben er ontzettend blij mee. Uiteraard moet je wel weten dat drukplekken door een slechtzittend zadel ook niet met een superpad opgelost worden !! (dit gewoon terzijde).
5star is 100% wol (vilt) en bestaat in verschillende diktes - de pad volgt ook de rock van de rug en is voorzien van een opening waar de schoft zit.
Mijn paard is minder nat van het zweet (dit was zijn probleem voornamelijk), droogt vlugger en het is voor hem duidelijk aangenamer. De pad is ook zichtbaar minder vochtig na het rijden en zowel de pad als mijn paardje drogen vlugger op en de paardenrug is beduidend minder warm !!
Ik heb vanalles over deze pad opgezocht en het risico genomen om deze te bestellen zonder ze te zien. In Belgie zijn ze niet te krijgen, in Nederland is er één adres.
Er zijn enkele modellen en verschillende kleuren verkrijgbaar - ze zijn absoluut niet goedkoop maar zijn het geld dubbel waard.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:45

ik heb ook de 5 star, was de 1e in NL :o . ik heb dat stuk over de pads vertaald.duur, maar wel de beste.op een pad moet je niet willen bezuinigen.
de amerikanen zeggen; je rijd op een paard van 10.000 $, je hebt een zadel van 5000 $ , dan ga je daar toch geen floddertje van 30 $ onder doen?
en gelijk hebben ze.(al zijn bij mij die bedragen wat anders :D )

CQtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 08:35

Hey, dat heb je dan goed vertaald !!
Bij mij liggen de bedragen ook wel wat anders ;) , maar ik ben ook van de overtuiging - enkel het beste voor mijn paard om problemen te voorkomen !!!Ik rijd redelijk wat en doe 1 à 2 maal per jaar een trektocht ter afwisseling van de reining en trail en nu de wedstrijdjes die ik ga beginnen meedoen.
Hij heeft een "sarmavelleke" ,'t is een fragieleke op dat vlak ;) - is ook te wijten aan zijn bloedlijnen...
Door mijn opleiding voor Instructor en Trainer, waar ik nu naar het 3de jaar van 5 ga, ben ik me ook steeds meer gaan verdiepen in het effect en de gevolgen van materialen en hun werking. Ik geloof steevast in het feit dat een paard nog één van de meest natuurlijke dieren is en je voor hun welzijn ook best zo denkt. Vroeger reed ik klassiek en wist niks van paarden - ik ben toen al begonnen met dat natuurlijk denkpatroon en ik heb in de 6 jaar dat ik mijn paardje toen had nooit een DA nodig gehad !! Misschien ook een portie geluk uiteraard, maar toch...Dat paardje toen stond ook nog eens permanent op stal - iets wat ik met mijn Quarter nu niet meer doe...hij staat in kudde op de wei met stal en loopstal.
Mijn Quarter is een super paard die ik eigenlijk voor weinig heb kunnen kopen - er was werk aan (zacht uitgedrukt) - volledig uit de hand gereden door vorige eigenaar en een flinke portie dominantieproblemen. Heb hem een jaar en is gewoon een ander paard geworden.
Ook op het zadel heb ik niet gespaard : het past voor hem én voor mij. Heb het pas een aantal maanden nadat ik Colonel heb gekocht laten aanmeten , aangezien ik eerst zijn rugspieren wat meer wou trainen en hij een korte rug heeft.
Dus inderdaad : de pad is zeer belangrijk - het is de brug tussen de paardenrug en het zadel met ruiter - even belangrijk als een goed zadel.
Er zijn uiteraard veel goede pads - bekeken in functie van wat je er wil mee doen : recreatief..hobby...occasioneel...tot zeer intensief , rijden.En het hangt natuurlijk ook af van het paard en de discipline.
Eénmaal een dure pad voor jaren kost evenveel als verschillende pads voor dezelfde tijdspanne....

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 08:38

@cq- precies. ik heb er dan ook maar 1!
en showblankets die ik erover heen kan doen voor een wedstrijd.
er staat ook bij de test dat sommige pads wel gaan voor een half uurtje. als je daarmee traint is het prima.
maar niet meer voor mijn paardje....

CQtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 08:46

Inderdaad, maar een goede trick is om alles op jezelf te reflecteren : draag je graag synthetische kleding, knellende dingen.... 8-)
Ik kon het niet meer zien dat als ik mijn vroegere pad afhaalde het zweet en het schuim gewoon van onder het zadel liepen en zijn rug gewoon bloedheet was. Dan ga je gaan rondvragen en krijg je alle soort van adviezen van katoenen onderleggers tot neopreen.
Ik ben dan terug "back to basics" gaan denken - hoe deden ze het vroeger en zo... en toen ben ik gaan surfen tot ik toevallig bij 5star ben gekomen en dan had ik dat "WAAW" effect en zie - 2 weken later ligt hij al op mijn paard....
Nou nog de singel - daar ben ik nog niet uit...heb er nu ene van neopreen met hetzelfde zweetprobleem....
Mohair of schapenwol ?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:31

kan beide.ik had de mohair van 5 star, en stom genoeg verkocht.ga er toch weer 1 bestellen. heb nu een hele mooie van vilt.
je moet bij natuurproducten blijven, zoals wol en katoen. die nemen beide vocht op, en voeren het af. ondanks wat de fabrikanten zeggen, kan dat absoluut niet met kunststof!!
ik moet er niet aan denken- een neopreen BH, sokken of een sporthemdje :roll: :n

CQtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:58

@ spicegirl : ja, ik ben ook wel weg van de mohair singel van 5star. Wellicht bestel ik er wel een na de zomer - nu eerst nog even sparen ;) , ga deze zomer ook al 4 dagen reining les gaan volgen in Oostenrijk, bij de vice-wereldkampioene reining (of ex-kampioene - dit wijzigt ook zo snel 8-) )Een vriend van ons die haar echtgenoot goed kent heeft dit speciaal kunnen bekomen... :9
Mijn echtgenoot verklaart mij gek met mijn uit de hand gelopen hobby :D
Tja, ik heb mijn droom om DA te worden indertijd moeten opgeven - paarden zijn nu mijn dada - ik kan me er volledig in vinden...
It's a way of life !!
Als nu ons zoontje ook de paardenkriebels blijft behouden -.... 8-)

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:04

ik heb al gegoogeld, maar kom alleen engelse site's tegen.
waar in nederland is die 5star pad te verkijgen of staat er meer info???
Het plaatje wat ik tegen kwam, liet een erg grote pad zien namelijk.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:12

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:13

het is maar een plaatje!
5 stars zijn er in veel maten en modellen verkrijgbaar.
@cq- bofkont!!..tja, je weet wel waar je geld blijft zo he? ;) laat je ons(stumpers die thuisblijven) meegenieten met fotos?

CQtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:14

@hiphopje :
Lucky Leather in Zundert. (Don't shoot me als ik geen reclame op dit forum mag maken...)
Hij bestaat in 30'x30' inch (meest courante maat) en 32x32.
Western Contoured pad, maar kan ook in andere vormen en zelfs voor Klassiek.
Ik heb de 30x30 in chocolatebrown en die past perfect onder mijn Continental Bryant.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:17

@cq- heb je dezelfde als moi! ;) ik heb ook de bruine.
had de singel in bruin/creme candystripe.wil weer dezelfde. maar ik bestel hem in de VS.
je hebt ze ook voor butterfly skirts, en voor barrelzadels. rounded, en volgens mij ook voor engelse zadels..