[WN] Ik rijd mijn onderbenen kapot, wat nu?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Ik rijd mijn onderbenen kapot, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:29

Fijn! :)

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:32

Hé, goed zeg! Nou dan heb je voor nu maar mooi een oplossing, toch? Ach en wanneer is het hier nu zo warm dat je geen sokken aan kunt? :D

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 11:19

Ja dat klopt Susan ;)

Verder ga ik binnenkort voor een andere spijkerbroek kijken om te rijden, maaar nu kan ik tot die tijd teminste zonder pijn rijden want das een rotgevoel zeg!

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:27

Ik rij met een spijkerbroek van het merk Bram's Paris. Wel met een rechte pijp, geen wijde. Kosten maar rond de 40 euro en zitten prima. Heb er ook inderdaad wel dunne kousen onder.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:09

Ik heb het zelfde probleem , vroeger nooit last maar nu ik ook veel lichtrij en veel lange ritten maak in het bos ,zijn mijn onderbenen er niet fraaier op geworden ik heb inmiddels al op elk been 6 a 7 wonden! heb vandaag bij gebrek aan beter met ski sokken gereden het hielp!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 20:17

Ja ik heb er ook vooral last van als ik bosritten maak en idd veel lichtrij of verlichte zit in de galop.
Thuis heb ik er eigenlijk geen last van ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:09

Berdien schreef:
Ik houd mijn benen gewoon stil hoor Pienb, paard loopt zelf wel buiten.

Ik heb dan geen Stapp sokken, gewone goedkope kniehoge sokken van de Action :') en in de winter dikke hoge fleecesokken. En heb sindsdien geen open geschuurde benen meer, ideaal :j

Desnoods wissel je even van sokken voor en na je rijden als het echt warm is, dan zijn zulke hoge sokken niet echt lekker buiten het zadel :))

uhm... at heeft helemaal nik te maken met benen veel of weinig gebruiken maar de manier hoe je ze gebruikt. ik denk dat je iets ' raars' doet met je benen waardoor dit gebeurd.
ik zou eerder de basis van het probleem willen oplossen ipv een pleistertje zoeken voor het effect....
als het aan de broek lag zou iedereen er last van moeten hebben.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:19

Ben ik niet met je eens hoor Pienb. De één rijdt ook zijn leven lang zitbeenknobbels kapot, terwijl de ander daar nooit last van heeft ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:27

Ja precies, omdat ze anders zitten :-)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:31

Ik krijg ook geen last van mijn broek, maar van mijn laarzen ;) die aan de bovenkant gewoon te wijd zijn, en gaan drukken/schuren aan de binnenkant van mijn been.
Denk ook niet dat ik wat 'raars' doe met mijn benen, dat zou ik na vier jaar les dan vást wel eens gehoord hebben. Bovendien denk ik niet dat jij kan oordelen over hoe ik rijdt, aangezien je niet weet hoe ik rijd.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:00

Pienb schreef:
Ja precies, omdat ze anders zitten :-)

Omdat ze anders gebouwd zijn? :P

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:07

Voetbalsokken onder je broek werkt ook prima !!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:24

Ik weet wel iemand die het nog helemaal niet doorhad maar waarvan de pijp begon te schuren. Die heeft een langere broek gekocht en nu is het over.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:15

Gewoon een wrangler en als het bij je laars scheurt sokken die boven je laars uitkomen of plijster om die aantrek flubeltjes van je laars werkt ook.
Geen "hippe" strake rijbroek zonde van je cente, zit voor geen met en ziet er niet uit dan ga ik liever in me blote kont paardrijden.

Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 01:03

Het klopt wel wat Pienb zegt!!! Het is al een hele tijd geleden dat ik mijn onderbenen open reed. Ik had het voor namelijk bij mijn lessen als ik nieuwe oefeningen ging leren. Hierdoor ging ik best gespannen op mijn paard zitten om alles goed te kunnen doen en dan was het weer bingo!! Meestal was het dan wel 1 been waar een wond zat waar je een 2 euro muntstuk in kon leggen.
Als ik voor me zelf rijd heb ik het niet, omdat ik niet met spanning rij dan.
Maar ik denk dat door je misschien je benen te vast aan je paard legd dat je het ook sneller hebt.
Overigs heb ik er nu geen last meer van, omdat mijn rijden ontzettend is verbeterd de afgelopen tijd!!!