[WN] wat is nu juist het verschil in deze drie soorten zadels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:06

Een wow is idd een soort lego zadel :P Voordeel is dat hij daarmee geheel aanpasbaar is op paard (ik neem aan, ook bij jullie (westernruiters ;) ) een belangrijk punt, maar ook voor ruiter (wat betreft dressuur, bijvoorbeeld 17inch kussens (korte rug paard) maar een 18 zitvlak (voor de ruiter) ) Heel makkelijk verwisselbare headplate (van wat ik begrijp werkt dat ook zo bij een western) etc.

De optie's wat betreft western zadels ken ik nog niet, op de vele leerkleurmogelijkheden na natuurlijk. Ze zullen ongetwijfeld afwijken van de huidige showmodellen, evenals ze afwijken van de huidige woldressuurzadel (qua uiterlijk).

Ik kan er niet meer van maken dan toen ik zag dat ze er ook in oa western variant waren me dat veelbelovend leek :)

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:07

Anya schreef:
Ik zou alleen op maat maken als dat voor mjn paard niet anders kon. Maar zelfs op mijn KWPN-ers met hoge schoft is een passend zadel te vinden.

De WOW heb ik bekeken, die is er alleen in een variant voor mannen kennelijk. Mén wat is dat zadel breed en plat.
Geen optie voor mij i.i.g.

Wat apart! Vooral omdat hun dressuur/springzadels juist heel mooi aansluiten op het 'vrouwlijke figuur'. Sorry, even off topic TS, maar wel intressant om te lezen :+

sandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 22:10

goh effe denken eh hihihi.ik heb de randolls gehad met dekje van boomloosrijden.
nog een randolls die meer ingereden was met het grandeur anti slipechte singel van barefoot.
dan een cheyenne met anti slip en barefoot singel.
en een hilason round skirt.
en nu de freemax.
allemaal juist niet te lang maar schuiven tot en met.allemaal minstens een maand gebruikt vooral op buitenritten.
het nog een stock saddle geprobeerd te groot en te lang.
een gewoon vzh zadel klapperde.
een western roundkirt van merk simco.
en nu een big horn kunstof met meer arabieren boom roundskirt.
de boomloze had ik meer de voorkeur aan die van deuber en partner maar vermits al mijn boomloze ervaringen niet echt bepaald goed verlopen zijn durf ik niet goed meer. en ik wil het liefste een western type.zonder al te veel dingetjes aan.

sandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 22:13

ja dat vond ik nu juist wel interessant aan de wow die zat ongeloofelijk goed niet zo breed en strak als een gewoon western zadel.ik zat er iets hoger en smaller in.

quarterH

Re: wat is nu juist het verschil in deze drie soorten zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:18

maar het IS geen 'westernzadel'. het lijkt erop.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:19

Ja jij bent ook een stuk langer zo op de foto te zien.
Maar ik met mijn 1.63 ... past niet. Gaat em niet worden dat zadel.

sandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 06:35

oei lijk ik dan zo lang op dat zadel ben thans maar 1.64groot 1cm meer als jou.
voor mij hoeft het er maar op te lijken hoor.ik rij geen wedstrijden.vooral buitenritten en wat piste werk.

quarterH

Re: wat is nu juist het verschil in deze drie soorten zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 07:01

Als het puur om het buitenrijden gaan en niet om het ' echte westernrijden'. En jij deze zadels leuk/fijn vind moet je het zeker doen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:40

custum made zou ik alleen doen als je echt zeker weet dat je je paard voor altijd gaat houden
en als je paard is uitgegroeid en ik zou maar één zadelmaker weten die ik redelijk vertrouw
een hoop ennen dus

western specialized saddle
dit vind ik echt hele mooie zadels met echte westernlook
kost wat en er zijn nog weinig ervaringen hier in Nederland(kan er tenminste weinig van vinden) maar het zit heerlijk(op een bokje)

western wow zadel
nog teveel in ontwikkeling
zat op zich wel lekker, idee klinkt goed maar ik zou zelf ook graag een aantal dingen anders willen