[WN] Positie westernzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 14:14

DubbelDun schreef:
@Shakir : ik geloof niet dat Denis iemand is die een zadel probeert aan te smeren, maar wel iemand met een hoop kennis van zaken.
Overgens zal hij ook niet gratis langskomen, dus ook dat geld moet je bij je verlies meerekenen.
Overigens is hij wel een authoriteit en met zijn stem (op papier dan wel :D ) sta je sterker als blijkt dat je zadel idd niet past (en dat in die korte tijd dus ook nooit goed heeft kunnen doen).
Ga hiermee terug naar de verkoper en 'dreig' dat je je geld terug wilt (eventueel met een klein bedrag eraf wegens 'gebruik') of dat je anders een advocaat inschakeld en/of een programma als Radar inschakeld. Zoek een moment uit dat het lekker druk is in de zaak, daar worden ze helemaal niet blij van }> en blijf op je strepen staan !!
Als je te lang met het zadel blijft zitten zal het alleen maar minder waard worden en kost het je aan verlies nog veel meer, immers een partikulier vangt altijd minder voor een gebruikt zadel als een handelaar.

Ik volg nu les van Denis (cursus stressvrij paard, daar had ik dus ook dit zadel voor nodig), inderdaad authoriteit met gewichtige stem :-).
Ik wou zadel kopen bij hem, maar jammer genoeg zijn de merken die hij verkoopt te duur voor mij (equiflex). Ik zit nu met zoveel andere kosten en had er helemaal niet op gerekend dat ik net nu een ander zadel zou moeten kopen.

crazycactus

Re: Positie westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:27

Nu ik deze foto's zie snap ik je probleem, het zadel ligt te ver naar voren, maar verder naar achteren gaat niet omdat het zadel dan op zijn kont ligt. Het zadel is dus eigenlijk veel te lang voor jou paardje. Een round skirt zou beter passen.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 14:40

crazycactus schreef:
Nu ik deze foto's zie snap ik je probleem, het zadel ligt te ver naar voren, maar verder naar achteren gaat niet omdat het zadel dan op zijn kont ligt. Het zadel is dus eigenlijk veel te lang voor jou paardje. Een round skirt zou beter passen.

Dit dacht ik ook, maar de verkoper zei dat het zadel niet te lang was.
Verdorie, wat doe ik nu? Geen geld voor een nieuw en heb er al mee gereden. Waarom zegt hij dat niet gewoon eerlijk? Nu zit ik met de patatten, voor de zoveelste keer. Ik ben die zadelmiserie echt kotsbeu, heb nog geen gram plezier gehad, alleen maar problemen. Ik ben het echt moe.
Laatst bijgewerkt door Shakir op 31-03-09 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:43

Het zadel is idd aan de lange kant en lijkt aan de voorkant ook wat te weinig flare te hebben.
Hoe het verder op de rug ligt is zo nooit meer te zien.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:44

Ik zou die verkoper aan zn stropdas erbij trekken en hem vragen een nu wel passend zadel te leveren of deze terug te nemen! en als je hulp nodig hebt met poot stijf houden dan roep je maar!

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 14:44

DubbelDun schreef:
Het zadel is idd aan de lange kant en lijkt aan de voorkant ook wat te weinig flare te hebben.
Hoe het verder op de rug ligt is zo nooit meer te zien.

Wat moet ik nu doen? Heb al rondgekeken, goeie westernzadels kosten veel geld. Ik heb nu al m'n geld nodig voor het herzaaien van m'n weide en moet een zadel hebben voor de lessen.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 14:45

cissy schreef:
Ik zou die verkoper aan zn stropdas erbij trekken en hem vragen een nu wel passend zadel te leveren of deze terug te nemen! en als je hulp nodig hebt met poot stijf houden dan roep je maar!

Ok, bedankt, maar ik had dit echt niet nodig, het is allemaal zoveel de laatste tijd. Waarom zijn mensen verdomme niet eerlijk, ik word altijd gekloot op gebied van paarden, ben het zo moe aan't worden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:47

Ten 1e moet je schriftelijk bewijs hebben dat het zadel echt niet goed past voor je echt een hard standpunt kan maken. Wil je dat er niet in investeren dan zou ik genoegen nemen met die 150 euro die je op het zadel moet toeleggen maar dat ie het wel terugneemt en geld teruggeeft (geen waardebon of iets anders uitzoeken oid).

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:48

Snap dat je er moe van wordt. Maar hier moet je wel weer door heen.

Dit zadel past niet en moet je dus niet mee rijden. Hier komen problemen van met de rug van je paard.

Toch de verkoper aan z'n jasje en een ander zadel laten aanmeten door hem of hem deze mee laten nemen en geld retor. En dan dus als nog op zoek naar een ander zadel.

Snap je frustratie maar je moet deze weg doen in het belang van je paardje. Dan maar een tijdje niet lessen en er zonder zadel op tot je wat anders hebt gevonden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:52

DubbelDun schreef:
Ten 1e moet je schriftelijk bewijs hebben dat het zadel echt niet goed past voor je echt een hard standpunt kan maken. Wil je dat er niet in investeren dan zou ik genoegen nemen met die 150 euro die je op het zadel moet toeleggen maar dat ie het wel terugneemt en geld teruggeeft (geen waardebon of iets anders uitzoeken oid).

of genoeg kennis bij de hand om een grote mond op te kunnen zetten met tegenargumenten :+
150,- vind ik wel veel op een nagelnieuw zadel wat verkeerd is aangemeten....

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 14:57

cissy schreef:
DubbelDun schreef:

of genoeg kennis bij de hand om een grote mond op te kunnen zetten met tegenargumenten :+
150,- vind ik wel veel op een nagelnieuw zadel wat verkeerd is aangemeten....

Ik bel nu, want ik ben het zat. Ik had het nog gedacht dat het zadel te lang was en heb het hem zoveel keren gevraagd of het niet te lang was.
Ik zit hier te huilen, want dit is echt de druppel, niets die meevalt, paarden zijn leuk, maar ik kraak nu wel even.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:58

@Cissy: Maar als het de weg van de minste weerstand is kan het te verkiezen zijn boven dure 'hulp' inroepen en een eindeloze lange (en dure) weg voor je je gelijk krijgt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:05

geld terug en geen gezeur, is die vent helemaal :(
het zadel ziet er nog nieuw genoeg uit hoor

ik heb mijn eerste zadel ook terug gebracht, had ik een paar keer opgereden en mocht gewoon een ander zadel uitkiezen wat mij beter beviel en heb niks hoeven inschieten in het geld

als die vent te stom is om een fatsoenlijk zadel te verkopen wat goed past zou ik zeer boos terug gaan

dit zadel is inderdaad te lang, roundskirt is een veel betere optie
misschien kun je wel het zadel omruilen tegen eentje die beter past(zonder geldverlies natuurlijk)

misschien kun je beter je lesgever meenemen om je zadel te passen

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 15:05

Ik heb gebeld en die persoon zei dat het zadel niet te lang is.
Ik weet het echt niet meer.
Heeft hier iemand ervaring en wil me helpen? Als het niet te lang is, ok dan, maar als het te lang is, wil ik een ander zadel dat wél past, want mijn paardje mag in ieder geval geen pijn hebben of hinder. Hij is nog in training en wil niet dat hij het zdael hinderlijk vindt.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 15:06

spatter schreef:
geld terug en geen gezeur, is die vent helemaal :(
het zadel ziet er nog nieuw genoeg uit hoor

ik heb mijn eerste zadel ook terug gebracht, had ik een paar keer opgereden en mocht gewoon een ander zadel uitkiezen wat mij beter beviel en heb niks hoeven inschieten in het geld

als die vent te stom is om een fatsoenlijk zadel te verkopen wat goed past zou ik zeer boos terug gaan

dit zadel is inderdaad te lang, roundskirt is een veel betere optie
misschien kun je wel het zadel omruilen tegen eentje die beter past(zonder geldverlies natuurlijk)

misschien kun je beter je lesgever meenemen om je zadel te passen

Die persoon was vriendelijk aan telefoon. Ik wil echt geen ruzie, maar alleen een goed zadel voor mijn lieverd.
Kan iemadn me zeggen of het zadel te lang is? Zij zeggen natuurlijk dat het past voor de minste miserie, maar mijn idee is dat het veel te lang is, en dat het daardoor vooraan drukt, omdat het te ver op z'n schouder ligt, is wat ik van in het begin heb gezien, maar daar ik niet zoveel van westernzadels ken, heb ik die man z'n raad gevolgd.
Die man vroeg me goed onderbouwde argumenten, mijn trainer had het ook al gezegd, die wil me ook helpen, maar is iemadn van jullie die deze ervaring ook heeft?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:10

het zadel is echt te lang
het ligt tot aan de heup en dat betekent dat de boom tot voorbij de ribben ligt en dat mag niet
je zit zelf dan ook te ver naar achteren op het minder sterke deel van de rug

ik weet niet waar je het zadel gekocht hebt, maar ze hebben duidelijk of geen verstand van westernzadels of ze willen het gewoon niet weten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:12

DubbelDun schreef:
@Cissy: Maar als het de weg van de minste weerstand is kan het te verkiezen zijn boven dure 'hulp' inroepen en een eindeloze lange (en dure) weg voor je je gelijk krijgt.

snap ik, maar ze heeft zelf geen enkele ervaring, dus misschien kan iemand bij haar uit de buurt die dat wel heeft even bijschieten en helpen?

Shakir, waar woon je?

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:13

Shakir, van waar ben je ergens?
Zo op foto te zien lijkt het zadel mij ook net iets te lang...maar heb dan ook niet echt een "volledig" beeld.
Vergissen is menselijk, misschien dat je de persoon die jou het zadel heeft verkocht deze foto's even kunt mailen en laat zien waar het schoentje knelt bij wijze van spreken

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 15:26

Gleyla schreef:
Zo op foto te zien lijkt het zadel mij ook net iets te lang...maar heb dan ook niet echt een "volledig" beeld.
Vergissen is menselijk, misschien dat je de persoon die jou het zadel heeft verkocht deze foto's even kunt mailen en laat zien waar het schoentje knelt bij wijze van spreken

Ik ben van belgie, West-Vlaanderen, maar heb het aan iemand gekocht die in Nederland woont.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 15:31

Gleyla schreef:

Hij is bij me thuis komen passen. Dus hij heeft het zadel al op de rug gezien. Hij zegt dat het er aan de achterkant maar los op ligt dus dat dat geen probleem is dat het te lang is.
Naar mijn gevoel komt het zadel langs voor te ver over z'n schouder, waardoor het knelt. Het ligt toch wel erg ver naar voren.
Ik moest foto's opsturen en iemand die kan bewijzen dat het zadel niet past.
Probleem is dat mijn trainer er me wel wil bij helpen, maar dat hij niet gekwalificeerd is. Dus dan sta ik daar dan weer

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:50

Tip: probeer er iemand bij te halen die het zadel kan passen door middel van het gebruik van een mal van je paard. Daarmee zou je kunnen bewijzen of het past of niet...

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 15:53

Zou ik nog een paar foto's moeten nemen? Of is het duidelijk dat het zadel te lang is?

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 15:55

Wendy schreef:
Tip: probeer er iemand bij te halen die het zadel kan passen door middel van het gebruik van een mal van je paard. Daarmee zou je kunnen bewijzen of het past of niet...

Ik heb nu al m'n geld nodig voor het zaaien van m'n weide en m'n eigen paarden ergens anders zetten, ik kan dit echt niet doen, dit zal me weeral een hoop centen kosten. Het zadel knelt aan de rechterkant én het is te lang voor mijn pony.
Ik heb alleen iemand nodig die dit kan bevestigen en die me wil helpen.
Heb hem binnen de acht dagen al laten weten dat ik het wou terug geven. Hij heeft me toen nogmaals gezegd dat ik me geen zorgen hoefde te maken, dat m'n trainer geen gelijk had en daarom heb ik het toch gehouden. Ik heb deze mails nog staan als bewijs.
Ik wil gerust op afbetaling nog wat geld bijlenen, maar wil echt dat het zadel past, anders rij ik niet met m'n Hafje, hij mag geen last hebben.
Laatst bijgewerkt door Shakir op 31-03-09 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:01

sinds wanneer moet je als koper (leek) bewijzen dat je zadel niet past en waarom zou je er een gekwalificeerd iemand bij moeten halen en zou de trainer niet genoeg zijn? was die verkoper dan wel gekwalificeerd om het zadel aan te meten is dan mijn volgende vraag....
Is dat wel het geval dan zou je die instantie kunnen vragen om een 2nd opinion misschien?
Citaat:
Heb hem binnen de acht dagen al laten weten dat ik het wou terug geven. Hij heeft me toen nogmaals gezegd dat ik me geen zorgen hoefde te maken, dat m'n trainer geen gelijk had en daarom heb ik het toch gehouden. Ik heb deze mails nog staan als bewijs.
Wat een soep allemaal...
dan ben je toch op tijd geweest?
wil je mij eens per PB laten weten wie je trainer is en bij wie je dat zadel hebt gekocht?

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 16:09

cissy schreef:
sinds wanneer moet je als koper (leek) bewijzen dat je zadel niet past en waarom zou je er een gekwalificeerd iemand bij moeten halen en zou de trainer niet genoeg zijn? was die verkoper dan wel gekwalificeerd om het zadel aan te meten is dan mijn volgende vraag....
Is dat wel het geval dan zou je die instantie kunnen vragen om een 2nd opinion misschien?
Citaat:
Wat een soep allemaal...
dan ben je toch op tijd geweest?
wil je mij eens per PB laten weten wie je trainer is en bij wie je dat zadel hebt gekocht?

Ok, Thx, zal ik doen, zet de mail er ook bij.