[WN] wat heb je betaald voor je zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:40

Inderdaad een beetje over de top met de prijs
Voor een haf zonder papier en 15 jaar max 1500,-
dan wil ze gewoon de nieuwprijs terug voor het zadel(lijkt wel)
Kijk wat je nodig hebt,kijk wat voor merk het zadel is en ga zoeken op internet naar een 2ehandszadel van het zelfde merk en de prijzen daarvan.
Dan stevig onderhandelen.
Want dit is echt te gek
Wat vraagt ze voor het paard kaal ?

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 17:42

ijspeert schreef:
Inderdaad een beetje over de top met de prijs
Voor een haf zonder papier en 15 jaar max 1500,-
dan wil ze gewoon de nieuwprijs terug voor het zadel(lijkt wel)
Kijk wat je nodig hebt,kijk wat voor merk het zadel is en ga zoeken op internet naar een 2ehandszadel van het zelfde merk en de prijzen daarvan.
Dan stevig onderhandelen.
Want dit is echt te gek
Wat vraagt ze voor het paard kaal ?

zie mijn vorige berichtje: daar vroeg ze in eerste instantie dus 2500 euro voor, maar daar is ze nu van van gedachten veranderd, toen ik zei dat ik eenzelfde paard kan vinden voor 1500 euro. dus ik mag een tegenbod doen. ;) zal waarschijnlijk idd tussen de 1500 en 1700 worden als het aan mij ligt. en over het zadel: ik ga even vragen wat voor zadel het is. :D

ZusJacobs

Re: wat heb je betaald voor je zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:46

Mijn eerste zadel (boomloos) Koste zo'n 600 euro. Daarna een gehad van Wintec. Die was zo'n 300 euro. In de tussentijd nog een westernzadel gehad van zo rond de 200 (die is al lang weer weg, belabberd zadel. Kon niet anders verwachten van die prijs) en nu nog steeds de Wintec. Ben nu aan het sparen van een zadel rond de 1000 euro.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:48

@El_vis : mocht je serieuze interesse in het paard hebben én het zadel erbij kopen, laat dan vóór de koop het zadel bekijken/passen door iemand die er verstand van heeft.
Afhankelijk van de leeftijd van het zadel* loop je nl een kans dat het helemaal niet goed op dit paard past, gezien zijn leeftijd.

*Indien nieuw gekocht voor dit paard.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 17:52

DubbelDun schreef:
@El_vis : mocht je serieuze interesse in het paard hebben én het zadel erbij kopen, laat dan vóór de koop het zadel bekijken/passen door iemand die er verstand van heeft.
Afhankelijk van de leeftijd van het zadel* loop je nl een kans dat het helemaal niet goed op dit paard past, gezien zijn leeftijd.

*Indien nieuw gekocht voor dit paard.

bedankt voor het advies! *D in dat geval, doe ik dat zeker!

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 18:44

Zij zegt het volgende: het zadel is een Rocking R reiner, met zilveren beugels. anderhalf jaar oud. ze heeft vorig jaar speciaal een goede zadelpasservice laten komen om een goed passend zadel te vinden (deze dus), en volgens de kraker ligt ie nu nog steeds perfect op zijn rug. maargoed 1600 euro ga ik er niet voor betalen.. wat betaal je normaliter voor zo'n zadel?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:52

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 18:55

DubbelDun schreef:

niet dit precieze zadel nee, op de foto's van het paard kun je een klein stukje van het zadel zien: het is meer roodbruin, en heeft geen zilverversiering zoals die die je me hier geeft.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:56

Een KN zadel van €1895,-
En een KN zadel van €500,-
En nog een knightrider zadel van €850?

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:58

Het laatste zadel wat ik gekocht heb was een Hulsebos veelzeidigheidszadel richting dressuur wat 5 jaar oud was. Daar heb ik 695 euro voor betaald. Vond ik niet echt veel het zag er supernetjes uit!

Odettel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:01

voor mijn nieuwe dressuurzadel heb ik 1595 betaald *D
en voor mijn 2dehandse veelzijdigheidszadel ongeveer 700 euro :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:04

Goed dat je zelf een reeeler idee hebt over de prijs van het paard. Prijs van westernzadels heb ik geen verstand van, maar ook die kostbare zadels zullen in deze tijd wel lastiger verkopen vermoed ik. Ruwweg durf ik te zeggen dat een nieuw zadel zodra het de winkel verlaten heeft, en dus tweedehands geworden is, nog zo'n beetje tweederde van de nieuwprijs waard is. Naarmate de staat gebruikter is gaat er meer vanaf. Voor dit zadel zou dat dus zo'n beetje 900 a 1000 euro zijn?

Ik ben ook niet thuis in de westernpaardenhandel, maar ik weet wel met hoeveel moeite ik pony's van boven de 13 heb kunnen verkopen. Ik denk dat 1500 dus al bijna aan de ruime kant is gezien de leeftijd en dan zéker in deze tijd. Over een jaar is ie 16, gemiddelde pony krijg je dan helaas niet meer voor dan 1000 a 1100 euro...
Wat je wil betalen hangt natuurijk ook af van hoe graag je deze pony wil hebben, maar je moet ook vooruit denken in die zin dat mocht het na aankoop toch niet klikken het helemaal zuur is als je het geheel ook nog eens voor veel minder geld moet verkopen ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:09

El_vis schreef:
niet dit precieze zadel nee, op de foto's van het paard kun je een klein stukje van het zadel zien: het is meer roodbruin, en heeft geen zilverversiering zoals die die je me hier geeft.
Een zadel van dat merk zonder zilver kost in de VS rond de 950/1050 $$ nieuw !!

Ik vond deze op de Duitse ebay. Misschien leuk om te volgen waar die uiteindelijk voor weg gaat
http://cgi.ebay.de/Westernsattel-Rockin ... dZViewItem

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:12

Ik heb 175 euro voor mijn jc zadel betaald. Maar ik heb hem van een bekende, en hij was totaal niet mooi meer (dr katten hadden dr aan gekrabt) maar hij ligt wel goed. :D

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 19:12

DubbelDun schreef:
El_vis schreef:
Een zadel van dat merk zonder zilver kost in de VS rond de 950/1050 $$ nieuw !!

Ik vond deze op de Duitse ebay. Misschien leuk om te volgen waar die uiteindelijk voor weg gaat
http://cgi.ebay.de/Westernsattel-Rockin ... dZViewItem

begrijp ik het nou goed, dat ie nu op 55 euro staat?! :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:14

Ja maar hij moet nog 8 dagen :D

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 19:15

DubbelDun schreef:
Ja maar hij moet nog 8 dagen :D

hahahaha :D nou reken maar dat ik voor dat zadel van die haf dan geen 1600 euro ga betalen :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:17

Als die met zilver nieuw 1900 is, dan zal eentje zonder zilver en niet al te veel tooling nieuw rond de 15/1600 zitten. Voor een zadel van 1,5 jaar oud zou ik dus echt niet meer als 750 betalen.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 19:22

DubbelDun schreef:
Als die met zilver nieuw 1900 is, dan zal eentje zonder zilver en niet al te veel tooling nieuw rond de 15/1600 zitten. Voor een zadel van 1,5 jaar oud zou ik dus echt niet meer als 750 betalen.

bedankt voor alle advies. ik ga dat in gedachten houden als we gaan kijken! heel fijn :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:36

Meer dan 2000 zou ik er niet aan uitgeven. En dan heb ik het over het hele spulletje bij elkaar. Paardje, zadel, etc.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:47

Ik zou ook eerst eens goed opletten of dat zadel het paard eigenlijk wel past, daar schort het namelijk erg vaak aan, en dan kost dat zadel je uiteindelijk nog veel meer.
Vooral paarden met brede schouders zijn zeer moeilijk passende westernzadels voor te vinden en worden in mijn ervaring als westernzadelpasser bijna àltijd met verkeerde zadels bereden. Zou zonde zijn om een zadel erbij te nemen waar je dan later bij achterkomt dat het niet past.

Helaas worden westernzadels hier in Nederland heel onoordeelkundig gepast, vaak op een manier die bij engelse zadels werkt , maar bij westernzadels moet je heel anders te werk gaan.

Ik werk zelf niet meer als westernzadelmaker, ik werk wel als western fitting consultant, en ik bemiddel voor een goed zadel indien gewenst. Ik bemiddel tweedehandszadels uit mijn portfolio, daar zit wat meer verschil in kwaliteit, en prijs, en voor nieuw alleen echt goede kwaliteit, en dan zit je toch altijd rond de €2000,-

Voor het maken van een westernzadel ben je, als je goede kwaliteit inkoopt, al €800,- kwijt, alleen maar om de spullen voor het zadel te kopen. Dus je begrijpt dan wel wat voor kwaliteit materialen een zadel van €500,- moet hebben.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:46

Als het zadel bij Eurohorse gekocht is voor dit paard dan kun je er best vanuit gaan dat het zadel prima past hoor! :j
Evelien past ook gewoon met kale bomen om te zien hoe het echt ligt en heeft er echt wel verstand van. Ze verkoopt je ook echt geen zadel als het niet lekker ligt :n
Veel mensen om mij heen zijn zeer tevreden over Eurohorse én de service die ze levert bij eventuele problemen en je kan haar altijd even bellen met vragen enzo, ze zal je graag willen helpen! ;)
Over de prijs van een tweedehands kan ik weinig zeggen ook omdat ik het zadel niet gezien heb....
Succes verder met je onderhandelingen!

Mustang1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:49

El_vis schreef:
Simpele vraag, naar aanleiding van het volgende:
We zijn dus op zoek naar een nieuwe pony, en zijn nu ook terecht gekomen bij een héle leuke 15 jarige haflinger ruin, die zowel engels als western is bereden (tegenwoordig alleen nog western). Maar nou vroeg ze er met alle toebehoren (zweetdeken, peesbeschermers, overige voer, hoofdstel en zadel) 4000 euro voor.
Het zadel, zegt ze, koste namelijk 1600 euro nieuw.
Toen ik dat hoorde kreeg ik een hartaanval :o
Mijn vraag is nu dus: wat hebben jullie voor zadel? en wat heb je ervoor betaald? (en was ie nieuw of tweedehands?)
Mijn huidige zadeltje voor mijn c-pony was tweedehands, wel helemaal handgemaakt in canada en daar heb ik 125 euro voor betaald :D maargoed daar was ook een klein technisch foutje mee: er was niet genoeg leer over dus de ene fender was van dunner leer dan de rest.
ík dacht dat de meeste 'normale' prijsklasse westernzadels zo tussen de 500 en 900 euro lagen....niet dus....ofwel?

Hoi, hartaanval overleeft! :P
Mijn zadel kostte 1500.
Wel een super ding.
Ik heb trouwens nog 1 zadel over (waarschijnlijk te koop).

.M.V.G. Mandy!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 00:34

ik heb een 2e hands, hand gemaakt zadel, voor 450 euro.
ben er best tevreden over. nu alleen hopen dat ze er niet té snel weer uitgroeit, want dit zadel past niet alleen, t staat dr ook nog eens goed.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:06

Voor een haflinger van 15 jaar zonder papieren vind ik 1500 euro nog best veel geld :+ Afhankelijk van wat het paard kan ;)
Tja de prijs van het zadel , vergis je niet in de prijs, ik heb nu een zadel gekocht van de zadelmaker en dat zadel was 995 euro en is ook 2de hands. Op marktplaats zijn ze vaak wat goedkoper, alleen dan moet je nog iemand zoeken die het zadel kan passen.
Als dit zadel goed op de haflinger ligt, waarom vraag je dan niet eens aan een zadelmaker wat de waarde van het zadel op dit moment is.