Maar wel voor een paar regendekens, die waren ook zo goedkoop daar..
(dekens zijn nog goed, 2 jaar geleden gekocht)
Maar als je ziet wat voor zadels er hangen
daar wordt je niet vrolijk van.. Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
daar wordt je niet vrolijk van..
kaatje77 schreef:Ja, zelfs bovenaan deze pagina wordt reclame gemaakt voor zadelmarkt.
DubbelDun schreef:Overigens mag Zadelmarkt dan een slechte naam hebben, maar dit soort zadels is qua verkoop niet voorbehouden bij alleen Zadelmarkt. Er zijn meerdere verkooppunten in NL en BE die deze 'kwaliteit' leveren.

Bourrelier schreef:MLoeser schreef:Inderdaad. De verkopers van zadelmarkt hebben helemaal geen verstand van zadels. Er is daar niemand die de cursus master saddlefitter heeft gedaan. Is ook wel logisch, want niemand die die cursus doet haalt het ook maar in zijn hoofd om die zadelmarkt troep te verkopen, met alle gevolgen van dien.
Helaas heeft wel iemand van Urk de MSFC gedaan.... niet geslaagd overigens...
Miryamk schreef:Bourrelier schreef:
Ik ben benieuwd wie dat dan was.![]()
Ik was laatst op kantoor aan het werk met de echtgenoot van de 'zadelexpert' van zadelmarkt dus ik weet nu precies hoeveel verstand die ervan heeft...0,0%
Nou lekker dan....... 
Miryamk schreef:Als iemand meer wil weten dan graag via PB.
Bourrelier schreef:MLoeser schreef:Inderdaad. De verkopers van zadelmarkt hebben helemaal geen verstand van zadels. Er is daar niemand die de cursus master saddlefitter heeft gedaan. Is ook wel logisch, want niemand die die cursus doet haalt het ook maar in zijn hoofd om die zadelmarkt troep te verkopen, met alle gevolgen van dien.
Maar het komt er op neer, dat ze nog niet genoeg verstand van zadels hebben om een goed liggend zadel van een minder goed liggend zadel te kunnen onderscheidden. Daarnaast herkennen of ERkennen ze de kwaliteit van hun zadels niet als hoe het in werkelijkheid zit, en daardoor lichten ze dus ontwetende mensen op. Citaat:MSFC zadelpasser in opleiding aanwezig
Heeft u ook wel eens schoenen gekocht die te klein waren? Telkens als je ze aantrekt, drukt die voorkant weer tegen u teen aan. Het is zelfs zo erg dat als u uw schoen uit trekt dat er zelf een rode plek zit bij u teen.
Graag wil ik me even voorstellen, mijn naam is Alice Hakvoort en volg momenteel de zadelpasopleiding, mijn praktijk heb ik al afgerond met een ruime voldoende, in februari hoop ik ook voor mijn theorie examen te slagen.
Regelmatig zie ik paarden en pony’s waarbij het zadel te klein is, en daardoor wonden en pijnlijke plekken zijn ontstaan. Bij sommige paarden heeft het zelfs tot ernstig schade geleid. Deze paarden gaan vaak moeilijk lopen onder het zadel omdat het zadel hun in de weg staat. Terwijl het juiste de bedoeling is dat uw paard een daverende show weg geeft en mooi vrij onder het zadel kan bewegen. Soms zie je bepaalde paarden hun oren al in een nek leggen als u aankomt met het zadel, of beginnen ze erg onrustig te worden. Dit is natuurlijk niet goed!
Ik ben van mening dat een zadel in alle omstandigheden goed moet passen, dit is dan ook de reden dat ik deze opleiding ben gaan volgen. Ik wil namelijk het beste voor u en uw paard.
Waar sta ik voor:
- Het zadel moet in alle omstandigheden goed passen
- De rugwervel, schouderbladen, schoft etc. moeten goed vrij liggen
- Het zadel moet netjes aansluiten op de rug en mag zeker niet gaan bruggen of drukken.
- Het zadel moet voor de ruiter goed zitten, zodat zij in de goede houding op haar paard zit. Een ruiter die continue de juiste plaats in haar zadel probeert te zoeken stoort daarbij het paard enorm. En daardoor zal het paard onrustig gaan worden en niet zo lopen zoals we graag zouden willen. Vandaar dat ik het erg belangrijk vind dat ook de ruiter zich goed kan vinden met het zadel.
- Ook is het van groot belang dat ik het paard goed heb bekeken en eventueel pijnlijke plekken, of schoonheidsfoutjes heb gezien en daar rekening mee houd met het passen van een zadel.
Ben jij of je paard toe aan een nieuw zadel en heb je al de hele tijd het gevoel of je zadel niet goed ligt, of heb je net een nieuw paard waar je het beste voor wilt. kom dan snel langs bij Zadelmarkt om een goed passend zadel te vinden.Ik ben elke zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur bij de zadelmarkt in Urk aanwezig om zadels te passen. U kunt dan met paard bij ons terecht voor een goed passend zadel. Door de week kunt u terecht op afspraak. In verband met de lage prijzen kunnen wij helaas niet met de zadels bij u langs komen.

pre schreef:Tjee, het is nog vele malen slechter als ik had gedacht!
Ik begrijp gewoon simpelweg niet dat die zaak nog drait en volgens mij nog goed ook!
Mas schreef:pre schreef:Tjee, het is nog vele malen slechter als ik had gedacht!
Ik begrijp gewoon simpelweg niet dat die zaak nog drait en volgens mij nog goed ook!
Mee eens, ik begrijp werkelijk niet dat er mensen zijn die deze troep
op de rug van hun paard durven te leggen