maar gezien mijn ervaringen durfde ik echt geen mensen meer die kant op te sturen.Grotere zitmaat klopt. Ik heb een 18" gehad !! en die zat echt niet heel ruim. Vergelijkbaar met een 16" idd.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
maar gezien mijn ervaringen durfde ik echt geen mensen meer die kant op te sturen.sliding schreef:Balder schreef:Wat zijn de ervaringen met de Hilason zadels?
Ik heb ook zelf een Hilason zadel en ook zelf uit Amerika besteld en daar heb ik wel goede ervaringen mee..zowel met het zadel als met met de levering.
Het is jammer dat je zo ver weg woont anders had je hem best mogen uit proberen.
Ik weet niet of je ook in de buurt van de wedstrijd in Oosterwolde of in Saasveld komt? zal wel niet maar mocht dat wel zo zijn, neem dan gerust contact met mij op.
En houd er rekening mee dat je bij dit zadel altijd één of twee zitmaten groter moet nemen dan dat je normaal hebt. (ik heb een 17 inch).
Welk model heb je van Hilason?
barrelracer schreef:Ik heb een barrel zadel met flex boom en die weegt minder als 10 kilo
(20 lbs , ik weet niet hoeveel kilo precies?)
Is een heel licht zadel maar wel kwaliteit. Lijkt me niet alleen belangrijk
hoe zwaar het zadel is maar ook hoe ie op t paard ligt
Ik heb m zelf ontworpen en laten maken hoe ik hem hebben wou en een
stuk goedkoper als de meeste andere westernzadels. Plus is hij heel kort
en round skirt.
maar mn zusje was nog ingelogd op mijn pc

Ik zie alleen maar een witte lijn lopen
Daar gebruikten de Samurai het vroeger tenminste voor om het handvat van het zwaard mee te bekleden.
haha dat is altijd handig
DubbelDun schreef:@SLiding: gelukkig gaat het dus ook goedmaar gezien mijn ervaringen durfde ik echt geen mensen meer die kant op te sturen.
Grotere zitmaat klopt. Ik heb een 18" gehad !! en die zat echt niet heel ruim. Vergelijkbaar met een 16" idd.
Citaat:Balder; Ik begrijp dat ik normaal voor een 15 inch zadel nu zeker een 16 of een 17 inch nodig heb?