[WN] De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

natasja1475

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 07:48

Afbeelding

Dubbeldun, volgens mij ligt ie zo toch prima, fork achter zn schouder

Kitty_

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 09:08

De fork moet 3 vingers achter het schouderblad liggen. De schouder moet vrij kunnen bewegen. Ik denk dat je een anatomische ( en langere) singel nodig gaat hebben

natasja1475

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 19:27

Nou volgens mij geeft de foto dan niet echt een duidelijk beeld want de fork ligt echt achter de schouder, de pad ligt wat verder naar voren, misschien dat t er daardoor anders uitziet. En de singel is de lengte zoals deze als advies door boomlooszadelpasservice is gegeven. Het zadel blijft ook keurig liggen tijdens rijden maar ook met opstappen, zelfs zonder krukje indien noodzakelijk, wat op zich al een wonder mag heten.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 19:32

Goed te horen dat je zo blij bent met het zadel +:)+ wanneer je het zadel er zonder pad even op legt, kun je goed voelen of de fork 3 vingers achter het schouderblad ligt. Op je eerste foto lijkt het zadel wat ver naar voren te liggen

natasja1475

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:15

Eerste foto is 3 seconden eerder gemaakt als foto nummer 2. Ik vroeg hem daar naar mij te lachen voor de foto dus vandaar t vertekende beeld wat dat geeft. Onder t zadel goed gevoeld en hij ligt echt netjes achter de schouder. 3 vingers durf ik niet te zeggen maar das ook maar een relatief begrip.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:48

De 3 vinger regel wordt gehanteerd om er voor te zorgen dat bij rotatie van het schouderblad deze ook vrij blijft liggen en niet steeds tegen een boom of fork aan stoot ;) :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:20

Als het goed is hoort de vorm hiervan zo te zijn dat de spieren er onder door kunnen rollen in beweging. (en natuurlijk moet daar dan wel de ruimte voor zijn :D )

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:49

wat voor pads gebruiken jullie?
ik heb nog een christ roundskirt en een paarse kifrapad, de kifra ga ik tzt verkopen hou het maar bij roundskirt pads die liggen op indy net wat mooier

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:12

Ik gebruik de kifra. Heb ook een burioni, maar de kifra werkt bij ons fijner, dus ik houd het bij kifra :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 01:11

Hier ook kifra, ideaal hier bij onze haffies

Eveyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:26

Ik gebruik ook Kifrapads, vind ze geweldig! Liefst zou ik alle kleurjes sparen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:34

Ik verwacht ongeveer deze week mijn zadel. *\o/* Vorige maand een passessie gehad, was echt fantastisch! Kitty heeft alles gemeten en uitgebreid uitgelegd, erg fijn! Mijn eerste reactie was "wow, dit zadel zit heerlijk!". Ik had een lichte voorkeur voor de silverado, maar die was helaas pas in mei leverbaar. Daarom voor de freemax gegaan. Hopelijk komt hij eind deze week binnen en kan ik hem testen, kan niet wachten om te gaan rijden. Ben echt heel benieuwd! Mijn tanker heeft een beetje het model van een picknicktafel, het wordt dan ook een fork 6 met edges. :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:48

Ik wacht helaas al sinds begin december op mijn zadel ;(
Heb al een mooie pad liggen, maar daar heb ik niet zoveel aan zonder zadel... Paard heeft dus al maanden vakantie, ga immers ook niet rijden met een zadel wat niet past -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:53

Mijn paard staat al zeker 1,5 jaar stil, dus een maandje meer of minder is geen ramp. Maar ik heb zo'n zin om weer lekker te gaan rijden en doen, dus kan eigenlijk niet wachten tot hij er is. Wacht jij ook op een freemax?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:56

Ja, ik wacht idd op een freemax. Kitty gaf al aan dat de cow beter leverbaar is, maar ik wil echt de buffel vanwege de gladde zitting....

Eveyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:42

Toen ik mijn freemax buffel besteld had duurde het ook maanden.. Ik heb toen lekker door gereden met mijn (lamswollen) barebackpad (met inlagen) en veel grondwerk gedaan. Dan is het alleen wel weer heel erg wennen aan een zadel! Haha :D

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:44

Balen dat het zo lang duurt! Ik heb mijne tweedehands gekocht :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:52

ik heb mijne ook 2e hands was nog zo goed als nieuw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:22

Helaas zijn mijn maten niet tweedehands te krijgen. Iets met een groot/breed paard en een dikke kont :D Maar ik wacht geduldig af :j
Een bbp is ook een optie, maar vind het nogal een investering als het alleen ter overbrugging van een periode zonder zadel is...

Eveyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:29

Oh ja, ik rijd er sowieso graag mee, dus had hem al.

Zag wel laatst een mooie wollen van FRA voorbij komen op facebook voor €70.. misschien voor een tweedehandsje kijken? Kun je hem daarna houden of weer door verkopen.. :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:31

Ik zou denken dat Buffel eerder minder glad was als cow ??

Eveyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:46

De buffel heeft een gladleren zitvlak, de cow een nubuck ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:47

Ah vandaar, ik zou het eerder andersom verwachten... of is de prijs van de buffel hoger dan de cow ??

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:53

Wat ontzettend veel positieve reacties over de Freemax zeg..
Ik heb aanstaande zaterdag een passessie met Ella, en hoop dat de Freemax ook voor ons is weggelegd. Ben heeel benieuwd! :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:03

xJitskee schreef:
Helaas zijn mijn maten niet tweedehands te krijgen. Iets met een groot/breed paard en een dikke kont :D Maar ik wacht geduldig af :j
Een bbp is ook een optie, maar vind het nogal een investering als het alleen ter overbrugging van een periode zonder zadel is...

Mijn maat is ook niet goed tweedehands te verkrijgen. Anders had ik dat wel gedaan :j
Ik heb een BBP liggen, geleend van een vriendin. Maar durf het nog niet goed aan om er mee te rijden. Paard kan op een dubbeltje draaien, ben bang dat ik met dat ding net niet stevig genoeg zit :o