Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Wendy schreef:Het enige wat ik er over kan zeggen: blijf kritisch over wat een zadelverkoper schrijft op zijn site. De beste man verkoopt vast geen boomloze of equiflex achtige zadels of wel?
Je moet het zien als een mening, een mening van iemand die er zelf baat bij heeft om te verkopen.
bubbels schreef:Ik moet zeggen dat ik inmiddels niet meer zou kunnen zeggen wie er nou écht verstand van westernzadels hebben en wie vinden dat ze er verstand van hebben. Ik vind het zo gevaarlijk dat er ook mensen op hun website de waarheid prediken terwijl ze daar totaal het inzicht en de ervaring voor missen. Als je als ruiter naar info zoekt kan je op die manier volledig op een verkeerd spoor worden gezet.
Shakir schreef:En dit komt van die meneer vandaan die trekkingzadels maaktHeb nu vernomen dat ik totaal verkeerde keuze gemaakt heb om westernzadel te nemen om trektochten te doen.
Dat zou dus niet zo verwonderlijk zijn.DubbelDun schreef:Shakir schreef:En dit komt van die meneer vandaan die trekkingzadels maaktHeb nu vernomen dat ik totaal verkeerde keuze gemaakt heb om westernzadel te nemen om trektochten te doen.Dat zou dus niet zo verwonderlijk zijn.
In Amerika, wat je toch rustig 'het' land van de Trailrides kunt noemen, rijdt 80% van de mensen op een westernzadel.
rapido schreef:Het blijft jammer dat ze al die info niet vóór het kopen van een passend zadel heeft gezocht
...ik heb echt geen geld voor zo'n dure trekkingzadels die 1500 en meer gaan. Hoop dat je nu toch wel eens begint te snappen. Precies of het mijn fout is dat dit zadel niet past, het is de verkoper in eerste plaats die dat moest zien, anders moet hij maar geen zadels verkopen. Zou bij de wet verboden moeten zijn! nickyu schreef:In Amerika, wat je toch rustig 'het' land van de Trailrides kunt noemen, rijdt 80% van de mensen op een westernzadel.
nickyu schreef:nee australians zijn "normale"zadels
![]()
daar heb je ook nog zoveel verschillende types in
ook die zonder kussens western boom etc etc
nickyu schreef:shakir
ik geloof echt never nooit niet dat de zadel passer
tegen jou heeft gezegd dat een western altijd past zoals jij schrijft ..
mijn reactie was op dubbeldun daar
australians in de regel geen zadels zijn die je
in alle vormen en maten bij de 1e de beste ruitershop zult vinden
antwoord op je vraag ...
nou simpel oa bij ons
en voor de bredere types laten we regelmatig zelf iets maken
daar voor de kortere bredere types en betaalbaar
er erg weinig op de markt is
of je moet een met western boom zonder kussens hebben
maar australians zijn niet kort
en hebben typen met kussens , kussens die uitsteken
de kortere hebben western bomen
en geen kussens
zelfde wat je nu hebt alleen dan niet + dat stukje leder er achter waar geen druk niks niet komt
maw .. korte australians zeker voor een normaal bedrag zijn heeeeeeeeel erg schaars
beste zadel voor trektochten ?
een zadel wat niet hinderd bij paard en ruiter
voor de een is dat een western bij de ander een vzh of een australian
of een boomloos
je zegt gewicht van de tassen
kwestie van degelijke tassen met een tassen dek
en goed gelijk bepakken
wij zijn 4 dagen op pad geweest met een australian
en mijn maatje had een vzh
maar ken ook mooie verhalen van mensen
op trektoch met boomloze zadels

rapido schreef:Beste Shakir, Ten eerste ben ik zelf druk bezig mij te wentelen in mn eigen leed!! Verder zie ik in jouw berichtjes steeds terug dat je dan zus en dan weer zo hebt gevonden op internet en je je aardig verdiept in het ,,zadel,, en alles wat er bij komt kijken. Je zegt nu omdat je geirriteerd bent door mijn opmerking dat je dat al voor het kopen van je probleem zadel hebt uit gezocht, hoe kun je dan zo de mist in zijn gegaan tijdens de koop van je zadel!? Je schrijft ook flink in de stress te zitten door het hele geval en krijgt dan van mij de tip (en van nog een andere bokker) je zadel in te ruilen bij iemand die er echt goed verstand van heeft zodat je van het hele gezeur af bent. Vervolgens ben je weer geintresseerd in de pasmal en in 2e hands zadels van andere bokkers, boomloos enz... terwijl je ook weer schrijft er geen geld voor te hebben. In mijn ogen kom je nogal besluiteloos over! Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik dan juist het zadel in ruilen! Je zegt bij Arthur het volledige bedrag terug te kunnen krijgen tijdens een ruil (bijzonder!!) Nou als dat zo is zou mij dat ritje daar naar toe zeker de moeite waard lijken!!(met of zonder paard) Dus waarom maak je het jezelf nou zo moeilijk. Ik wens je veel succes verder.Maar dat moet met al die kennis die je nu hebt geen probleem meer zijn lijkt mij!
, van het zadel past wél en is niet te lang, tot het zadel past helemaal niet... eerlijk gezegd denk ik niet dat ik de enige zou zijn die twijfelt
Swift schreef:De BM is naar alle waarschijnlijkheid ook te lang voor de rug van jou haf, er werd hier eerder al aangegeven dat de zo 66 cm lang zijn, dit is over het algemeen (veel) te lang voor een haf.
... dacht dat boomloos zadel die te lang was niet gaf omdat de druk alleen komt waar je zit???????????
) nooit goed voor je paard. Bij boomloos komt er in principe geen druk daar waar je niet zit maar dit hangt ook weer samen met de stugheid van het zadel (weet niet hoe dit met BM zit, rij zelf Barefoot) maar een te lang zadel kan wel schuurplekken geven doordat je paard er steeds onder door beweegt.
Ik heb wel het idee dat je je nog niet echt een beeld hebt gevormd van je wensen en eisen, zodra je dat voor jezelf 100% duidelijk hebt, en ook duidelijk weet wat voor jou het zwaarste weeg kun je makkelijker een keuze gaan maken. Swift schreef:Een te lang zadel is (naar mijn mening inderdaad) nooit goed voor je paard. Bij boomloos komt er in principe geen druk daar waar je niet zit maar dit hangt ook weer samen met de stugheid van het zadel (weet niet hoe dit met BM zit, rij zelf Barefoot) maar een te lang zadel kan wel schuurplekken geven doordat je paard er steeds onder door beweegt.
Objectieve meningen bestaan niet, daar zijn het meningen voorIk heb wel het idee dat je je nog niet echt een beeld hebt gevormd van je wensen en eisen, zodra je dat voor jezelf 100% duidelijk hebt, en ook duidelijk weet wat voor jou het zwaarste weeg kun je makkelijker een keuze gaan maken.