Met gekke sprongen heb ik geen ervaring of je dan nog stevig in het zadel ligt, maar wij hebben vorig jaar met de autumn desserttrail mee gedaan en toen bleek na de eerste volle rengalop over de hele vlakte dat ik mijn singel vergeten was aan te singelen. Iemand die met mij mee reed zei dat Mijn singel wel aardig los zat

Ik had zelf niks gemerkt tijdens die rit en het zadel lag nog prima. Ook heb ik er lage sprongetjes mee gemaakt (tot 60cm) en dat ging ook prima.
Wel moet je rekening houden dat het met elk paard, singel, dekje/pad, ruiter anders kan zijn. Wat bij de 1 werkt, werkt bij een ander weer niet. Ik vind persoonlijk de combinatie met een Kifrapad en fra singel erg fijn, terwijl mij de kifrapad door iemand anders werd afgeraden omdat die zou glijden (Dat bedoel ik dus met de combinatie, diegene had een ander boomloos zadel, een ander paard en een andere singel).
Ook heb je verschillende inlages die je in een pad kunt doen. Kitty kan je hier vast veel meer over vertellen. De Freemax is mijn eerste boomloos zadel en ik ben er fan van, niet om het feit dat het boomloos is, maar gewoon omdat ik het een fijn zadel vind (en nog mooi om te zien ook