Vooral die eerste vind ik prachtig! En het bit op de onderste foto vind ik ook erg mooi!
Wranglerbutt
Geplaatst: 18-07-12 17:12
Ik vind ze allebei een beetje OTT, niet in balans De one-ear vind ik onderaan te zwaar - en ik hou niet van dots De buckle vind ik wel heel mooi! Bij de Billy Royal stoort de keelriem me een beetje, waarom heeft deze wel een zilveren 'tip' en het bakstuk niet? Dat vind ik een 'plain' gesp (uit het zicht onder de keel) netter. Tooling van dit hoofdstel vind ik erg chique!
spicegirl
Geplaatst: 18-07-12 17:23
de one ear is een two ear ! en hij heeft "wide cheeks " is echt ook alleen mooi, als je paard het kan hebben. Trien had ie nooit niet gestaan, maar bij hem vind ik het juist mooi.was eerst ook niet mijn smaak, om eerlijk te zijn.
en de browband vind ik ook jammer dat er aan de crown geen zilveren tips zitten.maar waarom is ie OTT ? is juist een heel simpel hoofdstelletje ? mooi buckletje op de keelriem hoort er juist bij is geen showbridle zonder... en een gesp onder de keel stoppen hoort niet. het hoort altijd naast de buckle.ook als ie de gewone standaard uitvoering heeft.
De two ear vind ik wel mooi , je paard kan het inderdaad goed hebben. Alleen die grote silverplate onderaan het bakstuk vind ik persoonlijk ietsie minder.
De billy royal is niet mijn ding
rommulus
@paintlinger- meestal is het een hele zilveren plaat tot bovenin. juist dat het alleen onderin zit, vind ik wel mooi..(maar helemaal zonder had ik ook wel mooi gevonden )
eschpolder
Geplaatst: 18-07-12 23:07
Ppppppff SG dat beest moet wat af showen bij jou.. al die hoofdstellen haha.ik ben net zo erg hoor,net een paspop bij mijn thuis. staat hem weer erg netjes hoor.
spicegirl
Geplaatst: 18-07-12 23:59
sielugh he ? ach, een voordeel-hij word er niet moe van (van werken nl. wel )
en waarom deel jij je paspop fotos niet ?
eschpolder
Geplaatst: 19-07-12 17:31
spicegirl schreef:
sielugh he ? ach, een voordeel-hij word er niet moe van (van werken nl. wel )
en waarom deel jij je paspop fotos niet ?
ja moet ik eigenlijk wel eens doen... mijn paspop wordt overal moe van hoor. vindt ze zelf dan
De two ear vind ik hem wel mooi staan SG. Een praktische vraag: is het de bedoeling dat je steeds met shanks rijdt als je een one/two ear bridle neemt, of mag je daar evengoed met snaffle mee rijden? En ooit al voorgehad dat je het hoofdstel verliest als je paard eens gek doet door gemis van de keelriem?
spicegirl
Geplaatst: 01-08-12 10:28
1 of 2 -oor is idd gemaakt om met bit/shanks te rijden. sommigen doen het wel met een snaffle. maar bij een WRAN, of (duitse0 EWU is dat niet toegestaan, idd i.v.m. verlies. ikzelf vind het ook geen gezicht,maar smaken verschillen..
Wij hadden vroeger voor een van de tinkers een one-ear hoodstel met gewone D-snaffle. Je wil niet weten hoe vaak we dat zijn kwijt geraakt...
Het is een prachtig hoofdstel, maar hij gaat alleen nog aan voor op de foto
Authentic
Geplaatst: 12-08-12 20:23
Dit is mijn zadel, Bob Avila:
Hij staat alleen te koop, mijn Quarter loopt tegenwoordig met oogkleppen en een sulky (staat haar verbazingwekkend goed )
Happiness
Geplaatst: 13-08-12 10:18
Mijn nieuwe showhalster!
spicegirl
Geplaatst: 13-08-12 10:21
"..misschien volgend jaar weer "..
jammer dat er een gewoon gespje aan zit. bij een showhalster valt de flitsende buckle het meest op... wel een mooie kleur (meestal is het light, of dark).