ziet er zo redelijk uit, maar imported is meestal india -stuff. als het nieuw is gaat het, maar word gauw lelijk.. ik ken pioneer ook niet als "merk " .billy cook en tex tan zijn niet zo duur, en beter van kwaliteit!
Ik heb ook een (gewoon) kopstuk en teugels van pioneer, en die zijn echt wel van heel goede kwaliteit. (zit wel geen zilver aan..) Maar het leder is goed.
Jaycee_
Geplaatst: 24-08-10 11:05
Ik heb ook 2 trainingshoofdstellen en een borsttuig van Pioneer. Gaan al jaren mee, dus zo slecht zal de kwaliteit wel niet zijn. SG, als je het merk niet kent, hoe weet je dan dat BC en Tex Tan beter zijn? Pioneer is volgens mij vnl producent van werktuig, geen show tack.
spicegirl
Geplaatst: 24-08-10 11:31
omdat import zelden goede kwaliteit heeft, en zeker niet beter als een degelijk merk.je kan er mss wel lang mee doen, zeker als je het goed onderhoud, maar dan moet je het eens vergelijken/voelen met b.v. een BC,of een DC die net zo oud zijn.zelfs de kwaliteit tussen die 2 zijn verschillend. wil niet zeggen dat BC slecht is.er is een duidelijk verschil in harness leer, en hermann oak, al gaat harness leer zeker een leven lang mee.dat is degelijker, maar niet mooier, of soepeler. maar ik heb toen eens een heel stuk zitten lezen over leer, en wat de kwaliteit maakt.ras/ leeftijd en soort maakt uit. en zelfs van de beste "koe " zijn er nog mindere stukken, en topstukken leer af te halen. maar uiteindelijk is alles leer.ik ben ook begonnen met geperst karton, en als je alles al een beetje gehad hebt, zie je het verschil duidelijk.
maar de teugels en het hoofdstel dat ik heb van pioneer is écht van goede kwaliteit. Zelfs vergelijkbaar met de middemaat van de gekende merken.
Jaycee_
Geplaatst: 24-08-10 11:44
Ja tuurlijk zie je het verschil! Ik heb een one ear van BC, heb ik 120 euro voor betaald. De vergelijkbare van Pioneer heeft misschien de helft gekost. Maar dat wil nog niet zeggen dat het geperst karton is Ik vind de kwaliteit voor die prijs héél goed.
spicegirl
Geplaatst: 25-08-10 20:19
ik zeg ook niet dat het geperst karton is....ook niet dat het slecht is.de prijs/kwaliteits verhouding zal best wel goed zijn.vind ik van b.v. weaver ook...maar het is niet te vergelijken met wat ik heb hangen. qua kwaliteit dan, heb ik het geeneens over de prijs.
mn justin boots binnen, en mn WOODS hoofdstel.die is te groot, hubby vind m niet mooi staan bij de justin boots weer een fout van de douane.waarde : 58 euro.BTW 19 % = 27,50. (inkl. kosten niet meegerekend ) wat een rekenwonders daar. kan ik weer achter mn geld aan.
Jaycee_
Geplaatst: 25-08-10 21:09
Ja kwaliteit is natuurlijk een pak minder dan bvb een Billy Royal. Maar als gewoon trainingshoofdstel vind ik ze prima. Wat voor hoofdstel had je gekocht? Ben benieuwd!
HumbleTalent
Geplaatst: 25-08-10 21:10
irritant die doane. heb je foto van je woods?
spicegirl
Geplaatst: 25-08-10 21:40
billy royal is ook nog niet top...maar wel een goed merk!! deze fotos doen het geen eer aan. heb zelf ook nog fotos genomen, maar de comp krijgt ze er niet af... woods is een exclusief merk.topkwaliteit, het is echt zwaar!
ik zie hier eerlijk gezegd niet aan af dat het topkwaliteit is, ik heb ze thuis met andere versiering en stijl maar het leer ziet er niet anders uit dan ik heb. Wel leuk hoofdstel.
Jaycee_
Geplaatst: 25-08-10 21:53
Wooow!!
spicegirl
Geplaatst: 25-08-10 22:36
@ cheveyo - dan heb je er geen kijk op. ik bestel alles van een foto, en ik zag het gelijk...mss scheelt het als je weet dat woods hoofdstellen vanaf 599 $ en omhoog gaan ?? en sterling overlay ? dit zal de enigste in NL. zijn!
Prachtig silly echt prachtig! Nog liever met een one of two ear, maar absoluut prachtig.
spicegirl
Geplaatst: 25-08-10 22:41
ja he ? ik vind m ook zooo mooi!
ik zocht juist een browband.de 1 en 2 oren kan je nog kopen, deze moeten custom gemaakt worden. ik baal echt morgen nog ff passen met bit, i.p.v. snaffle.
tja je kan overwegen hem korter te laten maken? mits dat mooi uitpakt?
spicegirl
Geplaatst: 25-08-10 22:47
gaat niet...en de enige die ik ken zou het niet aan durven met dit hoofdstel (ik heb het in het verleden al eens gevraagd met een"DC hoofdstel). maar de crown inkorten krijg je gekke verhoudingen. de bakstukken zou je moeten inkorten, en dat gaat niet met de ferrules...
trouwens wel jmmer dat de zilverentip ontbreekt bij de keelriem.. althans op de foto lijkt het alsof die daar wel ooit gezeten heeft?
spicegirl
Geplaatst: 25-08-10 22:54
klopt!ze hebben m ingekort denk ik.. maar als alles dicht zit, is daar een grote bulk zilver op 1 plek, dus het valt niet op. *zucht * ik ga zo huilen...