Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
farahdiba46 schreef:Ik ben aan het sparen voor een nieuw zadel maar kan (ook niet met flink googelen) nergens vinden wat ik voor een nieuwe freemax western kwijt ga zijn? Heeft iemand in dit topic misschien die info voor mij?
Kitty_ schreef:farahdiba46 schreef:Ik ben aan het sparen voor een nieuw zadel maar kan (ook niet met flink googelen) nergens vinden wat ik voor een nieuwe freemax western kwijt ga zijn? Heeft iemand in dit topic misschien die info voor mij?
http://www.freemax-western.nl staat alle info
Als je op google freemax western intikt kom je er ook
rina schreef:oh, dit klinkt allemaal wel heel goed hoor, ik wil er ook eentje voor mijn jonge merrie die volgend jaar beleerd gaat wordenMarliesR schreef:Kitty, op de website staan er halve maten genoemd wanneer je er een edge in plaatst. Ik zie je nu een hele maat noemen. Betekend dit dat je er bijvoorbeeld twee edges op kan doen?
Zover mijn kennis gaat, zijn de halve maten bij het oude systeem en bij het nieuwe systeem zijn het hele maten.
En ja voor een jong paard wat nog groeit is het imo het perfecte zadel.
farahdiba46 schreef:Ben je klaar met deze prijzen of komt er extra bij voor de fenders etc.?
rina schreef:farahdiba46 schreef:Ben je klaar met deze prijzen of komt er extra bij voor de fenders etc.?
Grinnik het is geen Bob Marshall![]()
het zadel is voor die prijs incl. fenders enz. Alleen denk er wel aan dat je een speciaal pad nodig bent. Deze moet inlages kunnen hebben omdat het zadel zelf geen ruggegraadvrijheid geeft.
MarliesR schreef:Kitty van Kifra was hier vandaag om de Freemax op mijn jonge paard te passen. Ben echt helemaal verliefd op het Cow zadel en hoe dat op haar staat! Op dit moment kwamen we uit op een Fork 5. De 6 met edges was het ehm toch niet. Aangezien ze nog zo gaat veranderen (ze is eind deze maand drie) en ik haar toch op zijn vroegst deze winter echt ga beleren hebben we nu afgesproken dat ze na de zomer nog een keer terug komt om opnieuw te meten en dan het zadel te bestellen.
Zoals het er nu uitziet wordt het een 16" cow short cognac. De round past er ook op, maar vond de short zelf mooier staan en met hoe bewegelijk ze is ben ik dan toch bang dat de langere skirt wellicht gaat irriteren.
Foto met de cow (met een te kleine fork dus ligt niet ideaal) voor het beeld.
[ [url=m/3PhnXt.jpg]Afbeelding[/url] ]
MarliesR schreef:Kitty van Kifra was hier vandaag om de Freemax op mijn jonge paard te passen. Ben echt helemaal verliefd op het Cow zadel en hoe dat op haar staat! Op dit moment kwamen we uit op een Fork 5. De 6 met edges was het ehm toch niet. Aangezien ze nog zo gaat veranderen (ze is eind deze maand drie) en ik haar toch op zijn vroegst deze winter echt ga beleren hebben we nu afgesproken dat ze na de zomer nog een keer terug komt om opnieuw te meten en dan het zadel te bestellen.
Zoals het er nu uitziet wordt het een 16" cow short cognac. De round past er ook op, maar vond de short zelf mooier staan en met hoe bewegelijk ze is ben ik dan toch bang dat de langere skirt wellicht gaat irriteren.
Foto met de cow (met een te kleine fork dus ligt niet ideaal) voor het beeld.
[ [url=m/3PhnXt.jpg]Afbeelding[/url] ]
MarliesR schreef:Ja hè?! Kan nu al niet wachten haha, en dan gaat het echt nog even duren.
Op de foto is de short. Ze staat hier alleen niet heel voordelig waardoor hij wat langer op haar lijkt te liggen dan het in de praktijk deed. Er was vlak voor de passessie een nogal opgefokte hengst vlak voor de box langsgelopen en die ging lekker opgefokt verder in de binnenbak die direct achter de boxen ligt. Samen met haar ongeduld gaf dat niet een heel ontspannen paard haha!
Dit is een foto met de buffel round.
[ [url=m/tIxNux.jpg]Afbeelding[/url] ]
DubbelDun schreef:Er zit dus 4 cm verschil in de lengte tussen de gewone en de Short.
Waar is dit gemeten, want het enige verschil wat ik zie zijn de ietwat meer naar voren stekende delen vóór de pommel.
Als je beide zadels 'over de rug' meet wat zijn dan de verschillen ??