[WN] [Info] 'Show je tack'-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:35

Moderatoropmerking:
Graag on-topic blijven. :)

Lissatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:58

Cheveyo schreef:
wie van jullie rijden er nu daadwerkelijk wedstrijden?

Ik rij ook wedstrijden, nu al 2 jaar bij de PRAB en er word over nagedacht om mee te doen bij VLP. Maar is allemaal nog erg vaag.
Heb zo stilletjes aan een volledige set, zoek alleen nog show teugels. En dan is ie compleet

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:43

Cheveyo schreef:
wie van jullie rijden er nu daadwerkelijk wedstrijden?

Zo, gaan we meteen weer on-topic hoor modje.... :D

Ik rijdt wedstrijden, bij de Paints, de WRAN en de DSBA.. :o
Ben een echte allround fan, SSH, Halter, Hunter under Saddle, Trail, Horsemanship, Pleasure en zelfs zo nu een dan een zeer bescheiden reiningproefje..
Maar het allerfijnste vindt ik een heerlijke strandrit, de wind door je haren, super!

Ik heb gewone degelijke werktack, maar voor de shows echt wel een mooi showzadel, halster en hoofstel :9 , maar ik doe ook heel gerust een lekker buitenritje met mn bosal, ook geen punt *D

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:50

oeh sg ik vind hem mooi hoor al train je er elke dag mee, ik wil evt ook wel een berichtje als je gaat verkopen :+

wat dingetjes van mij,

two ear
Afbeelding

show halster
Afbeelding

Oortjes gemaakt door een bokker op mijn eenvoudige hoofdstel
Afbeelding

Oortjes en bijpassende rhytembead, let niet op de foute engelse teugels :+ we hadden wedstrijddag op stal en ik had meegereden in de dressuur, hier ging ik nog ringsteken van daar de aparte kledij
Afbeelding

En zo reden we dus de dressuur :+

Afbeelding

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:18

ik heb eens zo'n show hoofdstel gehad...
(uit de oude doos) :D
Afbeelding

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:05

en ik maar pb-en :roll:
enfin, mooie teugels gevonden!!
Afbeelding
Afbeelding
vn BR, met dat smart lock systeem. iemand die het ook heeft ??
vandaag een beginnetje gemaakt met mn spulletje in te vetten, en zilver te poetsen.wat heb ik daar geen zin in :( nog 1 hoofdstel te gaan-de ergste- en dan mn zadel, en mn showsingel.al mn hoofdstellen en teugels al gedaan, zelfs mn laarzen en sporenriempjes.maar het word echt te gek zo %)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 00:18

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 00:42

Was een beetje druk met wat anders vandaag SG, het heet wedstrijd want af en toe moei dat mooie spul toch ook laten zien :D :+ :+ :+ :+ Voor diegene die het dus vroeg hier in het topic ja ik rijd ook wedstrijden. WRAN en rassenshows.

Maar nee heb niets met dat smartlock systeem, maar het leek me wel handig ja. Dus vertel straks maar of het idd goed werkt :D

Zon hoofdstel heb ik ook gehad, wat ik heb er geloof ik nog 1 in de kast hangen. Vind ze wel grappig als trainingshoofdstel maar dacht toch van SG gehoord te hebben dat ferrules out waren := Y;(

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 00:53

ben je er alleen maar geweest, of heb je nog een lintje meegenomen ? en wat voor moois heb je laten zien dan ? :o?
yep, maar is een tijdje geleden! verleden jaar waren ze ineens uit, en de laatste maanden zijn ze weer hot! :P rawhide, - het mooiere- komt ook weer in, en nu zijn(veel) crystals uit.
ik had er altijd een hekel aan, erg lastig blinkend te houden.en raad eens, waar mn kast vol van hangt ?? 8)7
welk hoofdstel heb je in de kast hangen ( foto - show je tack!! ;) )?? die met de blauwe kraaltjes ? of die met de ferrules ? echte ferrules zijn prijzig. de ander zijn kraaltjes, die was niet zo duur ( maar wel duurder als die 24,95) vond het toen mooi, nu echt niet meer.... :P

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 01:01

Nope geen lintjes, is nog work under construction :o ;) Ik ben bij lange na niet meer zo fanatiek als vroeger dus het opleiden duurt nu ook 3 keer zo lang. Hoofdstel wat ik op de vorige pagina geloof ik heb laten zien, die light oil bulkie. Die is nu nog maar 3 keer meegeweest :D
Dus ferrules is ineens weer in?? Ik heb die met blauwe kraaltjes verkocht. Volgens mij is die ene die ik nog heb met zilver en witte kralen (maar precies weet ik het niet eens :o tis niet echt een hoofdstel wat ik gebruik.) Ferrules moet je paard een hoofd voor hebben, de mijne kunnen beter bulkie hebben. Ik heb dus geen echte ferruled.
Ben wel vandaag met Evelien bezig geweest over een hoofdstel, ze gaat eens voor me kijken. Is dan handmade in de US met echt goed zilver erop. Het zal me benieuwen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:46

Horen chaps ook bij de tack???? :D

Ik zie hier zoveel foto's langs komen van mensen in allerlei soorten broeken (verschillende stoffen). Ikzelf reed altijd in een spijkerbroek. De ene bleef wel redelijk zitten en de andere niet. Die kropen dan tijdens het rijden omhoog tot boven de laarzen. Heel irritant. Heb me dit jaar voorgenomen dan maar met chaps te rijden, maar zie nagenoeg nooit iemand met chaps rijden in zijn/haar vrije tijd of tijdens de training. Waar ligt dat aan? Vinden jullie chaps een beetje overtrokken (toepasselijk woord :D ) of waar ligt dat anders aan? Snap dat je met 32 graden geen chaps aan trekt, maar ik vind verder die dingen alleen maar handig.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:07

Ik vind wel dat chaps er ook bij horen ja. Helaas pas ik mijn chaps niet meer. Maar ik vond het heerlijk. Ik droeg ze ok in de zomerperiode. Totaal geen last van.
http://i3.photobucket.com/albums/y52/Ma ... nis039.jpg

Oja, ik kijk dus nog steeds mee naar jullie prachtige spullen. Helaas heb ik niets om met jullie te delen.

PoucyWouce

Re: Centraal 'Show je tack'-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:12

Ik draag mijn chaps bijna altijd als ik rij. De trainer waar ik kom doet dat ook. Ik zou niet weten waarom mensen het niet doen. Je jeans slijten minder snel, het is zonwerend in de zomer, warm in de winter en de mijne zijn waterdicht :).

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:42

@rina- weet je het merk ??

ik heb nix met chaps.ik heb dus ook geen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:46

Ik twijfel of ik chaps moet nemen voor op wedstrijd
Wat zijn de voor en na delen ?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:03

Ik heb korte pootjes en met chaps lijken ze net wat langer, staat ook netjes vind ik.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:04

spicegirl schreef:
ik heb nix met chaps.ik heb dus ook geen.

Wat draag je dan op wedstrijd?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:05

Ik heb ook korte pootjes... Chaps zou wel goed zijn dus

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:06

een spijkerbroek ?? chaps zijn niet verplicht. ik zie liever een nette broek ( met nadruk op "net ' ), dan onflatteuze/slecht passende of flodderchaps.ik heb een raar figuur, en het staat me gewoon niet...
ik heb weleens hele mooie roze gezien <3
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 23-08-10 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:10

welke kleur spijkerbroek? ook met vouw gestreken?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:11

zwart. ntl.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:21

zwart alleen als het bij de outfit past, ik wil in bruintinten, daar zou ik nooit een zwarte broek onder gaan dragen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:23

Maakt et als je chaps draagt ook uit wat voor broek je draagt ?
Moet het persee een Wrangler zijn ?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:30

nee joh ;-) Lekker aan doen wat je er mooi onder vind staan. Niet slobberig, dat vind ik zelf iig niet zo netjes staan maar een nette en eventueel bij de kleur passende jeans daar kom je goed mee weg hoor!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:32

Ik heb fantastische chaps.
Zwart suedine van Kebo.
Kunnen gewoon in de wasmachine, en maken je benen slanker en langer. *D