[WN] Positie westernzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 11:29

Die mensen van MSCF zitten in Nederland zeker? Ik ben van Belgie...
Ik vind dit thema erg interessant, omdat het ook zo belangerijk is. Als wij het lef hebben om op hun rug te zitten, moeten we in de eerste plaats voor zorgen dat we ze geen pijn doen, zou wel interesse hebben om ook zo'n opleiding te volgen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:37

Hoe moet het nu als je een nieuw zadel voor je paard wil kopen met een MSFC erbij? laat je dan een verkoper én een MSFC komen? Of zijn het verkopers die MSFC zijn :?

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 11:41

rapido schreef:
Hoe moet het nu als je een nieuw zadel voor je paard wil kopen met een MSFC erbij? laat je dan een verkoper én een MSFC komen? Of zijn het verkopers die MSFC zijn :?

Op de site staat dat de opleiding voor eender wie is, dat kan een verkoper zijn, dat kan een onafhankelijk iemand zijn.
Met mijn ervaring zeg ik:
Beste dat je kan doen is een verkoper laten komen, mét de zadels en dat je ernaast nog eens een onafhankelijke MSFC erbij hebt die verifieert of het wel degelijk klopt wat de verkoper zegt. Als je rekent dat een zadel wel 20 jaar meegaat is dit geen overbodige kost.
Wat bedoel je met schouderkop? De scapula zelf, het uiteinde ervan?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:43

Shakir schreef:
en dat je ernaast nog eens een onafhankelijke MSFC erbij hebt die verifieert of het wel degelijk klopt wat de verkoper zegt.

Mooi idee, ware het niet dat die MSFC's geen westernzadels behandelen op hun opleiding.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 11:43

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:48

Wendy schreef:
Shakir schreef:
en dat je ernaast nog eens een onafhankelijke MSFC erbij hebt die verifieert of het wel degelijk klopt wat de verkoper zegt.

Mooi idee, ware het niet dat die MSFC's geen westernzadels behandelen op hun opleiding.
Idd, ik ken ook geen westernzadel verkopers die een keurmerk hebben of iets!? Ik ben nog altijd van mening dat een westernzadel het beste met KALE boom gepast kan worden!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:49

Shakir schreef:
spatter schreef:
balen dat je niet bij mij in de buurt woont, hadden we eens mijn zadels kunnen passen al was het maar voor een indruk te krijgen

Net even op uw profiel gekeken, wat een leuke paardjes! Wat erg van Rakker...
Wat heb jij op die prachtige Welsh Cob liggen van zadel?

ik ben begonnen met dit zadel, een roping allround 16 inch
maar dat zadel koste 16 jaar geleden al 3000 gulden(meer als rakker)
Afbeelding
het zadel was eigenlijk te lang voor hem maar toch heeft hij er heel lang goed onder gelopen
de boom van dit zadel kwam trouwens niet verder als de sliertjes achter het zadel
het leer was vooral erg lang, maar dat stoorde hem niet
toen hij een jaar of 12 werd ben ik overgegaan op dit zadel
http://i3.photobucket.com/albums/y53/it ... edited.jpg

hier zie je het liggen op Blue
Afbeelding
volgens mij één van de korste westernzadels die er zijn
op blue past het trouwens niet lekker maar hij is ook nog geen 3 jaar
Laatst bijgewerkt door Berdien op 06-04-09 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 12:06

spatter schreef:
ik ben begonnen met dit zadel, een roping allround 16 inch
maar dat zadel koste 16 jaar geleden al 3000 gulden(meer als rakker)
http://i3.photobucket.com/albums/y53/it ... /zadel.jpg
het zadel was eigenlijk te lang voor hem maar toch heeft hij er heel lang goed onder gelopen
de boom van dit zadel kwam trouwens niet verder als de sliertjes achter het zadel
het leer was vooral erg lang, maar dat stoorde hem niet
toen hij een jaar of 12 werd ben ik overgegaan op dit zadel
http://i3.photobucket.com/albums/y53/it ... edited.jpg

hier zie je het liggen op Blue
http://i3.photobucket.com/albums/y53/it ... 090081.jpg
volgens mij één van de korste westernzadels die er zijn
op blue past het trouwens niet lekker maar hij is ook nog geen 3 jaar

Bedankt voor deze foto's! Zo'n zadel had ik in gedachten, heb er ook naar gezocht. Dit vind je niet zomaar tweedehands. Wat voor merk is dit zadel?
Dit is nu eens wat we nodig hebben, kort, niet teveel franjes, tooling..., lijkt me ook een ideaal trekkingzadel te zijn...
Laatst bijgewerkt door Berdien op 06-04-09 13:26, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Geen foto's quoten.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 12:07

Als je eerste zadel te lang leek, misschien is het niet echt te lang geweest? Ik heb ondertussen begrepen dat de skirts niet dragend zijn...
Daarom een must om een kale boom erbij te hebben, anders kun je gewoon niet weten of het past lijkt me nu.

Zandtaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:09

Hoi Shakir, wat een ellende met je zadel zeg!! In Roosendaal zit een MSCF, Margreet Bouwmeester, zie http://www.alona.nl. Dit is nog wel redelijk in jouw buurt wellicht? Ik weet niet of zij ook ervaring heeft met westernzadels, maar dat zal ze je wel eerlijk vertellen als je dat vraagt.
Veel succes, ik hoop dat je eruit komt!

[quote="Shakir"]Die mensen van MSCF zitten in Nederland zeker? Ik ben van Belgie...
[quote]

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 12:16

Zandtaartje schreef:
Hoi Shakir, wat een ellende met je zadel zeg!! In Roosendaal zit een MSCF, Margreet Bouwmeester, zie http://www.alona.nl. Dit is nog wel redelijk in jouw buurt wellicht? Ik weet niet of zij ook ervaring heeft met westernzadels, maar dat zal ze je wel eerlijk vertellen als je dat vraagt.
Veel succes, ik hoop dat je eruit komt!

Thx!! Dit is inderdaad niet zo heel ver, 74 km ongeveer. Lijkt me ook heel erg interessant, heb juist haar site bekeken. Ook andere zaken interesseren me heel erg.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:21

de round skirt is een cirkle Y en vooral verkocht door horsman outfitter
daar komt dit zadel ook vandaan, door mijn vriendin gekocht voor haar pony en ik heb het later overgenomen
bij hun wordt het trouwens de outfitter roundskirt genoemd maar als je naar het zadel kijkt zie je de stempel van cirkle Y

zal effe hun site zoeken
http://www.horseman.nl/
mijn beide zadels komen van hun en ik ben altijd zeer tevreden geweest over hun service
ik ben met rakker naar hun toegereden in die tijd, toen deden ze nog niet aan zadelpasservice

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 12:50

spatter schreef:
de round skirt is een cirkle Y en vooral verkocht door horsman outfitter
daar komt dit zadel ook vandaan, door mijn vriendin gekocht voor haar pony en ik heb het later overgenomen
bij hun wordt het trouwens de outfitter roundskirt genoemd maar als je naar het zadel kijkt zie je de stempel van cirkle Y

zal effe hun site zoeken
http://www.horseman.nl/
mijn beide zadels komen van hun en ik ben altijd zeer tevreden geweest over hun service
ik ben met rakker naar hun toegereden in die tijd, toen deden ze nog niet aan zadelpasservice

Cicle Y zadels zijn denk ik duurder dan de Pool's? Dit lijkt me wel iets voor hem:
http://www.horseman.nl/horsemanoutfitter159/catalogus.html?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=85&category_id=15
De rigging lijkt me ook anders.
Weet u wat die zadels ongeveer kosten?

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 12:58

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:17

Shakir, waarom heb je al deze voorbeelden niet op gezocht vóór je een zadel ging kopen? Mss goede leer voor de volgende keer :D

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 13:23

rapido schreef:
Shakir, waarom heb je al deze voorbeelden niet op gezocht vóór je een zadel ging kopen? Mss goede leer voor de volgende keer :D

Heb ik gedaan...maar heb je al eens het prijskaartje bekeken die aan zo'n zadels hangt? Ik had maar 600 euro, heb zelfs voor dit zadel bijgeleend. Meer nog, heb al enkele optie's geprobeerd, zoals de continental extra wide, die ook aan de grote kant is voor hem en een ropingzadel.
Toen de verkoper me verzekerde dat hij paar zadels zou meebrengen, aan een redelijke prijs, toen heb ik hem laten komen. Het was namelijk dringend, had juist betaald voor een lessenreeks...
BTW, al eens gezien van waar al die goeie zadels komen? Ik ben van Belgie, hier heb je die keuze allemaal niet. Naar daar rijden is ook geen optie, mijn Haf wordt gek als hij te lang in de trailer zit.
Als een verkoper je zegt dat het past, die ik aangeraden ben door hele goeie trainers, dan zou je toch wel mogen denken dat het in orde zal zijn. Wist ik veel dat dit zou gebeuren...ik heb echt geen glazen bol.
Laatst bijgewerkt door Shakir op 06-04-09 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Re: Positie westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:26

Moderatoropmerking:
Reacties verwijderd die offtopic waren, evenals persoonlijke aanvallen. Daarnaast het verzoek om het bij twee foto's ter illustratie te houden, en geen foto's te quoten. Alvast bedankt! :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:01

shakir toch blijft het een feit dat als je een westernzadel wilt, je gewoon behoorlijk wat geld kwijt bent voor een fatsoenlijk zadel
helaas is dat zo, maar zo'n zadel gaat ook lang mee en is tweedehands ook wel weer voor een redelijke prijs te verkopen
maar het blijft triest dat iemand die beweerd het te weten je nog een zadel aansmeert wat niet goed is

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:12

Zowel Arthur (de bekende Adje) als Horseman Outfitter doen volgens mij ook wel aan "huisbezoeken". Als je bijv. naar de Westernstore gaat met een foto of beschrijving van je paard kan Adje al een beetje inschatten wat voor soort zadel zou passen en wat zadels uitzoeken die hij mee wil nemen als hij op huisbezoek komt.

Horseman Outfitter werkt volgens mij ook wel zo, hoewel zij er geloof ik de voorkeur aangeven dat je met je paard naar hen toe komt.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 16:18

spatter schreef:
shakir toch blijft het een feit dat als je een westernzadel wilt, je gewoon behoorlijk wat geld kwijt bent voor een fatsoenlijk zadel
helaas is dat zo, maar zo'n zadel gaat ook lang mee en is tweedehands ook wel weer voor een redelijke prijs te verkopen
maar het blijft triest dat iemand die beweerd het te weten je nog een zadel aansmeert wat niet goed is

Heb al gezien dat hier op bokt nog iemand met een hele leuke Haflinger met een Pool's rijdt, die goed lijkt te passen. Ik heb wat gezocht en las inderdaad dat het geen slechte zadels waren voor een treffelijke prijs. Dacht, waarom dan ook niet als de verkoper erachter staat.
Ik google nu nog wat verder en zie dat de circle Y regelmatig te koop staat. Lijken me hele korte roundskirts en misschien iets voor hem.
Ik veronderstel dat je voor een 900 euro toch al iets treffelijks moet kunnen vinden?
Die endurance zadels van horseman outfitters staan me ook erg aan, maar er nam daar niemand op. Vrees dat dat hele dure zadels zullen zijn.
Mijn bedoeling is om nu op te bouwen om volgend jaar een lange trektocht te maken, mijn grootste droom...dus zadel moet ook goed verluchten veronderstel ik, mijn Haffie'tje heeft snel te warm.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 16:20

Maflinger_S schreef:
Zowel Arthur (de bekende Adje) als Horseman Outfitter doen volgens mij ook wel aan "huisbezoeken". Als je bijv. naar de Westernstore gaat met een foto of beschrijving van je paard kan Adje al een beetje inschatten wat voor soort zadel zou passen en wat zadels uitzoeken die hij mee wil nemen als hij op huisbezoek komt.

Horseman Outfitter werkt volgens mij ook wel zo, hoewel zij er geloof ik de voorkeur aangeven dat je met je paard naar hen toe komt.

Ik heb Adje al aan telefoon gehad, was een heel erg sympathieke man! Hij stelde me zelfde voor wat u net beschreef (hij wou zelfs zadel overnemen aan dezelfde prijs waarvoor ik het gekocht had...als dat geen service is!). Hij vroeg me om tot daar te rijden, maar m'n Hafje wordt gek als hij te lang op de trailer zit.
Er zijn oplossingen en daardoor leer ik ook veel bij.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:22

ik zei toch al dat je Adje moest bellen ;) maar ook hij is een ´handelaar/verkoper´ en praat regelmatig in zijn eigen straatje, maar doet tenminste niet moeilijk over ruilen (is mijn persoonlijke ervaring). Hij heeft een hele rij Pools zadels liggen en heeft wellicht ook de kortere versie en anders kan hij er allicht aankomen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:25

En anders heeft ie nog genoeg andere zadels liggen :D
@Shakir: Jammer dat je niet met paard naar hem toe kunt, dan had je die nieuwe druksysteemmeting kunnen laten proberen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:49

adje is goed. en hij heeft meer dan genoeg om een zadel te vinden dat echt past.
of je moet hem eens tegenmoet gaan als hij met zijn truck op een show staat...

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 07:47

Komt evelien van eurohorse ook niet in je buurt....
Goede service, je kan je zadel inruilen, ik ben daar prima over te spreken.
http://euro-horse.nl/eurohorse/