[WN] De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty_

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 19:48

@ Amanda, ik verwacht dat je hem begin volgende week in huis hebt :o

@ OlympicOrry Gaaf paardje en een leuke combo! fijn dat het zadel zo bevalt :)

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:56

Het bontje is idd heel fijn al zit ie zonder ook perfect hoor. In vergelijk met alle zadels die ik al gehad heb zit deze veruit het beste maar het bontje is wel fijn op meerdaagse trektochten. Die moet ik nu met mn nieuwe zadel nog gaan maken maar ik heb er veel vertrouwen in. Bedankt voor het compliment kitty en voor de goede service :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 00:57

Oh dat vinden mijn billen fijn Kitty :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:53

Hoe kom ik er achter welke fork er in mijn 2013 (of ouder)zadel zit?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 09:07

Gisteren een fatsoenlijke buitenrit gemaakt, veel gegaloppeerd en ook een flink eind gegaloppeerd. Wat een zalig zadel :D Flynn loopt er ook zo ontzettend fijn onder.

Hij moet woensdag nog even goedgekeurd worden door mijn juf en als die groen licht geeft dan sla ik m'n spaarvarken stuk en komt er eentje voor het echie :D

bellizdej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:45

Bij deze de fotos van mijn pony met de freemax. Heb het zadel nu bijna een week en bevalt heel goed!

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:48

Mooie kombi, maar ik zou de hele handel toch 5 cm naar achteren leggen, dan ligt ie achter de schouder en heeft het voorbeen ook wat meer ruimte om te bewegen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 02:02

Mooi, maar ik vind hem ook erg naar voren liggen zo.

( en als kleine tip; je hebt geen kinriempje wat bij een westernhoofdstel altijd van bitring naar bitring moet )

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 05:43

Naar achteren idd maar mooie combi!

Ik vraag me alleen toch af waarom de padmaker zulke mooie pads toch ontsiert met zo'n opvallend en niet zo mooi logo, dat houd me echt tegen om het te kopen. Wat elegantere letters in een kleur die dichter tegen de padkleur aan ligt, bij donkerblauw bijv lichtblauw, geeft al een heel ander beeld.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:28

Mijn zadel is binnen *\o/*
Morgen proberen. Ziet er mooi uit!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:30

Troi, dat is precies wat mij tegen houd om zo'n pad te kopen.

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:09

Ik ga zo alles ophalen bij het postkantoor. Nieuw zadel en de kifra pad. Ik hoop dan maar niet dat deze ook veel te lang is.. blue heeft een zeer korte rug. We gaan het zien!

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:38

Mooi hoor Kelly en fijn dat het zadel bevalt.

Yes Amanda, nu lekker het zadel inrijden, binnenkort foto's?

Over de kifrapad, het bevalt mij en Felix echt super. Het blijft super liggen en trekt ook niet strak ofzo, Frlix heeft een hoge schoft. Ik heb dan ook nog eentje aangeschaft (de paarse).
Over smaak valt te twisten, ik stoor mij niet aan de letters, maar je zou ze ook met een merkstift in kunnen kleuren, dan valt het niet meer op.
Het enige wat ik nog zou willen, zijn meer kleurtjes, nu is de keuze erg beperkt.
Ik heb trouwens nog een andere singel bestelt, de fra supersingel, bruin en 100cm. Moet ik alleen nog binnen krijgen. Ben benieuwd hoe dir gaat bevallen met de freemax. Was trouwens ff zoeken naar een shop die langere singels had. Ik twijfelde nog of ik de 110cm zou nemen, maar dat gaan we wel zien.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:16

Leuke foto kelly, tips zijn inderdaad al gegeven, zadel mag een stukje naar achteren +:)+

Ik neem jullie feedback mee! Er komen over een poosje nieuwe kleurtjes in een ander model bij en de tekst Kifra-pad op de pads zal worden aangepast ( maar dat is pas bij de volgende lichting ) De tip met de merkstift werkt ook +:)+

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:29

Bedoel je dat die andere kleurtjes niet voor de western pads worden gebruikt, dat zou jammer wezen. Al ben ik wel blij met mijn paarse nu hoor Kitty (ik heb hem inmiddels binnen en de inlagen zitten er al in).
Kan ik mijn blauwe een keertje goed schoonmaken, niet qua haren, maar meer qua zweet/zand/huidvet, het wol is niet zo heel erg wit meer.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:07

Mijn Freemax round 17 inch, fork 5.
En ja, hij is raar geschoren. Scheerapparaat deed het niet goed meer. Morgen gaat hij echt helemaal kaal :D
Afbeelding

Afbeelding

Zonder zadel ziet het er zo uit := :+
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 19:40

Mooi Amanda! Heeft die pad ook drukverdeling/inlages?

Helaas heeft mijn instructrice gisteren de Freemax genadeloos afgekeurd voor Flynn -O- Een grotere of kleinere forkmaat gaat niet helpen, het is echt de constructie van het zadel in combinatie van een paard met een 'extreme pasvorm.' Ik vond hem wel wat krap, maar ja, gloednieuw zadel dus dan is alles nog stug. Maar helaas... Is ook wel de reden waarom ik perse haar er naar wilde laten kijken, zij heeft veel verstand van westernzadels en de pasvorm daarvan. We gaan nou samen op zoek naar een ander, passend zadel. Grote kanshebber is de Continental Equiflex. Ga ook nog even een schuin oog werpen op de BM, maar die is zo prijzig, en tweedehands bijna niet te vinden geloof ik... Mocht iemand in ieder geval nog een zadel roundskirt, Quarterboom, 16" en extra flair weten...

Dus met pijn in mijn hart afscheid genomen van de Freemax... Ondanks dat Flynn er heel fijn onder sjouwde,was het wachten op problemen. Meh ;(

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:43

Balen Berdien!

Deze pad heeft ook ruggegraatvrijheid en drukverdeling :j
Is van Mayatex. Fijne pad, maar eigenlijk wat te groot voor dit zadel :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:12

@berdien: je hebt toch al eens een BM gehad ??

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 20:34

Er mee gereden ja, op mijn oude merrie. Maar die is al een tijdje stuk en met pensioen. Ik rijd nu op haar 9-jarige zoon. Die is ruim 10cm groter, en volledig anders van bouw dan zijn mams. Dus ik ken het zadel wel, maar dat kende ik met de Freemax (oud model) ook. Zegt alleen niets of het op Flynn past :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:46

Het Endurancemodel heeft iig de breedte pommel. Dus de Deluxe Endurance zou een optie kunnen zijn.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 21:23

Hij is alleen niet heel breed.. Nou ja, vergeleken met een KWPN'er misschien wel, maar een gewone full quarter paste erop, hij hoefde niet eens een xfull.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:38

Hoeveel ruglengte kan je kwijt? Ik heb een 17 inch Roundskirt BM (NIET te koop) die is 72 cm zo uit mijn hoofd. We kunnen evt een date maken om eens te testen of dat wat is? (Voorwaarde is wel dat ik vanaf de Mac bij de Ikea achter iemand aan kan rijden. En die moet me later ook daar weer naar toe begeleiden. Ik HAAAAAT Groningen echt heel verschrikkelijk kwa autorijden. En mijn domdom vindt er ook niks aan daar :+ ). Of je moet al aan de zuidkant van Gr. zitten. Maar de noordkant ga ik niet meer proberen zonder begeleiding. Been there, done that, got the Tshirt. (Maxie@bokt zit ook daar in de omgeving, wat een drama om daar te komen).

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 21:52

Flynn woont in Noordlaren :D Dus dan hoef je Groningen niet eens in. Wel een waanzinnig tof aanbod!

Ik hoorde dat Alida ook nog wat BM's heeft liggen, dus heb haar even een mailtje gestuurd. Ze zit in Oostwold, da's dichtbij.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:45

Haha ja Noordlaren is idd gunstig. Alida zit op de route voor mij naar Groningen :D Kijk maar of ze wat in roundskirt heeft, van wat ik gezien heb van dr op FB zat daar geen round tussen. Die zijn er nl niet zo heel erg veel. Het was dat ik een round moest hebben voor mijn ene merrie. Die kon een square eigenlijk niet kwijt op dr rug.