Ik was zondag bij Arthur's Western store en die heeft verschillende zadels liggen van Horseman outfitter. Zijn in de aanbieding voor ik dacht €295,= met borsttuig en hoofdstel (als ik me niet vergis)
Áls dat zo is dan is dat een hele mooie prijs, bij HO lagen ze in de uitverkoop al voor 495 en normaal waren ze iets van 700/800. Maar echt breed waren ze niet (wat ik toen gezien heb).
linky
Geplaatst: 29-09-11 09:47
Ze waren in verschillende boomwijdten, mijn merrie heeft 33 en die paste destijds. (toen nieuw € 895,=!) Best leuke zadels, en zeker voor dat prijsje! Bovendien kan een goede zadelmaker de boom best wat wijder zetten als dat nodig is.
njiloj
Geplaatst: 18-10-11 01:17
Zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen, staat ons syd hill stockzadel te koop.
Nu ben ik zo'n 10 kilo afgevallen, en ik moet zeggen, ik pas erin!!
En het zadel zit echt heerlijk!!
Maar helaas blijft het zadel in de verkoop. ik ga toch maar richting boomloos. Dus mocht er nog iemand intresse hebben......... (passen mag vrijblijvend natuurlijk!)
eilleen333
Geplaatst: 21-07-13 00:08
Ondanks het feit dat dit topic al in geen tijden mee gebruikt is....
Ik vroeg me toch wat af. Heb een leuke horseman outfitter op stal liggen voor mijn paardje. Na goedkeuring van mijn Zadelpasser wil ik daar natuurlijk mee gaan rijden. Maar wat ga ik eronder doen?! Ik heb wel dressuurdekjes, maar je hoeft geen enige te zijn om te bedenken dat dat nooit gaat passen. De zweetbladen zijn veel te lang..
Wat voor dekjes hebben jullie onder je stockzadel liggen en waar kopen jullie die? Ik kan echt niets vinden, alleen drie modellen bij zadelmarkt...
Australian outrider is zadelmarkt, En dan vind ik 175 nog veel.
Zanegrey, ik heb je zadel wel langs zien komen tijdens mijn zoektocht. Alleen zoek ik een zadel voor een haflinger, dus ik ben bang dat de jouwe te lang is. Helaas. Hij is wel heel mooi!
Naja, het gaat me dan meer om de kwaliteit van het leer en de (vaak scheefheid) van de boom. Ik heb zelf een keer een ZM dressuurzadeltje gehad. Was niets mis mee, alleen dat leer is net karton, haha!
@zanegrey, Op wat voor soort paard heb je het zadel gehad? ik heb namelijk een vrij breed paard met weinig schoft. Als ik de foto's in je advertentie zo bekijk, denk ik dat het zadel te smal is... vandaar mijn vraag. Een beetje tegen beter weten in ben ik bang
zanegrey
Geplaatst: 27-07-13 18:15
Ik heb er zelf mee op een missouri foxtrotter gereden. Vrij ronde paarden met niet al te veel schoft. Ik denk dat het zadel bv. ook goed past op haflingers en dergelijke, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
zanegrey
Geplaatst: 27-07-13 18:17
@koetje10: mocht je in 't noorden wonen, wil ik best een keer langskomen met het zadel.
DubbelFun
Geplaatst: 27-07-13 18:21
Vanwege de pad die onder het zadel ligt kun je de kussens niet zien, maar ik denk dat het zadel best wel smal is. Ik heb ooit eens een voorbeeld van de bomen van de Syd Hill geplaatst, daar kon je goed aan zien wat small-medium-wide was.