[WN] De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:51

Jeetje Frensie, wat een pech zeg. Gelukkig dan dat de prognose goed is .

Rina wat heb je een leuk paard! Was dat bij een wedstrijd ofzo?

Leuk Amanda dat je ook voor een Freemax gaat!

Azmay, ik zou ook een langere singel proberen.

Ik moet zeggen dat ik dat zelf ook nog moet. Heb op aanraden van Liliane een 32 inch, maar vind dat eigenlijk toch te kort. Ik denk dat ik wel een 35/36 inch kan gebruiken bij Felix. Schijnt dat de singel dan ook mooier blijft liggen op de plek (volgens de Duitse fb groep).
Afbeelding
Ik weet niet of de singel duidelijk te zien is op de foto (was bij het achterwaarts )

*edit ik heb de foto ff goed bekeken en de singel zit op de hoogte van die ribbel vlak boven mijn enkels. Kan dus misschien wel 10 cm hoger denk ik....

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:56

Auw Frensie arm paard. Dat zal best zeer doen. Hopen dat hij snel weer ok is.

Nanda thanks, dit was bij de clinic van Warwick Schiller in Den Ham.
En ja zo te zien op die foto mag ook jou singel wel langer :D Wat men in de Duitse FB groep gezegt heeft heb ik ook al gemerkt. Ik had een kortere banaansingel (de BM is langer aan de zijkant en heeft dus een kortere singel nodig) en naast dat dat niet helemaal fijn hing merkte ik idd dat het zadel daarmee ook sneller aan de schuif ging. Nou is de banaan die er nu aanhangt (Mattes) nog steeds niet helemaal optimaal. Dit paard is zon ton waar niks grip op heeft. En ik ben dus nog aan het zoeken naar een banaansingel zonder schaap :D

Ook gelijk aan Kitty de vraag (of 1 van de anderen :D ), weet jij pads die opvulbaar zijn maar geen schaap aan de onderkant hebben? Ik heb nu de Grandeur, echt super pad, maar op die ton van me heeft dat nepschaap geen grip. En ik moet opvulbaar hebben omdat de dame ook nog iets overbouwd is. Ja die is in het kader van we maken het makkelijk :+
Ik kwam in mijn zoektocht de Classic Equine biofit shim pad tegen, is een viltpad die voorin een shim heeft die verstelbaar is. Maar ik ben die nog niet gebruikt tegen gekomen. En nieuw is het me even te duur voor een test.
Heb nu als test een pad van Silverado besteld. Is katoen en lijkt op een dubbel aan elkaar gestikt sjabrak :D Er zit een vilten inlage in, maar ze hebben ook andere inlages, oa 1 die taps toeloopt.
deze is het
Hoop dat het zadel met dit pad wat minder wil gaan schuiven, wilde eigenlijk niet terug naar een neopreen antislipmatje of zelfs een neopreen pad. En die pads met antislipnopjes eronder ben ik niet weg van. Daar breken vaak heel snel de haren van af.

DubbelFun

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:02

Die keilinlages lijken me idd heel handig voor een overbouwd paard. Jammer dat ze geen 'swayback' model hebben want die pad lijkt me heel fijn.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:27

Jammer dat die pad zo lang is rina, lijkt me een mooi ding verder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:29

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:36

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:42

Hahaha ja Azmay ze hebben ook korte lengtes :D

Idd DD die keilinlages lijken me ook voor die van mij perfect. Ik heb ze nog niet besteld omdat ze niet direct leverbaar zijn. Vul het eerst wel op met de extra inlages van de Grandeur. Maar als dit pad goed werkt ga ik ze zeker wel bestellen. Swaybackpads zijn sowieso al een crime, maar mss moet je eens contact met ze opnemen, wie weet hebben ze wel een oplossing.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:15

Idd, als ze keilpads kunnen snijden kunnen ze ook swaybacks maken. Mijn oudje begint nu wel wat slijtage te vertonen :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:39

wat kost een compleet nieuwe freemax?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:01

Frensie schreef:
Nou mijn zadel hangt al 2 maanden heel mooi te wezen in mijn zadel kast.
Heb het vlak voor mijn vakantie gekocht en er daarna 2x even mee gereden. Tijdens mijn vakantie heeft mijn paard zijn hoofd gestoten of een trap gehad. Het leek een onschuldig simpel wondje maar bleek uiteindelijk dat hij een stuk bot boven zijn oogkas afgebroken heeft. Heeft rust en tijd nodig. En pijnstilling want het zit vlakbij het kaakgewricht waardoor eten hem goed zeer doet.

Hopelijk over paar maandjes weer rijden. Prognose is vooralsnog gunstig gelukkig.

Jeetje wat heftig!

Ik zie dat je in Voorthuizen woont? Heel brutaal, maar denk je dat ik een keer de freemax mag bekijken? Sta dan bijna om de hoek :)

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:11

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:40

superpony schreef:
Frensie schreef:
Nou mijn zadel hangt al 2 maanden heel mooi te wezen in mijn zadel kast.
Heb het vlak voor mijn vakantie gekocht en er daarna 2x even mee gereden. Tijdens mijn vakantie heeft mijn paard zijn hoofd gestoten of een trap gehad. Het leek een onschuldig simpel wondje maar bleek uiteindelijk dat hij een stuk bot boven zijn oogkas afgebroken heeft. Heeft rust en tijd nodig. En pijnstilling want het zit vlakbij het kaakgewricht waardoor eten hem goed zeer doet.

Hopelijk over paar maandjes weer rijden. Prognose is vooralsnog gunstig gelukkig.

Jeetje wat heftig!

Ik zie dat je in Voorthuizen woont? Heel brutaal, maar denk je dat ik een keer de freemax mag bekijken? Sta dan bijna om de hoek :)

Tuurlijk mag je best een keer bekijken

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:08

rina schreef:
Auw Frensie arm paard. Dat zal best zeer doen. Hopen dat hij snel weer ok is.

Nanda thanks, dit was bij de clinic van Warwick Schiller in Den Ham.
En ja zo te zien op die foto mag ook jou singel wel langer :D Wat men in de Duitse FB groep gezegt heeft heb ik ook al gemerkt. Ik had een kortere banaansingel (de BM is langer aan de zijkant en heeft dus een kortere singel nodig) en naast dat dat niet helemaal fijn hing merkte ik idd dat het zadel daarmee ook sneller aan de schuif ging. Nou is de banaan die er nu aanhangt (Mattes) nog steeds niet helemaal optimaal. Dit paard is zon ton waar niks grip op heeft. En ik ben dus nog aan het zoeken naar een banaansingel zonder schaap :D

Ook gelijk aan Kitty de vraag (of 1 van de anderen :D ), weet jij pads die opvulbaar zijn maar geen schaap aan de onderkant hebben? Ik heb nu de Grandeur, echt super pad, maar op die ton van me heeft dat nepschaap geen grip. En ik moet opvulbaar hebben omdat de dame ook nog iets overbouwd is. Ja die is in het kader van we maken het makkelijk :+
Ik kwam in mijn zoektocht de Classic Equine biofit shim pad tegen, is een viltpad die voorin een shim heeft die verstelbaar is. Maar ik ben die nog niet gebruikt tegen gekomen. En nieuw is het me even te duur voor een test.
Heb nu als test een pad van Silverado besteld. Is katoen en lijkt op een dubbel aan elkaar gestikt sjabrak :D Er zit een vilten inlage in, maar ze hebben ook andere inlages, oa 1 die taps toeloopt.
deze is het
Hoop dat het zadel met dit pad wat minder wil gaan schuiven, wilde eigenlijk niet terug naar een neopreen antislipmatje of zelfs een neopreen pad. En die pads met antislipnopjes eronder ben ik niet weg van. Daar breken vaak heel snel de haren van af.

Ik heb er wel 1 in het assortiment, van sympanova. Maar die ziet er niet heel spectaculair uit. En tevens 1 in de uitverkoop maar die heeft een vrije rechte bovenkant dus niet geschikt voor (hoge) schoftjes,

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:41

Manifesto schreef:
Wauw wat zitten daar een mooie tussen!
Mijn Duits is niet zo geweldig dus ik vind het wel een beetje lastig te zien welke oké zouden kunnen zijn voor de freeMax

Als je iets van de goede lengte vind dan kan de rest hier vast wel vertaald worden :D Rina woont in Duitsland tenslotte :D

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:26

ja zal m'n grandeur eens opmeten! Die past mooi onder de Buffalo short.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:18

Kitty_ schreef:
Ik heb er wel 1 in het assortiment, van sympanova. Maar die ziet er niet heel spectaculair uit. En tevens 1 in de uitverkoop maar die heeft een vrije rechte bovenkant dus niet geschikt voor (hoge) schoftjes,

Grinnik schoft heeft ze niet. Maar ik hou dus niet van dat sympanova. Die bubbeltjes toestand aan de onderkant. Breken heel vaak de haren snel van af.

DubbelDun schreef:
Als je iets van de goede lengte vind dan kan de rest hier vast wel vertaald worden :D Rina woont in Duitsland tenslotte :D

Ehm ja ik zal wel Duits moeten kunnen, ik woon er idd. Al zou het ook net zo goed Nederland kunnen zijn. Ben omringt door Hollanders zo langzamerhand :+
Maare zolang er een vulling van het een of ander in kan, en dat zijn vrijwel alle pads op de site, kunnen ze onder een boomloos zadel. Vergeet niet dat Silverado de maker van de Colorado is ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:04

Zijn er nog meer verschillen dan de beugelophanging tussen het vorige en het nieuwe model?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:58

Amanda schreef:
Zijn er nog meer verschillen dan de beugelophanging tussen het vorige en het nieuwe model?

- De concho's zijn naar achteren geplaatst voor meer beenruimte
- Cantle is iets verhoogd voor een diepere en stevigere zit
- Nieuwe fork bied meer schoudervrijheid

:)

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:12

Mijn zadel is gekocht in sept 2014. Zijn die veranderingen erna gekomen of had ik die al dan :-)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:17

Manifesto schreef:
Mijn zadel is gekocht in sept 2014. Zijn die veranderingen erna gekomen of had ik die al dan :-)

Je hebt een ouder model. De nieuwe is van halverwege 2015. Daarom wordt er ook steeds over model 2015 gesproken.

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:29

Ok dan ben ik heel erg benieuwd naar de veranderingen :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:36

@manifesto: deze bedoel je ??
Kitty_ schreef:
- De concho's zijn naar achteren geplaatst voor meer beenruimte
- Cantle is iets verhoogd voor een diepere en stevigere zit
- Nieuwe fork bied meer schoudervrijheid

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:07

Ja sorry ik antwoord een beetje vaag. Ik bedoel hoe ze bevallen :+

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:53

Nou mijn Freemax is ook op de langere rit goed bevallen. We hebben gisteren mee gedaan met de Hunebedtrec, zo'n 5 uur in het zadel gezeten. Na tijd mooie Zweetafdrukken en nergens zwellingen ofzo. Ook mijn bips was nog zeer tevreden :D

Er was nog iemand die bij een opdracht het zadel nog even bekeken heeft, die was er ook in geïnteresseerd maar had hem nog niet in het echt gezien. Conclusie was dat het er echt niet uit ziet als boomloos.

Ik heb ook nog niet gehad dat het zadel ging schuiven.

@Kitty, jouw kifrapad ligt er ook onder als een huis. Trekt niet strak ofzo, maar blijft keurig liggen. Vind het alleen jammer dat je geen bijpassend kleurtje voor mijn hoofdstel hebt :+
Afbeelding
Beetje veraf, maar het is dus een felgroen halsterhoofdstel.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 11:54

He wat leuk, daar was ik gisteren ook :D Met mijn huidige zadel, BF Barrydale. Wellicht volgend jaar ook met de Freemax, als het testzadel bevalt :D