[WN] [Info] 'Show je tack'-topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:30

Paars is prachtig en staat super mooi bij je paardje. Wat een prachtdier ook!

rommulus

Re: Centraal 'Show je tack'-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:52

nice skippy !! staat jullie erg goed :D

spice girl mooie shanks
maar rare vraag misschien zoek je de bitten uit om "mooi" of naar je paard ??
de mooie shanks zijn vaak ook erg scherp vandaar mijn vraag :o
ik wil zulke shanks wel maar dan met myler mondstuk die ik in gedachten heb :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:07

Bedankt voor alle complimentjes! :))

Idd Rommulus, dat heb ik ook! Ik rij [naam] ook op een Myler, ik wil niet puur voor de show een ander bit. Mijn Myler poets ik dus op voor de show... Ik vind zo'n showbit ook erg gaaf, maar wil hem dan wel met een Myler mondstuk! :D

Zoiets! http://www.3gemstack.com/servlet/the-14 ... how/Detail

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:24

@ Joany pony; Heel mooi gecombineerd! Roze rocks big time :D

@ Skippy1; Ik ben ook een stille aanbidder van paars, het staat jullie super!

@ Spicegirl; Niceeee :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:52

@ skippy- dat bit heb ik!! zie een paar paginas terug ;) maar het is geen myler mondstuk.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:57

@rommulus- behoorlijk rare vraag eigenlijk... %) ik snap de gedachtegang erachter niet. kom ik dan over als iemand die mooi boven welzijn verkiest ?? dan zit je er echt naast!
mn paard is erg specifiek in haar mondstukken. sommige moet ze beslist niet ( en dan pas ik alleen, want ik rij voorlopig nog met snaffle- niet echt mooi dus..). dus ik kies UITERAARD :roll: eerst op het mondstuk, dan de rest. deze vind ik zelfs wat minder, weet ook niet of ik m hou.
en scherp zijn ze niet. er word vanuit gegaan, dat je sowieso het rijden met 1 hand beheerst, en dan uiteraard veel slack in je teugels.het scherpste aan een bit is de hand van de ruiter.
en alleen myler heeft myler mondstukken, daar zit patent op. je zult geen ander bit vinden ermee.mss verwart men het met een BA mondstuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:01

Nee klopt, is geen Myler mondstuk, maar wel een mondstuk dat ik zou willen... De rest is vaak correctional, stang met poort e.d. ;)

Myler heeft trouwens wel een soort van showshanks die je kunt kiezen, maar niet zo mooi als de andere showbitten. Misschien toch zelf maken...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:14

myler heeft wel met dots. is wel grappig.
ik heb een adresje waar ik ze kan laten maken...wel erg duur. ik wil daar eens een bit laten maken, met BA mondstuk.ff doorsparen. ik wil ook graag een vintage, voor bij mn set, maar vintage is meer frogmouth, en spade.
ook hebben de meeste showbitten teveel ijzerwerk a/d zijkant. dan heeft mn paardje gelijk een mond vol ijzer ernaast. ik zoek juist een wat fijnere schaar.
eigenlijk vind ik mn greg darnall ook te grof... :roll:
maar eens goed nadenken erover.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:18

Oh die is wel mooi HH! :j En niet eens erg duur!

Ik hou t voorlopig maar bij mn opgepoetste Myler op show. :D Niet zo mooi, wel blinkend. Zou best nog ns een gat in de markt zijn voor de Mylers. :j

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:21

@ HH - ja, alleen je scharen zijn wat meer gebogen.
om gewoon te trainen strax met shanks heb ik ook een myler.maar als je nog af en toe met 2 handen moet oppakken is een beweeglijk bit fijner, zeker om te liften.
als je echt tijdens de show met 1 hand rijd, ligt een vast bit stabieler , en fijner in de mond.
ik heb nu 4 verschillende mondstukken, en kan dus proberen welke het fijnste werkt/ligt. dan koop ik echt een mooie! <3

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:31

spicegirl je hebt dezelfde gedachte gang als ik heb
het is wel verschrikkelijk mooi allemaal maar ik heb sommige in de hand gehad waar ik de teugels niet eens vast van durf te houden

het laatste bitje wat je laat zien mist de "bewegelijkheid" vandaar mijn vraag ;) (was geen kritiek maar puur nieuwsgierigheid :D )

en idd het bit is zo scherp als de hand van de ruiter ben ik het ook mee eens
ach misschien ben ik ook een beetje een piepert qua bitten

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:46

Sommige bitten zijn niet zo scherp als ze lijken of paard geeft er de voorkeur aan boven een bit dat theoretisch vriendelijker zou moeten zijn ;-) .

spicegirl: precies dat probleem kom ik ook tegen. Veel showbitten hebben ontzettend veel ijzerwaar op en rond de shanks ... zelfs complete pistolen ben ik tegen gekomen als shank ... niet bepaald mijn smaak :=

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:17

@rommulus- een vast mondstuk is niet bepaald scherp hoor! maar het moet wel passen naar de mond van je paard.( en dan bedoel ik niet de maat).
@ mac- precies-afgrijselijk zijn die :r ...ik heb eigenlijk nog geen bit gezien in een winkel die me beviel.wel op een site, die ze zelf maakt.
eigenlijk vreemd, dat myler niet een show-collectie heeft...
de allerergste bitten zijn de spade-bitten :n kunnen rijden of niet, het is volgens mij al een marteling met inhangen alleen.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:52

spicegirl schreef:
myler heeft wel met dots. is wel grappig.
ik heb een adresje waar ik ze kan laten maken...wel erg duur. ik wil daar eens een bit laten maken, met BA mondstuk.ff doorsparen. ik wil ook graag een vintage, voor bij mn set, maar vintage is meer frogmouth, en spade.
.

Volgens mij kennen wij het zelfde adresje :D Ik wil ook altijd sparen, maar kom er niet aan toe...

Ik rij nu shanks van Myler, tweedehandsje S shank. Train vrijwel altijd met snaffle BA.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:05

Ik vind het ook jammer dan Myler zo weinig aan showuitvoeringen heeft. Maar ik ben ooit eens ergens een Myler tegengekomen die een bewerkte shank had. Die was net als de normale maar dan gegraveerd. Die was wel erg mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:11

Ja dat is echt jammer. Het enige dat ik kon vinden een beetje in de richting van show is deze:
Afbeelding

*edit*
Hee ze bestaan wel degelijk, hier een site met allerhande keuzemogelijkheden. Kies voor cheeks en scroll omlaag et voilá! http://mylerbitsusa.com/bitshanks.shtml
Afbeelding

Misschien een ideetje om bij meer geinteresseerden te kijken of we een gezamenlijke bestelling zouden kunnen doen?
Laatst bijgewerkt door Jessica op 03-08-10 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:53

Ik heb een mailtje gestuurd met de vraag naar prijs en of je daar kunt bestellen...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:12

@ DD - ik denk het niet. een klein zaakje in de usa..
die bedoelde ik- met de dots . ja- die laatste is mooi!!
maar met zn allen bestellen ben je niet goedkoper uit. kan schelen in de verzendkosten, maar dan moet je hier onderling doorzenden.+ dat je aan de beurt bent bij de douane, omdat als ie meerdere bitten ziet, er vanuit gaat dat het commercieel is.
en 1 bit in een vlop gaat er altijd door (spreekt ze uit ervaring :P )

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:37

zijn hier geen fans van mooie romal reins ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:45

Jawel hoor, maar heb ze niet, vind ze duur en heb er nooit mee gereden. ;) Vind t net zo leuk als mooie teugels. :D

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:23

spicegirl schreef:
maar met zn allen bestellen ben je niet goedkoper uit. kan schelen in de verzendkosten, maar dan moet je hier onderling doorzenden.+ dat je aan de beurt bent bij de douane, omdat als ie meerdere bitten ziet, er vanuit gaat dat het commercieel is.
en 1 bit in een vlop gaat er altijd door (spreekt ze uit ervaring :P )

Dat klopt inderdaad :j

Romal reins......heb ze ook niet......maar laat maar zien :))

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:22

Citaat:
zijn hier geen fans van mooie romal reins ??

Sure!!
Heb hele mooie, van ebay ;)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:24

Zien :)) !!!!