[WN] De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:43

Manifesto schreef:
Ook voor de verkoop Kitty? Of alleen voorbeeld zadels?
Ik ben jammer genoeg mijn meettang nog steeds kwijt dus ik hou het op de buffel short 15" fork 4

Er zal toch eerst iemand goed moeten meten voordat ik je een zadel kan/wil verkopen :o :D
De zadels die ik bij mij heb zijn 16"seats, indien er iemand langs komt en perse een 17" wil proberen, let me know! :)

Manifesto

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:23

Ik heb toch al een passend zadel momenteel? Het gaat in principe om de zitting maat waarom ik een ander moet.
Mocht hij ooit te krap lijken te worden en ik kan mijn tang dan nog niet vinden dan koop ik een nieuwe tang en fork.
Ik zal deze week nog wel even zoeken of ik hem nog ergens kan vinden..

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:35

Je kan toch op de onderkant van de knop zien welke maat fork je hebt?
Afbeelding

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:55

Manifesto schreef:
Ik heb toch al een passend zadel momenteel? Het gaat in principe om de zitting maat waarom ik een ander moet.
Mocht hij ooit te krap lijken te worden en ik kan mijn tang dan nog niet vinden dan koop ik een nieuwe tang en fork.
Ik zal deze week nog wel even zoeken of ik hem nog ergens kan vinden..

Ah in dat geval ligt het wat anders :-)
Voor de forkmaat, zie idd tip hierboven. Even je zadel omkeren en je weet het

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:32

Ik weet wel welke maat fork ik heb ;)
Ik wilde even dubbel checken of dat nog steeds zo is nu ik een nieuwe freemax wil in een maatje kleiner. Mijn zitting is nu echt te groot.
Maar hij ligt perfect en blue loopt er perfect mee dus ik denk dat het nog klopt.
Ik ga nog even goed zoeken naar mijn fork maattang just in case

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:23

Manifesto schreef:
Ik weet wel welke maat fork ik heb ;)
Ik wilde even dubbel checken of dat nog steeds zo is nu ik een nieuwe freemax wil in een maatje kleiner. Mijn zitting is nu echt te groot.
Maar hij ligt perfect en blue loopt er perfect mee dus ik denk dat het nog klopt.
Ik ga nog even goed zoeken naar mijn fork maattang just in case

Mocht je hem niet kunnen vinden dan heb ik er wel een te leen :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:27

Ik ga deze week bij je bestellen Kitty. Donderdag het testzadel weer bij Lilianne afleveren en dan alle maten opschrijven.
Hoe lang is ongeveer de levertijd?

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:52

Misschien kan ik meteen meebestellen :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:37

Ik was vanmorgen even creatief met stijgbeugelriem maar ik weet niet of ik het zon succes vind eigenlijk :+

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:50

Mooi is anders, maar het gaat er even om of je singel op de juiste plek blijft zitten. Heb je dat al geprobeerd ??

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:54

DubbelDun schreef:
Mooi is anders, maar het gaat er even om of je singel op de juiste plek blijft zitten. Heb je dat al geprobeerd ??

Dit was van na het rijden, singelen vind ze iig minder fijn dan zonder die riemen :(:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:58

Dus de singel blijft wel beter op zijn plek als zonder die achterriem.
Misschien dat ze de druk op de flanken niet gewend is en dus niet als prettig er vaart. Misschien kwestie van wennen.
Je zou ook nog kunnen proberen om de singelriem maar 1x door de D te halen en dan meteen naar achter te gaan.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:01

DubbelDun schreef:
Dus de singel blijft wel beter op zijn plek als zonder die achterriem.
Misschien dat ze de druk op de flanken niet gewend is en dus niet als prettig er vaart. Misschien kwestie van wennen.
Je zou ook nog kunnen proberen om de singelriem maar 1x door de D te halen en dan meteen naar achter te gaan.

De gespen blijven beter naar achter maar de singel zelf ligt nog wel erg ver naar voren natuurlijk.
Ik had het nu trouwens aan 2 kanten gedaan, leek me wel zo logisch. De singel zelf er voor gebruiken gaat natuurlijk maar aan 1 kant dus ik weet niet of dat zo zeer handiger is :?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:28

Azmay schreef:
Ben er wel achter dat mijn singel toch niet bepaald ideaal is, er is echt te weinig ruimte voor het been. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben en hoe los je het op? Banaansingel deed het tegenovergestelde van wat moest bij een dressuurmodel zadel dus dat zal hem niet worden denk ik.

En ik denk toch dat een banaan hier wel kan helpen. Je hebt gewoon niet veel plek om de singel kwijt te kunnen. Is bij die dikke van mij precies hetzelfde probleem. Een banaansingel geeft meer ruimte aan de achterkant waar de buik begint en trekt daardoor ook minder naar voren.

Afbeelding

Dikke met Banaan en Freemax. Elke andere singel trekt het zadel naar voren toe, waarbij de singel dan zelf ook steeds verder naar voren wil.
Moet er ook bijzeggen, ik vind je singel eigenlijk aan de korte kant voor dit paard.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:37

rina schreef:
Azmay schreef:
Ben er wel achter dat mijn singel toch niet bepaald ideaal is, er is echt te weinig ruimte voor het been. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben en hoe los je het op? Banaansingel deed het tegenovergestelde van wat moest bij een dressuurmodel zadel dus dat zal hem niet worden denk ik.

En ik denk toch dat een banaan hier wel kan helpen. Je hebt gewoon niet veel plek om de singel kwijt te kunnen. Is bij die dikke van mij precies hetzelfde probleem. Een banaansingel geeft meer ruimte aan de achterkant waar de buik begint en trekt daardoor ook minder naar voren.

[ Afbeelding ]

Dikke met Banaan en Freemax. Elke andere singel trekt het zadel naar voren toe, waarbij de singel dan zelf ook steeds verder naar voren wil.
Moet er ook bijzeggen, ik vind je singel eigenlijk aan de korte kant voor dit paard.

Banaansingel hielp niet bij haar met het engelse zadel maar er moet wel iets inderdaad.

Een langere singel zou eigenlijk moeten maar deze is 33" dus veel langer word een uitdaging denk ik.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:10

Ik heb naar aanleiding van de foto hier eens gekeken welke fork er in zit en dat is een 4. Ik dacht een 5 :+
Toch nog maar eens kijken op de FB groep...

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:01

Amanda schreef:
Ik ga deze week bij je bestellen Kitty. Donderdag het testzadel weer bij Lilianne afleveren en dan alle maten opschrijven.
Hoe lang is ongeveer de levertijd?

Sorry, het ontgaat mij even :P Welke maat heb je nu precies nodig? mailen mag ook, gaat wat sneller :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:03

Ik sluit het definitief nog even met Lilianne kort donderdag. Maar het lijkt de buffalo round, fork 4, 17 inch te worden.

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:33

Er waren toch ook van die fork maat sjablonen om uit te printen?
Heb ik ooit van een bokker gehad maar kan de mail niet meer vinden. (Net als m'n tang, haha)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:40

Manifesto schreef:
Er waren toch ook van die fork maat sjablonen om uit te printen?
Heb ik ooit van een bokker gehad maar kan de mail niet meer vinden. (Net als m'n tang, haha)

Van de nieuwe fork en zijn die er, voor zover ik weet, niet...
Je mag m nog steeds lenen hoor :P

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:42

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:49

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:49

Azmay schreef:
Banaansingel hielp niet bij haar met het engelse zadel maar er moet wel iets inderdaad.

Een langere singel zou eigenlijk moeten maar deze is 33" dus veel langer word een uitdaging denk ik.

Er zit een hoop verschil tussen een engels en een westernzadel, ook kwa singel. Daarnaast heeft het ook te maken met je singelpunt, die mss toch even op een andere plek zit bij je engelse zadel ten opzichte van je westernzadel. Daarom zeg ik altijd sluit het niet uit, maar probeer ;)
Het kan zelfs zo zijn dat iets wat bij 1 zadel niet werkt bij een ander wel functioneert.

En er zijn makkie singels te vinden die langer zijn ;) Ik heb zelfs meerdere 36-ers gehad, en de banaan die nu aan mijn zadel hangt is een 95 cm :P Dat is 37 en een beetje inch en zelfs dat is nog een standaard maat.

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:38

Kitty_ schreef:
Manifesto schreef:
Ja ik denk dat ik dat maar doe haha.. Moet ik even mailen naar info@kifrapads.nl ?

Info@kifrahorse.nl ;-)

Oops, ik dacht dat doe ik even uit m'n hoofd haha. Ik mail je even Kitty

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 07:45

Nou mijn zadel hangt al 2 maanden heel mooi te wezen in mijn zadel kast.
Heb het vlak voor mijn vakantie gekocht en er daarna 2x even mee gereden. Tijdens mijn vakantie heeft mijn paard zijn hoofd gestoten of een trap gehad. Het leek een onschuldig simpel wondje maar bleek uiteindelijk dat hij een stuk bot boven zijn oogkas afgebroken heeft. Heeft rust en tijd nodig. En pijnstilling want het zit vlakbij het kaakgewricht waardoor eten hem goed zeer doet.

Hopelijk over paar maandjes weer rijden. Prognose is vooralsnog gunstig gelukkig.