[WN] Australisch stockzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:39

Ik weet het......ik weet het......... :D .
Een stal genoot heeft ook 1 die heeft een boommaat medium tot groot geloof.
Ze heeft hem te koop, een roodbruine.

Dus wie weet..............

Ik dacht dat het paard bij Petra in haar profiel een donkere koffie vos was :o .
Sorrie Petra je moet ons maar snel van ons nieuwgierigheid af helpen.

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 12:07

Jep, Ik dacht dat het een Gelder was maar op de kliniek werd mij verteld dat manno geen Gelders paard is.. Haar moeders kant wel, volgens mij is het dus een ordinair tuigpaard x gelder ;)

Daar kon ik mijn stockzadel niet op kwijt, 4 zadels verder heb ik nu een wow met een voorsingel en zon speciale singel en nu heb ik EINDELIJK iets wat niet over haar schouder schuift.. Wel zonde, die stockzadels zijn best gaaf!

PetraVANL

Re: AUSTRALISCH STOCKZADEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 12:09

De ander staat in het paspoort als bruin, maar van mij mag het ook een koffievos genoemd worden hoor:P

Het is helaas mijn drama-patientje, ik heb haar een jaar en er maar 3 maanden op gereden, ze staat nu al 8 maanden stil.. :(

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 13:27

Je hebt gewoon een Gelder hoor Petra, Manno is voor het grootste deel Gelders met een beetje Hackney er in. Als haar moeder dan ook Gelders is, kan je merrie gewoon bij het Gelders paard ingeschreven worden. Ik vind het een beste merrie! Waarm kom je niet met ons meekletsen in het Gelderse topic deel 5? :D

Raanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:32

*sorry voor het opnieuw boven halen :p *

Ik heb even geleden een stocksaddle gekocht met stempels in het leer gedrukt;
'Handmade australian outback saddle' met een kangoeroe erbij.

Weet iemand hier iets meer over te vertellen?

Sorry als t al gevraagd is, maar ik ga geen in de 50 paginas overlezen :p

*het is net zoëen: http://dieren.marktplaats.nl/paarden-en ... dmade.html)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:37

Volgens mij is die van Zadelmarkt.

Raanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:41

DubbelDun schreef:
Volgens mij is die van Zadelmarkt.

o :\
Is dat dan per definitie slecht? Want ik vind m wel erg lekker liggen en zitten..

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:41

Ik kom hier even binnen vallen.. :) ik heb namelijk een vraagje.. ik zat laatst te twijfelen om een zadel erbij te kopen voor mijn fries. Puur alleen om die paar keer dat ik buiten ga rijden dat het wat lekkerder zit. Ik heb een dressuurzadel en rij met mijn paard ook gewoon dresuur.
2 jaar geleden heb ik op een paard gereden met een boomlooszadel. Lijkt die zit hier een beetje op. Wat voor zadel zouden jullie nemen voor die paar keer (te denken aan 1 of 2x in de week het bos in) voor mijn paard: boomloos/western of een aussie ?

Raanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:01

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:08

@Susyb : een Aussie zit net als een engels zadel, maar dan met beduidend meer steun vanwege de 'oortjes'. Als je de soort met westernfenders neemt dan geeft dat aan je benen ook nog wat meer stevigheid.
Is boomloos meteen gekoppeld aan western??
Want daar hangt wel een iets hogere prijs aan wil je iets wat kwalitatief verantwoord is :)
De meeste western (boomloze) zadels zitten breed en dat hoeft niet altijd prettig te zijn :)

@Raanii: als jij er tevreden mee bent en in de gaten houdt dat ie goed blijft liggen ;)
Op dit zadel zie je het logo het duidelijkst
http://www.aussiesaddle.com/images/Surv ... carved.jpg
Die van Zm zijn idd anders Moet je wel wat uitvergroten)
http://www.zadelmarkt.nl/nl/stockzadel- ... .0098.html
Een andere naam voor Stocksaddle is Outbacksaddle, dus alleen aan de naam is niet te zien dat het hier om een merk gaat.
Maar die van jouw is dus geen ZM :D
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 11-06-11 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Raanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:11

Ik zal het mijne eens bestuderen, ze lijken wel op elkaar :P
bedankt alleszins!

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:27

DubbelDun schreef:
@Susyb : een Aussie zit net als een engels zadel, maar dan met beduidend meer steun vanwege de 'oortjes'. Als je de soort met westernfenders neemt dan geeft dat aan je benen ook nog wat meer stevigheid.
Is boomloos meteen gekoppeld aan western??
Want daar hangt wel een iets hogere prijs aan wil je iets wat kwalitatief verantwoord is :)
De meeste western (boomloze) zadels zitten breed en dat hoeft niet altijd prettig te zijn :)

@Raanii: als jij er tevreden mee bent en in de gaten houdt dat ie goed blijft liggen ;)
Op dit zadel zie je het logo het duidelijkst
http://www.aussiesaddle.com/images/Surv ... carved.jpg
Die van Zm zijn idd anders Moet je wel wat uitvergroten)
http://www.zadelmarkt.nl/nl/stockzadel- ... .0098.html
Een andere naam voor Stocksaddle is Outbacksaddle, dus alleen aan de naam is niet te zien dat het hier om een merk gaat.
Maar die van jouw is dus geen ZM :D

Nou ik heb er dus echt geen drol verstand van maar als een australian dichter bij het engels komt kan ik misschien die beter nemen als een western.
Maar doordat je dan meer steun hebt.. ik ben best zwaar.. pas ik daar dan wel tussen vraag ik me dan af :=

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:30

Als er "co" achter Stocksaddle staat, is het geen zadelmarkt. zonder dat wel. Het lijkt er wel errugveel op..................
Het risiko van een ZM zadel is dat het scheef is en de slechte kwaliteit leer, maar zo nu en dan zit er best een nette tussen. Als jij zo eentje hebt en jij en je paard zijn er blij mee, dan maakt het toch niet uit waar het weg komt?

Susyb: Je moet er nog net in lichtrijden kunnen, ik heb ook een royale k*nt en inch maat 17 (= 18½). Let ook op de stand van de oren (= poleys) dat wisselt ook nogal. Als ze erg haaks op het zadel staan kom je er moeilijk uit, als ze wat meer naar voren staan gaat dat gemakkelijker.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:34

linky schreef:
Als er "co" achter Stocksaddle staat, is het geen zadelmarkt. zonder dat wel. Het lijkt er wel errugveel op..................
Het risiko van een ZM zadel is dat het scheef is en de slechte kwaliteit leer, maar zo nu en dan zit er best een nette tussen. Als jij zo eentje hebt en jij en je paard zijn er blij mee, dan maakt het toch niet uit waar het weg komt?

Susyb: Je moet er nog net in lichtrijden kunnen, ik heb ook een royale k*nt en inch maat 17 (= 18½). Let ook op de stand van de oren (= poleys) dat wisselt ook nogal. Als ze erg haaks op het zadel staan kom je er moeilijk uit, als ze wat meer naar voren staan gaat dat gemakkelijker.

okay thanks :) hier heb ik wat aan.. ik vind ze zo gaaf.. ik ga eens kijken of het bij mij en mijn paardje past natuurlijk :) maar dan komt er zeker een denk ik :)

Raanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:36

linky schreef:

Oh, bedankt! Das al wat makkelijker te zien dan gewoon de vorm van de stempel te bestuderen :)
En ja das wel waar, op zich doet het er niet toe als hij goed is :P Ik ga m (als er gee 'Co.' achter staat, wel nog eens extra controleren op eventuele scheefheden ^^
Bedankt!

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:35

Raanii schreef:
*superblij!!! :D *

Vond dit plots op internet; http://www.aussiesaddle.com/aussie_leather_saddles.html
Het logo rechts bovenin is de stempel op mijn Aussie, dus volgens mij toch geen zm :o

Helaas heeft ZM precies dezelfde nagemaakt.. ik heb die van mij uit elkaar getrokken en geloof mij maar, die wil je niet op je paard hebben liggen hoor!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:44

Ik kon op die hele website van http://www.aussiesaddle.com geen model mét kussens vinden, alleen maar zgn halfbreeds (met een westernachtige onderkant).

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:00

Dat is de ellende met de ZM zadels, het ziet er zo leuk uit aan de buitenkant............... maar kwaliteit heeft zijn prijs.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:49

ik heb mijn stock helaas ook te koop staan

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:42

Graag vermelden bij "Eenmaal, andermaal" te koop aangeboden.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:33

Daar heb ik hem ook staan toch ;) geef hier alleen aan dat ik hem te koop heb staan :) heb hier al eerder meegepraat over Stockzadel

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:04

wat voor een pad moet je onder een stocksaddle leggen?
ik heb er nu een western pad onder is dit goed?
heb vandaag mijn stocksaddle gekocht en hij zit heerlijk :D
heb een norton deluxe :))
ik zal zondag even een foto spammen :))

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:27

Maakt niks uit, als hij maar past. Ik heb gewone dressuurpads van QHP die zijn wat langer dan de meeste anderen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:30

oke dus het kan gewoon beide?
heb namelijk nog zat gewone dekjes liggen :')

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:35

Wil ook een Australian Stockzadel, ze lijken me heerlijk zitten!
Hopelijk passen ze op mijn Trekpaard... :O