[WN] De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:05

Mac schreef:
Kitty_ schreef:
Mac, je moet gewoon deze kant op komen, kun je gelijk lekker over de Veluwe struinen _O-

Jamaar, ik woon al op de Veluwe :)) !

En jij hebt de Colorado niet, toch?
Ze zoeken volgens mij nog dealers in NL O:)

:P
Thanx, ik ga eens kijken wat ik kan betekenen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:18

Ik heb een Colorado in huis gehad. Nog nooit eerder had ik zo'n scheef zadel in handen.Ik zou het echt niet meer aandurven.

Mac

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:34

Oh echt Malenka :oo ?
Hoe lang is dat geleden?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 23:11

Iets meer dan een jaar denk ik. Ik heb er ook nog wel een document met foto's van.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 23:13

Ik ben ook wel benieuwd naar die foto's.
Die ik had was een heel goed zadel en reed geweldig.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 01:09

Mac schreef:
Als Therese (uit Duitsland; doet Freemax, Colorado en Deuber) het kan combineren met de regio Zwolle/Apeldoorn, dan wil ik wel meedoen.

Had al contact met haar opgenomen via email, maar nog niks gehoord :-)

Ik ben wel geinteresseerd om in eerste instantie mee te kijken en de zadels van dichtbij te zien.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:41

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:51

Ik heb dat een keer met een Massimo zadel gehad. Zadel was enorm scheef. Het is toen netjes teruggestuurd naar de fabriek en ik heb een nieuwe (rechte) gekregen. Dit was ook een productiefout en netjes opgelost.

Ik ga toch voor de buffalo, round, 17 inch. Simpelweg omdat ik even een financiële tegenvaller heb en gewoon geen budget voor de cow. Tenzij hij nog ergens 2dehands verschijnt op korte termijn.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:59

Ach als het zadel jullie goed bevalt Amanda, kun je altijd weer gaan sparen voor een }:0

Tjonge Malen, dat is niet een beetje scheef...... heb je daarna ook een andere in handen gehad? Het kan natuurlijk zoals Amanda het zegt een productiefoutje wezen en in dit topic is iemand goed te spreken over de Colorado (al begreep ik dat het paard het zadel uiteindelijk gekozen heeft, wat natuurlijk ook niet onbelangrijk is)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:00

Ja precies, dat was mijn idee ook. Mocht het budget er wel een keer zijn, dan kan het alsnog. :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:27

@Malenka: dat is idd behoorlijk scheef en helaas komt dit bij alle merken wel eens voor. Belangrijkste is dan dat de leverancier/fabrikant dit erkent en er netjes naar handelt.

Het is dus raadzaam om eens een lineaal en meetlint langs je nieuwe zadel te leggen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:30

Ik heb het niet aangedurfd om nog een andere Colorado aan te schaffen. Deze is terug gegaan naar de verkoper. Ik heb niet zo'n vertrouwen in een merk waarbij ze dit na productie en voor verschepen niet zelf opmerken. Het gebruikte leer viel me wel alles mee qua kwaliteit. Het was op het scheve na echt een leuk zadeltje. Toch ben ik erg blij dat ik uiteindelijk een rundleren Freemax heb bemachtigd. Die is kwalitatief nog een stuk beter.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:13

Wat vreemd Malenka! Ik kan mij bij de fork nog enigsinds voorstellen dat hij er scheef opgeschroefd is. Bij de Freemax zadels moet je bij de verwisseling van een nieuwe fork ook even zelf wat gaatjes in de fork boren. Wel knap overigens als je dit scheef voor elkaar krijgt. Wel fijn dat je het zadel terug hebt kunnen sturen!

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:37

Ik ga mijn freemax buffel short 16" maar in de verkoop zetten en een andere in een maat kleiner aanschaffen.. Ik zit maar te dubben maar hij is gewoon echt te ruim. Ik zit nu maar te hannesen met bontjes en kussentjes erin.
Ook wil ik denk ik dan een kifra pad erbij, of is er een wat voordeligere variant van een ander merk? (Short)
Ik ga natuurlijk dik bij moeten leggen voor een andere/nieuwe freemax..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:41

Manifesto schreef:
Ik ga mijn freemax buffel short 16" maar in de verkoop zetten en een andere in een maat kleiner aanschaffen.. Ik zit maar te dubben maar hij is gewoon echt te ruim. Ik zit nu maar te hannesen met bontjes en kussentjes erin.
Ook wil ik denk ik dan een kifra pad erbij, of is er een wat voordeligere variant van een ander merk? (Short)

Te ruim in een 16? Hoe klein is jouw kont wel niet? :+

Ik heb nu de 15 in gebruik en dat gaat voor mij prima maar mijn vriend past er al eigenlijk niet in, laat staan mijn moeder. Daarom gaat die dus weg en komt er een 16, hopelijk deze week al *\o/*

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:44

Manifesto schreef:

Zonde Manifesto!
Ik kan hem eventueel op mijn site zetten en op FB promoten voor je?

Op dit moment zijn de Kifra-pads te verkrijgen met wat korting, scheelt alweer iets :o . Een andere optie is een pad van Engel maar persoonlijk vind ik deze "net aan" onder de Freemax zadels liggen.

Een andere optie is een Burioni Westernpad http://www.kifrahorse.nl/webshop/alles- ... --wol.html maar daarvan kun je de inlagen niet verwisselen. Dit hoeft geen probleem te zijn, mits de rug paard dusdanig "gevuld" is dat er geen extra inlagen nodig zijn.

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:02

Azmay schreef:
Manifesto schreef:

Te ruim in een 16? Hoe klein is jouw kont wel niet? :+

Ik heb nu de 15 in gebruik en dat gaat voor mij prima maar mijn vriend past er al eigenlijk niet in, laat staan mijn moeder. Daarom gaat die dus weg en komt er een 16, hopelijk deze week al *\o/*

Haha, nou echt heel klein is m'n bips niet. Ik heb kledingmaat 36/38
Kennis van mij heeft ook die maat en heeft ook de 15" gekocht hoor.
Uiteindelijk is dat ong. een 17" Engels. Niet super klein dus.
Kunnen we niet ruilen? Haha :7

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:11

Kitty_ schreef:
Manifesto schreef:

Zonde Manifesto!

Op dit moment zijn de Kifra-pads te verkrijgen met wat korting, scheelt alweer iets :o . Een andere optie is een pad van Engel maar persoonlijk vind ik deze "net aan" onder de Freemax zadels liggen.

Een andere optie is een Burioni Westernpad http://www.kifrahorse.nl/webshop/alles- ... --wol.html maar daarvan kun je de inlagen niet verwisselen. Dit hoeft geen probleem te zijn, mits de rug paard dusdanig "gevuld" is dat er geen extra inlagen nodig zijn.

Het is een Rocky mountain horse. Korte brede rechte rug. Rondgeribt.
Dus die burioni pad zou misschien nog een optie kunnen zijn.. Het spijt me heel erg maar ik vind buiten de stevige prijs ook de letters KIFRA heel lelijk op de pads.. :o
Niet onaardig bedoeld, smaken verschillen.. Maar als de kifra echt de beste is dan zal ik er over nadenken :+ Ik heb nu een grandeurpad en het hele zooitje blijft maar schuiven. Ik hoor heel vaak dat m'n zadel scheef ligt. Als ik tussendoor op en af stap komt het zadel me ook vrolijk tegemoet.. Ook al singel ik goed aan. Het kan ook nog wel mede aan zijn bouw liggen want de achterkant ligt ook nogal los en wat omhoog. (Pommelmaat check ik regelmatig)

Ik zou hem ook wel graag via jou te koop willen/kunnen zetten ja
Ik ben ook nog lid van de Duitse fb verkoop groep.
Jammer dat jij niet kan passen in mijn regio (Gouda) Kitty

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:15

Manifesto schreef:

Ik heb 38 inderdaad, maar ben wel wat ruimere zadels gewend.

Paardje was eigenlijk te breed voor forkmaat 5 die nu in mijn zadel zit dus heb een zadel met grotere fork besteld. Neem aan dat jij ook geen fork maat 6 erin hebt? Maar heb hoe dan ook al een nieuwe :')

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:25

Azmay schreef:
Manifesto schreef:

Ik heb 38 inderdaad, maar ben wel wat ruimere zadels gewend.

Paardje was eigenlijk te breed voor forkmaat 5 die nu in mijn zadel zit dus heb een zadel met grotere fork besteld. Neem aan dat jij ook geen fork maat 6 erin hebt? Maar heb hoe dan ook al een nieuwe :')

Nee bij mij zit de 4 erin..

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:36

Manifesto schreef:
"Kitty_"]
"Manifesto"]

Zonde Manifesto!

Het is een Rocky mountain horse. Korte brede rechte rug. Rondgeribt.
Dus die burioni pad zou misschien nog een optie kunnen zijn.. Het spijt me heel erg maar ik vind buiten de stevige prijs ook de letters KIFRA heel lelijk op de pads.. :o
Niet onaardig bedoeld, smaken verschillen.. Maar als de kifra echt de beste is dan zal ik er over nadenken :+ Ik heb nu een grandeurpad en het hele zooitje blijft maar schuiven. Ik hoor heel vaak dat m'n zadel scheef ligt. Als ik tussendoor op en af stap komt het zadel me ook vrolijk tegemoet.. Ook al singel ik goed aan. Het kan ook nog wel mede aan zijn bouw liggen want de achterkant ligt ook nogal los en wat omhoog. (Pommelmaat check ik regelmatig)

Ik zou hem ook wel graag via jou te koop willen/kunnen zetten ja
Ik ben ook nog lid van de Duitse fb verkoop groep.
Jammer dat jij niet kan passen in mijn regio (Gouda) Kitty

Smaken mogen verschillen hoor :o Als het je echt niet aanstaat kun je de letters altijd nog wegwerken met een watervaste stift ;)
Je zou nog een pad met sympanova aan de onderzijde kunnen proberen, die hebben wat meer grip, maar het nadeel is dat niet ieder paard even goed op sympanova reageert. Hoe check je de forkmaat? Met een fork meter? Je mag mij altijd foto's mailen, dan kijk ik met je mee.

Ik ben zo nu en dan weleens in het westen van het land...

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:58

PB'tje gestuurd naar Manifesto mbt het zadel :) Ondertussen kijk ik lekker verder overal.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:13

Nog steeds erg tevreden hier.

Sorry had een dubbele post en ik kon het niet meer verwijderen :D
Laatst bijgewerkt door nanda1980 op 13-09-16 17:19, in het totaal 2 keer bewerkt

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:17

Kitty, zijn die inlages die in de burioni zitten dan dunner dan van de kifra? Ik vind die kleurtjes gewoon erg leuk van burioni.
Ik dacht dat de korting voorbij was en dat ik dus te laat was. Mmmm toch nog maar 1 erbij bestellen denk ik. Gisteren gereden en man wat was het al zweten in de ochtend {:}
Na het afzadelen weer een super mooie zweetafdruk en de hele ruggengraat was nog mooi droog. Volgens mij is dat een mooi resultaat. In het boomloos topic zie ik namelijk regelmatig afdrukken met droge plekken naast de ruggengraat. Kan misschien wel goed wezen maar ik vind het er maar vreemd uitzien.....

Jammer Manifesto, maar ik begrijp dus dat je verder dik tevreden bent anders kies je niet voor een andere maat :D

Zijn er al mensem die niet tevreden zijn over de freemax?

Andere boomloze zadels zie ik erg veel te koop en ik zie dat sommige mensen erg vaak van zadel wisselen terwijl ze toch zeggen dat ze tevreden zijn. Hebben die dan een geldboom? Of houden ze gewoon van afwisseling :?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:27

Ik probeer boomloosjes graag uit, maar tot nu toe kon nog niets tippen aan mijn Bob Marshall, dus dat is nog steeds een blijvertje gebleken :D
Elke nieuwe investering wordt dus betaald door de verkoopopbrengst van de ander :)