Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anya schreef:06csma jij geeft naar mijn idee toch echt andere dingen aan dan Sablou. Jij zegt dat een zadel vanaf dag 1 moet passen en zitten. Jij zegt dat de zit van een ruiter de druk op het paard kan veranderen. Ondanks dat de boom zou passen. Dat je de zit kunt aanpassen om die druk te veranderen.
Sablou zegt dat als de boom past het zadel past. Punt.
Ik zie hier een tegenstrijdigheid in. Daar zou ik nog steeds graag uitleg over willen hebben.
Laika schreef:Wat ik een beetje jammer vind is dat er alleen maar over het schuiven van het zadel gesproken wordt. Laten we er even voor het gemak van uitgaan dat het zadel past. Dit is overigens door Francis ook al die tijd al aangegeven, dat ze op dat punt geen twijfel heeft aan de kundigheid van de zadelmaker. Maar haar paard ervaart het blijkbaar niet als dusdanig.
Ik heb even op de vaquero site gekeken en vond daar dit stukjeCitaat:Maar het belangrijkste van alles is, dat onze westernzadels met liefde voor paarden worden gemaakt. Met een perfect op uw paard passende tree, waarbij we zelfs binnen de normale toleranties, aanpassingen garanderen, zodat uw trouwe viervoeter nog jaren met plezier onder het zadel gaat.
En als ik dit topic lees, wordt daar dus kompleet aan voorbij gegaan. Francis moet maar even doorzetten...... Maar het gaat volgens mij helemaal niet om Francis, maar om haar paard!
Francis heeft uit liefde voor haar paard een duur custommade zadel gekocht. Voor haarzelf had ze waarschijnlijk ook wel een lekker zittend zadelmarkt zadeltje kunnen kopen voor € 200,-- Maar uit liefde voor het paard is deze custommade gekozen.
Maar, in dit topic blijkt dat het paard blijkbaar van geen enkel belang is..... ze moet maar gewoon even doorzetten![]()
Als nou dat paard steeds meer protesteerd met elke keer dat dat onder het betreffende zadel moet, dan kan je je voorstellen dat dat inrijden grote problemen gaat opleveren. Zoniet misschien zelfs ivm bokken en wegspringen levensgevaarlijke situaties!
Wat ik me ook afvraag.... als het paard nu hinder van welke aard dan ook ondervindt met dit zadel waar nog teveel "schaap" onder zit. Hoe kan die hinder dan minder worden als het schaap dunner is geworden? Het lijkt mij dat als dat lekkere dikke kussen wat er nu tussenzit dunner wordt, dat dan het paard de hinder die ze nu heeft als nog duidelijker ervaart.
AafkeB schreef:Ik begrijp allang dat niemand van dit forum écht geïnteresseert is in de gratis informatie van een professional en ik ben jullie negatieve vibes zat.
Niemand van jullie heeft de "guts" of de interesse om overmorgen met open vizier in de werkplaats te staan.
Dat toontje zit erin omdat ik me constant aangevallen voel.