[WN] Welke Bob Marshall zou jij laten maken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Welke Bob Marshall zou jij laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:36

@hoofvision : hij is mooi :9
Worden die grote D's bedoeld met een Wrangler beugelophanging ??

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 00:19

ja en ze zitten wat verder naar achteren als bij de trail begreep ik

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:29

Ik ga de grote rode letters even straal negeren, want ik ben misschien nu wel zo ver dat ik toch aan een nieuwe BM moet/ga...

Mijn huidige is heerlijk, maar voor Daan met z'n typisch Arabische korte ruggetje eigenlijk te lang voor het inbuigen (werd heel duidelijk toen ik van het weekend het vzh-zadel erop legde ;( Mèn ik voel m'n zitbeenknobbels nog stééds #) ).

Dus ik twijfel: een nieuwe bestellen en dan 10 (?) weken wachten, of nog langer als ze m'n bestelling kwijtraken... |o En al die tijd dus nauwelijks kunnen rijden, of alleen recht-toe-recht-aan in de bak en in het weekend naar buiten. Óf Evelien bellen en vragen wat ze in de vrachtwagen heeft liggen. Maar da's nog een hele opgave gok ik zo. Maar áls ze wat heeft is het hoogstwaarschijnlijk tweedehands goedkoper dan een nieuwe BM uit de States. Want een nieuw boomzadel hoef ik niet, dan neem ik voor datzelfde geld liever weer een BM.

Ik denk dat ik sowieso naar de roundskirt toe moet denken, want het is nu juist de punt van de skirt die in de weg van zijn heup zit. En hoewel ik dat zelf niet zo mooi vind, is dat wel de enige optie denk ik. Dus dan liever goed voor het paard en minder leuk voor mijn ogen.

Heb ook al gespiekt of er wat op ebay/mp etc staat, maar heb niks kunnen vinden...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:37

Joh dan koop je toch voor tijdelijk een goedkoop Barefootje via Marktplaats ofzo, terwijl je op je nieuwe BM wacht? Daar kun je dan toch best even een paar maandjes mee rond crossen en dan weer voor hetzelfde bedrag verkopen :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:59

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:19

Deze lijkt me wel wat:
8131 16” Border Tooled Trail Rider, Chocolate Suede, Dark oil, Round skirt, Basketweave w/b-wire edge, #46 Braided horn, Large cinch d Rings, Barrel cantle, Wrangler rigging

Wat houdt die Wrangler rigging in? Is dat de fenders die verder naar achteren zitten?

Die kale endurance versie van ebay had ik gezien ja, maar dat zwarte (en dat hale) vind ik niks :n

@pmarena: daar zat ik ook al aan te denken ja. Die heb je al voor een relatief prikkie natuurlijk...

Hoe gaat dat trouwens met bestellen? Kan ik dat via hen zelf doen? Of gaat dat via het verkooppunt hier (Alida?)

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:29

Ik zag van de week een Barefoot Arizona incl. toebehoren voor 250 euro voorbijkomen, misschien iets voor tijdelijk?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:30

Balen dat er geen foto's bij die zadels in stock staan -O-
Wrangler rigging bedoelen ze dit mee denk ik: http://sportssaddle.com/wrangler.php

Fenders verder naar achteren zetten doen ze niet zo graag begreep ik, wel jammer want ze zitten standaard te ver naar voren vind ik.

Je kan een Barefootje echt soms voor kleine prijsjes vinden, zeker als het voor tijdelijk is maakt het vast niet zo gek veel uit wat voor model of hoe het er precies uitziet... zo kun je prima iets kopen waar je eigenlijk geen geld op hoeft te verliezen :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:32

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:36

Ja precies, voor zo'n prijs kan ik makkelijk een tijdje een barefoot rijden idd.

Ah dat zal het zijn ja. Dat weet ik dan weer niet of dat wat is. Maar de Wrangler zonder die gekke rigging had de fenders sowieso toch wat meer naar achteren dacht ik? Daar had jij toch een plaatje van DD? Kan hem zo snel even niet vinden... Maar die swing-rigging doet die plaatsing naar achteren dan weer teniet lijkt me...Hebben alle Wranglers dat nu?

edit: dit zoek ik dus, maar dan zonder die swing-rigging: Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:41

Swing-rigging zal lijkt mij niet uitmaken hoor, het "zwaartepunt" ofwel de positie van de ophanging blijft op zich hetzelfde, alleen heeft de fender dan wat meer bewegingsruimte vanaf het punt van bevestiging.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:58

Maar het maakt het wel makkelijker om toch weer te ver naar voren te gaan met je onderbeen lijkt me, zeker op die bolle pony van mij...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:31

Rije schreef:
Deze lijkt me wel wat:
8131 16” Border Tooled Trail Rider, Chocolate Suede, Dark oil, Round skirt, Basketweave w/b-wire edge, #46 Braided horn, Large cinch d Rings, Barrel cantle, Wrangler rigging

Wat houdt die Wrangler rigging in? Is dat de fenders die verder naar achteren zitten?

Die kale endurance versie van ebay had ik gezien ja, maar dat zwarte (en dat hale) vind ik niks :n

@pmarena: daar zat ik ook al aan te denken ja. Die heb je al voor een relatief prikkie natuurlijk...

Hoe gaat dat trouwens met bestellen? Kan ik dat via hen zelf doen? Of gaat dat via het verkooppunt hier (Alida?)

Als het een trail Rider is moet je niet uitgaan van een naar achter gezette fender al zit die Wrangler rigging erop. Ik denk dat het daarbij alleen om het oog gaat.
Bij alle in stock zadels heb je het over basis modellen, die dus volgens de gewone standaard gemaakt zijn.
En lange wachttijd is relatief. Ik heb ook al eens een in stock besteld, en ook die was er niet binnen 5 weken ;) Geloof dat ik daar ook bijna 10 weken op heb zitten wachten.

Bestellen van in stock kan je niet zelf. Je woont in Nederland. Daar is Alida voor.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:36

Waar een wil is ... ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:39

pmarena schreef:
Joh dan koop je toch voor tijdelijk een goedkoop Barefootje via Marktplaats ofzo, terwijl je op je nieuwe BM wacht? Daar kun je dan toch best even een paar maandjes mee rond crossen en dan weer voor hetzelfde bedrag verkopen :)

Dan zou ik wel eerst goed testen of je de zit van een barefoot prettig vindt, ik heb me laten vertellen dat die niet vergelijkbaar is met de zit van een BM ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:42

BF Heeft heel veel verschillende modellen dus dat zal onderling ook erg verschillen, maar uitgaande van het western model BF is de zit idd heel anders.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:44

Ik heb net Evelien gebeld, nou ja, voicemail ingesproken. Ik wil eerst eens horen wat zij zegt en of ze wat heeft. Dat consult kan er dan ook nog wel bij en dan eet ik wel een keertje minder sushi :P Maar stiekem neig ik nog steeds naar een mooie custom-supergaaf-getoolde-en-bezilverde-roundskirt-BM O:)

Een BF zal idd anders zitten, maar ja, het is maar eventjes, en als peerd er maar geen last van heeft wil ik best even een tijdje afkicken van de heeeeerlijke BM-zit. Dan waardeer je daarna ook weer extra wat je hebt ;)

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:04

Ik heb jaren heerlijk gereden met een barefoot roundskirt western. Maar nu ik een bm heb rij ik nog lekkerder!

Als een bm je goed bevalt waarom dan nu overstappen naar boomzadel? Je paard heeft er echt geen last van als je een paar maanden met een barefoot oid rijdt.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:21

Nee maar mijn portemonnee vindt de BM ook nog wel het bediscussieren waard ;) Het is toch een hele hap geld aangezien ze tweedehands gewoon niet/nauwelijks te krijgen zijn en hij dus nieuw besteld zal moeten worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:30

Er staat wel weer 1 op de Markt zag ik, waarom zou die bvb. niet goed zijn?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:47

Das dus een square skirt. Die heb ik nu en is simpelweg te lang. Het zal echt een roundskirt moeten worden.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:58

Welke inchmaat zou je nodig hebben?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:07

Pfoe goeie... Ik heb een redelijk bescheiden achterwerk, mt 36/38.

Edit: mijn huidige bm is 15 inch. En das zat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:19

@rije: ik durf het je niet te zeggen, heb je nog een foto voor me en hoelang is dat geleden ??
Over het algemeen zijn het 16"-ers.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:21

Had het net gevonden, uit de oude advertentie nog. Het is dus een 15 inch en das genoeg voor mij.