Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Shakir schreef:Owkay,
hier komt het...gisteren gebeld...
Hij heeft vastgesteld dat het wél past, heeft al tal van andere zadels verkocht, zelfde als de mijne aan andere mensen met Haflingers en die klagen niet, dus het moet wel passen als het zadel op andere haflingers wél past.
Hij neemt niets aan van Denis, om redenen die ik hier niet zomaar zal neerzetten...
De test moet komen van iemand die geen zadels verkoopt, maar wel zadelpasser is.
Daarbij, als mijn zadel spant op de schouders, dat mag geen probleem zijn, want, zo redeneert hij, een singel van een mentuig komt ook op de schoft, dus waar maak ik dan problemen van?
Het zadel kan niet te lang zijn, want de skirt kan niet drukken op de rug, die draagt niet...
Het zadel ligt veel te ver naar achteren op de foto's, maar als ik het meer naar voren leg, dan ligt het nog meer op de schoft te duwen
Het zadel moet niet over de ganse lengte gelijkmatig de druk verdelen, dat die druk voornamelijk op z'n schoft komt is niet meer dan normaal? Brugvorming kan niet, want een ralide boom past op alle paarden, zonder uitzondering.
Ben ik nu een domme kip of meent hij dat nu echt?
Wat moet ik nu nog doen, als ik Denis niet ter hulp mag roepen ?
Alle andere zadelpassers wonen in Limburg of weet ik niet waar en zal weer zakken geld kwijt zijn aan vervoerskosten.
Ik werd echt slecht gisteren. Moet ik nu m'n ogen dichtknijpen en niet meer op letten dat het spant op z'n schoft en gewoon doorrijden? Ik heb geen geld om nog een nieuw zadel te kopen...Ik voel me machteloos en woedend.
Eens m'n advokaat raad vragen, die me ook geholpen heeft met advies toen ik problemen had met m'n Quarter, die doet meer zo'n zaken. Als ik de zaak win, zijn de kosten toch niet voor mij.
Shakir schreef:'t Is misschien nog vroeg om ons zo kwaad te maken op hem, misschien komen we er wel uit. Mocht dat niet direkt opensmeuren op een forum, maar dat kwam omdat ik in het begin van de topic nog niet 100% zeker was dat het niet paste, ik voelde alleen aan dat er iets niet klopte.
Ik ben ook dom geweest van niet direkt te reageren en te twijfelen, omdat ik niet direkt wist wat er juist aan de hand was.
Pienb schreef:Ts: die kerel is gek. Niet bij laten zitten hoor!
Voor de rest.... Laten we het gewoon gezellig houden. Snap niet waar al die haat in deze forums altijd vandaan komt. Ik zou zeggen, zoek een ander middel om je agressie kwijt te raken, ga boksen ofzo.
. spatter schreef:shakir een schuifend zadel hoeft niet te liggen aan je zadel
bij een paard met nauwlijks schoft en wel rond geribt schuift een zadel erg snel
een oplossing kun je dan zoeken in een andere singel, bijvoorbeeld een vilten singel,andere pad maar ook in een borsttuig
toen ik begon te rijden met mijn welsh-cob schoof het zadel ook altijd
pas toen hij ouder werd en meer schoft kreeg bleef het zadel beter liggen
ik heb de eerste jaren met een borsttuig gereden en een vilten singel
. Ja, zo'n mannen zijn precies een ronde ton, waar alles zo vanaf glijdt, ik probeer met zo'n borsttuig, staat ook stoer.DubbelDun schreef:Júist bij 3-punts gording is het belangrijk dat het zadel echt goed past. Als je dan nl een zadel hebt waarbij de bolling sterker is dan de holling van de rug dan trek je middels die gording de 'punt' van het zadel nog eens extra strak(en dus pijnlijk) op de rug.
DubbelDun schreef:Memoryfoam is leuk, maar als het warm wordt dan druk je het teveel in om nog zacht aan te voelen.
Dan moet je zo'n dikke laag hebben (minimaal 4 cm) voor het effect heeft.
spatter schreef:balen dat je niet bij mij in de buurt woont, hadden we eens mijn zadels kunnen passen al was het maar voor een indruk te krijgen
Dat zo emand met zichzelf kan leven, een paard kan hier zo veel pijn van gaan lijden verschrikkelijk... octavodia schreef:Tjee, ik heb dit es even doorgelezen, maar wat een drma zeg. heb je foto's gekeken, en tja kan ook niet tot een andere conclusie komen dan dat dit zadel echt veel te lang is voor jou HAflinger. Ik heb zo'n zelfde probleem gehad, ook een zgn "kundig persoon"het zadel paste op mijn paard, ook ik was goedgelovig. Nou, het is een aantal jaren geleden inmiddels, maar ik heb in een aantal maanden tijd mijn paard volledig in de vernieling gereden ..de klachten waren eerst erg vaag, nog een persoon erbij gehad, en volgens diegene paste het zadel ook goed...Nou bleek achteraf dat het zadel dus ook te lang was voor hem, en ook te strak op de schouders lag...wat een drama..Dure dierenartsenkosten, fysiotherapeut etc..maanden uit de running..Ik pas, en koop nu alleen nog maar een zadel als er een Master Saddle Fitter Consultant bij is geweest. ( ben al 1,5 jaar bezig met mijn fries, zeer korte rug, past dus geen passend westernzadel op, zelfs een 15 inch roundskirt past niet!!!)Ik heb er erg veel van geleerd, en weet nu ook dat ieder zadel minimaal 2 cm van de schouderkop af moet liggen en niet voorbij de 18e rib mag komen, dit in verband met de zachte lendenen met hieronder bv de kwetsbare nieren.
Rijd asjeblieft niet verder met dit zadel, en maak er een hoop werk van dat hij dit zadel terug neemt, je hebt als consument recht op een goed passend produkt, hij is verplicht om het terug te nemen als het niet past, neem een MSFC in de hand, ook al kost dit dan geld. Dierenartsen zijn duurder, want daar gaat het op uit draaien als je hiermee door gaat rijden...
Ik weet wat je doormaakt, zet door, hou de moed er in, lang leve de MSFC!! zij heeft mij al verschillende zadels afgeraden...het bokken van jou HAffie kan ook wel es protest zijn dat het zadel niet lekker zit...altijd eerst uitsluiten!!!
Wens je heel erg veel succes!! Het is niet jou schuld, denk daar goed om, je vertrouwd volledig op zo'n persoon die zegt kundig te zijn...dit is echt dieptriest!Dat zo emand met zichzelf kan leven, een paard kan hier zo veel pijn van gaan lijden verschrikkelijk...