De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88153
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:55

Maar is het veel verschil met de buffalo denk je? Heb je ze allebei in handen gehad?

Wildgirl

Berichten: 11683
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:07

Dames, ik breek weer even in hoor...de kans dat ik toch voor een freemax ga begint stil aan groter te worden. Weet iemand naast de Duitse fb groep nog meer aanbod 2e hands? Mijn budget is ongeveer 800 euro.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:21

Amanda schreef:
Maar is het veel verschil met de buffalo denk je? Heb je ze allebei in handen gehad?


Nope alleen de Koe heb ik in handen gehad. Maar de Duitse verkopers advies is gewoon: voor diegene die veel rijdt (een keer of 4 a 5 in de week) daarbij langer rijdt (meer dan 20 minuten), veel buitenritten maakt van een paar uur en diegene die meer dan 80 kilo weegt= }:0

Wildgirl Ebay kleinanzeigen.

Kitty_

Berichten: 3045
Geregistreerd: 10-03-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 09:27

Precies zoals Rina zegt....

Ik zie hier wel Buffalo zadels die intensief gebruikt worden, lees 4 a 5 keer per week. Bij goed onderhoud ( netjes ophangen, beschermen en schoon houden) kun je van een Buffalo ook lang genieten.

horsii

Berichten: 7812
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 13:13

Kitty_ schreef:
Precies zoals Rina zegt....

Ik zie hier wel Buffalo zadels die intensief gebruikt worden, lees 4 a 5 keer per week. Bij goed onderhoud ( netjes ophangen, beschermen en schoon houden) kun je van een Buffalo ook lang genieten.


Wij gebruiken de buffalo intensief en valt ons echt niet tegen.
Nu denk ik zeven maanden.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 17:23

Blijft wel jammer dat je ze niet in een shop kan bekijken en voelen. Bij Arthur liggen veel zadels en is ook bij orientatie altijd fijn om even rond te lopen, te voelen, te zitten etc.
Ik wil de freemax alleen maar even zien en voelen. Niet per se meteen uit proberen.

Kitty_

Berichten: 3045
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 17:55

superpony schreef:
Blijft wel jammer dat je ze niet in een shop kan bekijken en voelen. Bij Arthur liggen veel zadels en is ook bij orientatie altijd fijn om even rond te lopen, te voelen, te zitten etc.
Ik wil de freemax alleen maar even zien en voelen. Niet per se meteen uit proberen.



Je bent welkom hoor :)

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 18:14

Waar zit je?

Niet om jou hoor. Maar normaal kom ik in een store en wil dan even rondkijken, keus hebben. Vaak spaar ik dingen op en neem nog wat andere spulletjes mee etc.

Kitty_

Berichten: 3045
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 23:09

superpony schreef:
Waar zit je?

Niet om jou hoor. Maar normaal kom ik in een store en wil dan even rondkijken, keus hebben. Vaak spaar ik dingen op en neem nog wat andere spulletjes mee etc.


Kan ik mij helemaal voorstellen hoor :j
Ik zit in Arnhem

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 00:06

Oke, goed om te weten! Dank je wel.

Berdien

Berichten: 64646
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 17:49

Bijna acht jaar na het starten van dit topic is de Freemax weer heel dichtbij, maar dit keer voor mijn ruin. Grote Tinker, 1.65m met flink wat beweging. Wordt nu gereden met een Barefoot Barrydale, maar het western blijft toch wel heel erg trekken. Denk dat hij ook daar meer z'n ei in kwijt kan.

Dus! Freemax passen. Ik ben even het overzicht kwijt wie dat ook maar weer doet:
- Kitty -> Arnhem, maar Groningen valt buiten de straal van 20km
- Lilliane -> is bekend
- was er nog iemand in het noorden? Of vlakbij het noorden in Duitsland?

Zowel ik als een stalgenootje hebben interesse, en kunnen het consult dan samen aanvragen om kosten te delen.

Mac

Berichten: 11661
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:03

Als Therese (uit Duitsland; doet Freemax, Colorado en Deuber) het kan combineren met de regio Zwolle/Apeldoorn, dan wil ik wel meedoen.

Had al contact met haar opgenomen via email, maar nog niks gehoord :-)

Berdien

Berichten: 64646
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 18:05

Leuk Mac! :j Heb je een website van haar? Dan kan ik even loeren :))

Mac

Berichten: 11661
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:13

http://ride-with-a-smile.de/

Is ook bij troi en bij rina geweest. Bij Troi ben ik bij de zadelpassessie geweest. Troi (of eigenlijk haar paard :P ) heeft uiteindelijk de Colorado gekozen en rina de Freemax. Kundige vrouw :j
Laatst bijgewerkt door Mac op 12-09-16 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Berichten: 64646
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 18:15

+:)+ Bedankt!

Wildgirl

Berichten: 11683
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:21

Berdien schreef:
Bijna acht jaar na het starten van dit topic is de Freemax weer heel dichtbij, maar dit keer voor mijn ruin. Grote Tinker, 1.65m met flink wat beweging. Wordt nu gereden met een Barefoot Barrydale, maar het western blijft toch wel heel erg trekken. Denk dat hij ook daar meer z'n ei in kwijt kan.

Dus! Freemax passen. Ik ben even het overzicht kwijt wie dat ook maar weer doet:
- Kitty -> Arnhem, maar Groningen valt buiten de straal van 20km
- Lilliane -> is bekend
- was er nog iemand in het noorden? Of vlakbij het noorden in Duitsland?

Zowel ik als een stalgenootje hebben interesse, en kunnen het consult dan samen aanvragen om kosten te delen.


Ik bestel bij kitty sowieso de fork meter indien mijn zadelpasser vrijdag geen passend zadel kan leveren, mocht je die willen lenen...roden noordlaren is goed te doen :j

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:04

Mac schreef:
Als Therese (uit Duitsland; doet Freemax, Colorado en Deuber) het kan combineren met de regio Zwolle/Apeldoorn, dan wil ik wel meedoen.

Had al contact met haar opgenomen via email, maar nog niks gehoord :-)


Wil ze zover NL inrijden Mac?? Zover ik haar begreep doet ze tot en met Groningen en verder niet.

Maare je mag je peerd inpakken en hierheen komen, bij mij komt ze wel aan huis :D

En idd Berdien Ride with a smile uit Leer. Hele aardige en kundige vrouw.

Berdien

Berichten: 64646
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 19:23

Anders mag je ook hierheen komen Mac! :j

Tof aanbod WG, maar het gaat met vooral ook om de lengte van het zadel. Flynn is wel veel paard, maar heeft niet eindeloze ruimte op z'n rug. Wil er echt een expert naar laten kijken :j

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:31

Berdien schreef:
Anders mag je ook hierheen komen Mac! :j

Tof aanbod WG, maar het gaat met vooral ook om de lengte van het zadel. Flynn is wel veel paard, maar heeft niet eindeloze ruimte op z'n rug. Wil er echt een expert naar laten kijken :j


Lengte is hier ook wel een issue, maar de freemax vind ik nog wel gaan. Hij zit ook geweldig stabiel trouwens, was ik erg blij mee dit weekend.


Afbeelding

Afbeelding

Berdien

Berichten: 64646
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 19:40

Dat is goed om te horen! Ik ben al vanaf het begin geïnteresseerd in dit zadel, maar met een merrie die met pensioen ging en een jong paard waarvan ik de richting nog niet wist was het geen goed idee. En bij de eerste versie waren er nog wel wat puntjes waarvan ik dacht 'hmmm...'. Huidige versie is wat dat betreft stukken beter.

Ik heb op de site van Ride with a smile gekeken, maar zie daar de Freemax verder niet tussen staan? Of kijk ik nou echt heel scheel?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:29

Berdien schreef:
Ik heb op de site van Ride with a smile gekeken, maar zie daar de Freemax verder niet tussen staan? Of kijk ik nou echt heel scheel?



Nee klopt lang alle zadels staan er niet op. Ze heeft gewoon geen tijd om de site up te date te houden. De nieuwe Startrekk staat er ook niet op.

Kitty_

Berichten: 3045
Geregistreerd: 10-03-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:01

Ik heb, mits de fork maat juist is, nog altijd een short buffel als testzadel beschikbaar. Fork maat 4 seat 16"

Mac

Berichten: 11661
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:29

rina schreef:
Wil ze zover NL inrijden Mac?? Zover ik haar begreep doet ze tot en met Groningen en verder niet.

Ze zei toen van wel, maar dat heb ik haar in mijn mail nog maar een keer gevraagd.
Anders zal ik idd de boer op moeten met peerdlief, maar ik doe het liever aan huis :o

Kitty_

Berichten: 3045
Geregistreerd: 10-03-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:33

Mac, je moet gewoon deze kant op komen, kun je gelijk lekker over de Veluwe struinen _O-

Mac

Berichten: 11661
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:44

Kitty_ schreef:
Mac, je moet gewoon deze kant op komen, kun je gelijk lekker over de Veluwe struinen _O-

Jamaar, ik woon al op de Veluwe :)) !

En jij hebt de Colorado niet, toch?
Ze zoeken volgens mij nog dealers in NL O:)