De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88153
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 21:46

Dit is een 16. Wil een 17. Ik ga zo even kijken dan :D

Edit: gevonden. Maar is wel een fork 4. Volgens mij heeft Jim een 5. Dus dat komt er nog bij. Plus verzendkosten. Dan zou ik zo'n 50 euro goedkoper uit zijn dan wanneer ik 'm nieuw koop. Ik geloof dat ik dan maar gewoon voor nieuw ga met alle voordelen van nieuwkoop voor die 50 euro meer :j

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 07:26

Amanda schreef:
Dit is een 16. Wil een 17. Ik ga zo even kijken dan :D

Edit: gevonden. Maar is wel een fork 4. Volgens mij heeft Jim een 5. Dus dat komt er nog bij. Plus verzendkosten. Dan zou ik zo'n 50 euro goedkoper uit zijn dan wanneer ik 'm nieuw koop. Ik geloof dat ik dan maar gewoon voor nieuw ga met alle voordelen van nieuwkoop voor die 50 euro meer :j


Ja dat dacht ik ook toen ik de mijne aanschafte. Kreeg ook nog korting op de singel en pad bij Kitty die ik ook nog moest hebben en vd passessie een groot gedeelte.

Je pad is voor het oog echt te lang, jammer want het is wel een mooie.

Daihyo

Berichten: 88153
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 07:36


nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:10

Zeker weten, al neig ik nu zelf meer naar de choco kleur, staat Felix beter haha.

Daihyo

Berichten: 88153
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 16:05

Mijn trainer was ook positief over het zadel. Hij adviseerde wel de }:0 .
Dus misschien toch maar investeren. Oh en een 17 inch.
Short of Round maakt volgens hem niet uit, hij heeft de ruimte. Op zich wel handig, want de Short cow gaat maar tot 16" zie ik op de site van Kifra.

Weet iemand of ze ook te bestellen zijn zonder die sliertjes? Jim reageert er heel heftig op in galop. Ik had het eerst niet in de gaten, maar hij werd schieterig en rennerig. Net zoals wanneer ik een zweep vast heb (die ik dus ook nooit gebruik :+ ). Na een paar rondjes begon het te dagen dat het wel eens van die leertjes kon zijn. Dus de achterste opgeknoopt en probleem opgelost :+

Oh en waar is het zadel nu op opgebouwd dat het zo stevig is? Want het is semi-boomloos, maar zit er dan toch een soort van boom in van flexibel materiaal? Ik kan dat niet vinden...

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 17:07

Amanda schreef:
Weet iemand of ze ook te bestellen zijn zonder die sliertjes?


Nope. De sliertjes zijn precies dat deel wat het hele zadel in elkaar houdt. Je kan ze wel afknippen tot op een paar cm en er dan silvertips opzetten. Hebben al meer mensen gedaan.

Amanda schreef:
Oh en waar is het zadel nu op opgebouwd dat het zo stevig is? Want het is semi-boomloos, maar zit er dan toch een soort van boom in van flexibel materiaal? Ik kan dat niet vinden...


Is al eerder verteld in dit topic. Hij is opgebouwd uit verschillende lagen foam met lichte kunststof strippen ertussen gesandwiched (tussen pommel en cantle). Hij is dus boomloos en eigenlijk ook weer semi boomloos.

Daihyo

Berichten: 88153
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 19:21

Sliertjes afknippen :)*
Goeie optie :j

Kitty_

Berichten: 3045
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:58

Zo ben ik weer, was even niet in de gelegenheid om te reageren ivm vakantie {:}

Ik zie wat vragen voorbij komen over het opmeten van de fork maat en zadels uit Duitsland.

De fork maat kun je opmeten met de fork meter, bij mij verkrijgbaar :j De fork maat van je zadel staat net onder de knop ( even het zadel omdraaien *D ) Het is echter wel zo dat Freemax de duidelijk regel naar alle dealers heeft dat er geen zadels verkocht mogen worden zonder dat er een zadelpasser bij is geweest :o . In principe worden er geen zadels vanaf Duitse dealers naar Nederland verzonden. 2e hands is dat natuurlijk een ander verhaal :)

Ik heb een enkele keer wat 2e hands zadels, dus wellicht ook interessant voor sommige. +:)+

@ Nanda1980, ik vind de lakota iets minder geschikt voor onder de Freemax. De Burioni pads passen er ook prima onder. Als je creatief bent kun je van deze pads ook een pad voor boomloosje maken: http://www.kifrahorse.nl/webshop/alles- ... d-wol.html

Deze pads zijn ook geschikt maar zijn wel aan de lange kant: http://www.kifrahorse.nl/webshop/alles- ... x-pad.html

Daihyo

Berichten: 88153
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:51

Op de FB verkoop pagina staat nu een short cow in 17". Maar op jouw site zie ik staan dat de short cow alleen in 15 en 16" te verkrijgen is.
https://www.facebook.com/groups/7476218 ... 6989335228
Is dat dan het oude model? Of is het in Duitsland wel in 17"te verkrijgen?

Edit: ik zie het al, model 2013.

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:56

@Amanda, soms is een oplossing zo simpel dat je er zelf niet op komt :=

Thanxs Kitty! Helaas ben ik niet creatief |( zijn leuke pads die burioni.

Zijn die pools dan ook te lang voor onder de round?

En je hebt op de site ook nog andere burioni, zijn die geschikt of moet je dan ook creatief wezen?

Ff off topic, maar sta je ook weer op HE?

Vandaag voor het eerst een langere buitenrit gemaakt, ruim 12,5km, wel de hele tijd gestapt.
Regelmatig op en af moeten stappen ivm veehekken (gelukkig hebben ze daar dan wel stronken neergezet om weer op je paard te komen), na tijd kon ik zeker wel 2 handen tussen de singel en buik steken, maar totaal geen last gehad van een schuivend zadel. Conclusie: superzadel voor op buitenrit, ik heb ook geen last van mijn rug gehad terwijl ik dit met mijn dressuurzadel wel had.

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:57

Amanda schreef:
Op de FB verkoop pagina staat nu een short cow in 17". Maar op jouw site zie ik staan dat de short cow alleen in 15 en 16" te verkrijgen is.
https://www.facebook.com/groups/7476218 ... 6989335228
Is dat dan het oude model? Of is het in Duitsland wel in 17"te verkrijgen?

Edit: ik zie het al, model 2013.

Balen -O-

Daihyo

Berichten: 88153
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:00

Nou ja, fork klopte niet. Dus dat erbij, verzendkosten en je zit bijna op de nieuwprijs :D

Hier schuift het zadel juist wel met op- en afstappen.
Ik was net enorm blij met de zweetplek. Keurig over heel de lengte, geen droge plek behalve de ruggengraat. Die lag dus mooi vrij :j

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:08

Nou dsn kun je idd beter een nieuwe kopen, heb je tenminste ook garantie.

Zweetplek ben ik tot nu toe ook steeds tevreden over. Ik lees wel eens in het boomloos zadel topic, maar wat je daar soms voorbij ziet komen aan plekken. Ook vind ik dat daar veel gedaan wordt aan aanpassingem enzo. Ach misschien komt dat omdat ik hier nog totaal groen in ben dat ik dat zo vreemd vind haha.

Balen van het schuiven. Ligt dat meer aan de bouw van Jim of aan de combinatie singel, pad en zadel?

Daihyo

Berichten: 88153
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:22

Jim is rond. En singel en pad wolvilt, dus vrij glad. Mijn andere zadel bleef wel liggen. Maar ja, dat lag ook klem op de schoft :+
Ik stap sowieso met krukje op, maar dat wordt buiten wel lastig natuurlijk.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:46

Als hij je nu goed bevalt als testzadel Amanda, zou ik idd gaan voor een nieuwe. De meeste die op de FB pagina staan zijn of het oude model, of de zitmaat is em net niet, of de pommel niet, en dan zit je kwa kosten idd vrijwel op de prijs van een nieuwe. Daarbij wordt die nieuwe dus op maat van je paard aangepast. Geen gedonder met niet goed liggen dan.

Daihyo

Berichten: 88153
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:55

Ja inderdaad rina. En voor de prijs hoef je het niet te doen.
Ik heb nu een short 16" en wil een round 17" cow. Maar daar zit behalve de lengte van de skirts toch geen verschil tussen?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:12

Nee, niet anders dan dat de zitmaat 1 groter is :+ :') (sorry melig).

Kitty_

Berichten: 3045
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:35

Amanda schreef:
Ja inderdaad rina. En voor de prijs hoef je het niet te doen.
Ik heb nu een short 16" en wil een round 17" cow. Maar daar zit behalve de lengte van de skirts toch geen verschil tussen?


Lilianne heeft ook een Buffel Round ( met cow fork :D ;) ) liggen. Maar ik vermoed dat de fork maat hiervan niet passend was voor je paardje?
Klopt inderdaad dat behalve de lengte van de skirts er geen verschil zit in de maat ( behalve de zitmaat zoals Rina al aangeeft :D


nanda1980 schreef:
@Amanda, soms is een oplossing zo simpel dat je er zelf niet op komt :=

Thanxs Kitty! Helaas ben ik niet creatief |( zijn leuke pads die burioni.

Zijn die pools dan ook te lang voor onder de round?

En je hebt op de site ook nog andere burioni, zijn die geschikt of moet je dan ook creatief wezen?

Ff off topic, maar sta je ook weer op HE?

Vandaag voor het eerst een langere buitenrit gemaakt, ruim 12,5km, wel de hele tijd gestapt.
Regelmatig op en af moeten stappen ivm veehekken (gelukkig hebben ze daar dan wel stronken neergezet om weer op je paard te komen), na tijd kon ik zeker wel 2 handen tussen de singel en buik steken, maar totaal geen last gehad van een schuivend zadel. Conclusie: superzadel voor op buitenrit, ik heb ook geen last van mijn rug gehad terwijl ik dit met mijn dressuurzadel wel had.


De pad van Pool's zal zo'n 25 cm over hebben in de rug lengte...
Ik sta dit jaar niet op Horse Event, wel op Equiday met de Freemax zadels

Super dat het zadel zo bevallen is +:)+

Daihyo

Berichten: 88153
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:00

rina schreef:
Nee, niet anders dan dat de zitmaat 1 groter is :+ :') (sorry melig).

Doos :D

Geen idee Kitty. Deze paste, dus we hebben niet eens verder gekeken :+
Maar goed om te weten. Dan vraag ik of ik 'm wel even mag zien :D
Qua lengte moet het passen. Mijn oude zadel was 66cm lang en dat kon.

Kitty_

Berichten: 3045
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:22

Amanda schreef:
rina schreef:
Nee, niet anders dan dat de zitmaat 1 groter is :+ :') (sorry melig).

Doos :D

Geen idee Kitty. Deze paste, dus we hebben niet eens verder gekeken :+
Maar goed om te weten. Dan vraag ik of ik 'm wel even mag zien :D
Qua lengte moet het passen. Mijn oude zadel was 66cm lang en dat kon.


Ah, inderdaad wel ff handig om te kijken wat de lengte doet. De fork op de round is een Cow fork in cognac , kun je gelijk de kleur zien ( tenzij je kiest voor een Cow Choco :D )


Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88153
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:30

Haha two tone :D
Nee, dan wordt het cognac. Ik twijfel nog steeds hoor. Gelukkig heb ik nog een week. Twijfels zijn vooral budget gerelateerd...
Ik ga er vanuit dat het past, want hij zou korter moeten zijn dan mijn oude zadel. En het draagvlak is natuurlijk wel korter dan de lengte van de skirts.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:54

Hahaha geinige foto Kitty :D
Enne Amanda <<) dat was een te leuk inkoppertje :') Ik heb even teruggezocht, meende nl al dat ik hier in het topic de lengte van de mijne gezet had. Die is dus 66 cm. En dat is een 17 inch round cow. Maar Amanda het zadel zou dan alsnog weer gepast worden op je paard, tenzij je een 2e hands koopt, dus dan zie je ook gelijk of het kan kwa lengte.

Daihyo

Berichten: 88153
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:24

Ja precies, dat is ook wel fijn :j
Merk jij een groot verschil tussen de leersoorten?

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:43

rina schreef:
Hahaha geinige foto Kitty :D
Enne Amanda <<) dat was een te leuk inkoppertje :') Ik heb even teruggezocht, meende nl al dat ik hier in het topic de lengte van de mijne gezet had. Die is dus 66 cm. En dat is een 17 inch round cow. Maar Amanda het zadel zou dan alsnog weer gepast worden op je paard, tenzij je een 2e hands koopt, dus dan zie je ook gelijk of het kan kwa lengte.

Is dat wel zo? Ik heb er gewoon 1 besteld na een passessie van Liliane, die had een short en ik ben uiteindelijk voor de round gegaan (omdat ik niet zo lang kon wachten :+ en Kitty die sneller had)

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:50

Ik heb er maar 1 he :D En tot nu toe is de kwaliteit van het leer me meer dan een beetje meegevallen. Of ze 30 of 40 jaar meegaan ??? durf ik niet te zeggen. Het is toch een heel ander verhaal dan de oude, bijna antieke, boomzadels als Billy cook ed. Maar het leer is nergens te dun, van slechte kwaliteit of wat dan ook.

Nanda als jij de verkoper vraagt om dat bestelde zadel alsnog even te passen, geloof ik niet dat ze daarover moeilijk zullen doen.
En eronder, en dat heb ik al vaker hier in het topic vermeld, ligt een Grandeurpad met verschillende extra inlages. En ik heb er ook nog een antislipmat onder liggen aangezien ik een eetkamertafelmodel paard heb.