Ik snap dat je het met de dure dingen niet doet en dat je snel kleur verschil krijgt
Maar joh als het werkt en nog er leuk uit ziet waarom niet ?
Ik weet hoe jou denkwijze is en dat je mensen zoals ik die een stuk gemakkelijker over dingen denken voor gek verklaart Maar ik bedenk mij als je een leuk hoofdstel hebt en je baalt dat ie niet past zou ik gaan proberen dat ding pas te maken en of dat er dan ook nog leuk uit ziet
spicegirl
Geplaatst: 05-02-12 23:43
ik verklaar niemand voor gek, en ik zal ook niet zeggen wat een ander moet doen (zoals er al bij staat ). maar ; iets weghalen, wat onderdeel is van het geheel, of iets toevoegen met b.v. andere kleur/kwaliteit, of met touwtjes/verlengriempjes gaan werken is gewoon altijd te zien, en -vind ik zelf- niet mooi. wat niet past, past niet.zowel te klein, als te groot. ik had eens een DC hoofdstel, voor echt veel geld.was gewoon te groot.nog DC gemaild voor een ander/korter kopstuk, maar die zeiden dat ook ; het valt op, en uniformiteit is er gewoon niet meer.het klopt dan niet meer... dus verkocht, en er is nog genoeg te koop en zoals kasmir zelf ook zegt ; zonder keelriem is het geen gezicht. mag je niet mee starten ook.
spicegirl
Geplaatst: 06-02-12 00:39
maarre; kan beter wat showen, voordat de mod dit gechat ziet.. set van Broken Horn .ik ging eigenlijk voor de teugels,maar die werden niet los verkocht. kreeg een offer i couldn't refuse van de verkoper (die ik al kon van eerdere zaken) deze matching teugels @essie-de afspraak was; alleen wat ik nodig had ik heb een hoofdstel, zonder teugels die er ook maar enigzins bijpassen. dus vandaar deze. en ik heb een schitterende showblouse, zonder matchende blanket, dus ook nodig. die krijg ik dus ook nog binnen maandag of dinsdag. hoofdstel kwam bij de deal, gaat mss ook in de verkoop (en is ook al een gegadigde voor )
Oh gaaf! Inderdaad schandalig om dat van elkaar te scheiden
Zonder keelriem past die wel Frontriem blijft ook mooi hangen op het hoofd, zakt helemaal niet (komt door d'r dikke kop). Alleen vind ik het niet zo mooi staan als met keelriem denk ik..
En als je de keelriem onder het kopstuk legt ipv erachter? Net als met een engels hoofdstel? Door hetzelfde gat van de frontriem als waar nu het kopstuk doorgaat?
spicegirl
Geplaatst: 06-02-12 14:11
dat ligt toch verder naar voren, dan word ie strakker. enigste oplossing is een bijpassende grotere keelriem.
Nu zit de frontriem echt prima.. hoe lang de keelriem ook word, hij neemt toch weer ruimte af van je frontriem.. door dat hij door de lussen gaat.. Maar zeker het proberen waard toch? en keelriem verlengen?
spicegirl
Geplaatst: 06-02-12 14:24
verlengen ? een ander gekleurd stukje er aan naaien ? dat is toch geen ponem. frontriem zit nu toch ook krap aan. kijk maar hoe dicht het kopstuk op de oren zit. het gaat maar net..
IcePrincess
Geplaatst: 06-02-12 14:52
Jij bent niet erg creatief geloof ik SG? Lus van de frontriem loshalen, stukje eraan stikken en weer terug vast, dan is alles wat je ziet gewoon de originele frontriem en alleen het stukje wat aan de achterkant van de lus tegen het hoofd aan zit is extra dus dat zie je niet, afhankelijk van hoe de lus nu in elkaar zit moet de frontriem op deze manier toch zeker minimaal 3 cm in totaal verlengt kunnen worden zonder dat je dat om het hoofd totaal niet zal zien.
Voor mijn pony moet ik alles kleiner maken, maar dat doe ik alleen met tuig wat ik niet zelf kan maken en wel wil hebben, en verder is alles custom made. Het paard wat ik voor hem reed had xfull nodig ook daar kon ik geen standaard hoofdstellen voor gebruiken en moest alles aanpassen. Kleiner maken kan in heel veel gevallen heel goed, groter maken kan wat minder vaak maar in dit geval moet het zeker op een nette manier kunnen .
spicegirl
Geplaatst: 06-02-12 15:18
ik hoef niet creatief te zijn
IcePrincess
Geplaatst: 06-02-12 15:42
Jij koopt gewoon een ander paard als het je tuig niet past? (moet eerlijk bekennen dat ik dat ook wel regelmatig roep als iets weer eens niet pas, zou een stuk goedkoper zijn om een ander paard te kopen )
spicegirl
Geplaatst: 06-02-12 16:05
grappig ! nee, ik koop iets wat wel past, of wat beter staat. zoals ik al zei een paar regeltjes terug. hoe mooi ook, als het niet past(of staat ), past (of staat ) het niet. hoe duur dan ook, dan verkoop ik het en zoek wat beters/mooiers. dat doe je toch ook, als je b.v. kleding hebt gekocht wat niet past ? en zijn jouw spullen duurder als je pony dan ?
Ja, vond dat zo'n mooi paard! Je nieuwe paard is ook leuk.
Ooit, als ik later groot ben en ook een eigen paard heb, en met shanks rij, komt er ook zo'n mooie one of two ear
spicegirl
Geplaatst: 06-02-12 17:36
komt heus wel goed, warbling !
IcePrincess
Geplaatst: 06-02-12 18:00
Als ik kleding koop die niet past heb ik hier een hele mooie naaimachine staan die ervoor zorgt dat ik het wel pas .
Maar ik heb idd een aantal spullen die meer waard zijn dan mijn pony, maar goed pony is ook wel wat goedkoper dan een quarter natuurlijk dus dan heb je dat al een stuk sneller . Ik koop wat ik leuk vind en soms is dat goedkope troep wat een ander nooit van z'n leven zou kopen en soms is dat heel duur merkspul wat een ander ook weer nooit van z'n leven zal kopen. En ik ben blij met beide .
Warbling; nu je het zegt ja, van lang en smal hoofd naar een kort en breed hoofd