nanda1980 schreef:Rina, ik heb geen ervaring met vliegen rijdekens. Is het verbreden van de uitsparing makkelijk? Gaat het niet verder scheuren dan?
Voor mij is het niet zo moeilijk een deken te veranderen, maar ik weet niet hoe handig jij op een naaimachine bent
Er zit biesband omheen, dus nee zolang je die weer vastnaait scheurt hij niet verder uit.
troi schreef:Ik heb geen freemax maar wel een zadel dat er veel op lijkt (colorado) en heb een horseware flyrider, die past prima om mijn zadel heen.
Ik zei toch ook dat een normale westernuitvoering uitrijdeken past. Alleen die is er niet in zebrauitvoering. Een aangezien de dazen hier op oorlogspad zijn moet ik wel een zebra, een gewone helpt niet meer.
nanda1980 schreef:Hoe bergen jullie je freemax op?
In een zadelhoes op een zadelsteun met de pad eronder weg en de singel eraf.
nanda1980 schreef:Hebben jullie een speciale zadelsteun?
Speciale zadelsteun, jep. Ook eigen creatie
Je moet hem niet op zomaar op zon verrijdbare zadelbok, of een zadelsteun die niet het hele zadel ondersteunt hangen. Daar schijnen ze scheef van te trekken. En de singel eraf, ook vanwege het scheef trekken van het zadel.
nanda1980 schreef:En gebruiken jullie ook een zadelhoes?
Jep dus
Maar dat doe ik met al mijn zadels.
nanda1980 schreef:Hebben jullie veel verschillende pads en wat voor merken dan?
Ik heb er voor de Freemax maar 1, een Grandeur. Voor de andere zadels meer, maar dat is niet zo interessant.
nanda1980 schreef:Hebben jullie ook wel sprongetjes met het zadel gemaakt?
Ik doe niet aan springen, dus nee ik heb niet met het zadel gesprongen.