[WN] In het kader van even iedereen wakker schudden ...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: In het kader van even iedereen wakker schudden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 21:03

Ik vind die laatste van Francis best wel wat hebben. Die eerste vloekt het hoofdstel bij de kleur van het zadel.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:28

zoals die onderste hebben meerdere bekende merken tegenwoordig zadels.. was vandeweek nog op een site (die ik nu natuurlijk niet meer kan vinden) waar je uit verschillende felle kleurtjes struisvogel leer kon kiezen voor de seat en van die inlages op de skirts (ook verschillende figuurtjes als hartjes, sterren of een fantasievorm). Heeft best wat, maar dan wel voor de lol voor 'erbij' (helaas meestal geen 'erbij' prijzen)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 11:47

OK.. in het kader van AFGRUWELIJKE zadels hier toch wel weer een toppertje..
Mexicaans model (vandaar die bijzettafel voor op je zadel.. kan de tequila met taco's op) in stainless steel en zilver... hoe 'bling' wil je't hebben?(overigens.. hoe lelijk ik 't ook vind.. knap gemaakt is't wel weer)
Afbeelding

Voor degenen die willen opvallen en dus willen bieden hier de link (tip: koop staatslot.. opvallen is duur) http://cgi.ebay.com/Mexican-new-saddle-stainless-steel-silver-leather_W0QQitemZ280124335874QQihZ018QQcategoryZ47293QQrdZ1QQcmdZViewItem

Pff.. ik vind alles groter dan een beschaafde showknop al snel in de weg zitten... je zult dit voor je hebben! *oempf*...
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 12:43

Van mij hoeft zo'n boterhambordje ook niet Haha!, maar bij impact doet ie minder zeer als een cuttingknop(je). Clown

Over smaak valt niet te twisten, maar het zijn idd kunststukjes om te zien.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:57

Ik vind deze wel wat heel veel hebben, maar dit is de gewoonte in Mexico, het westernzadel is eigenlijk een mexicaans zadel, waar in Amerika de knop steeds kleiner werdt, werd hij in Mexico steeds groter.
Hier is een foto van een Charro-zadel dat ik op de Equitana gezien heb: alle détails zijn perfect bij elkaar passend, Je ziet de kale boom, maar die is zó mooi bekleed met perkament-achtige Rawhide, dat ik niet eens een randje of naad kon zien! Dit zadel is uit het begin van de 20e eeuw

Afbeelding

En de bijpassende headstall, zelfs het touw was heel mooi en fijn gemaakt

Afbeelding

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 13:13

Dat bedoel ik ook hoor Aafke.. echt heel kunstig en knap gemaak en in dat opzicht wel weer mooi te noemen, maar ik zou't toch echt niet op m'n paard willen... tenzij ik aan een verkleedpartij mee deed ofzo.. Ik vind dit meer 'tentoonstellings'zadels zeg maar.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 13:18

maar wel interessant hè?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 15:06

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 15:11

"Vergelijkbaar met Wintec".
Het is maar goed dat Wintec niet op de NL-Marktplaats kijkt anders zouden ze direct een advocaat inschakelen ;
(

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 15:13

afschuwelijk zulke zadels zou er nooit een willen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 15:18

Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 17-06-07 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 15:19

DubbelDun schreef:
"Vergelijkbaar met Wintec".
Het is maar goed dat Wintec niet op de NL-Marktplaats kijkt anders zouden ze direct een advocaat inschakelen ;
(

Nou Dubbel. Ik heb de wintec ook gehad en ik kan je zeggen. Pasvorm precies hetzelfde Knipoog Matriaal idem. Je mag komen kijken Tong uitsteken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 15:21

Met die van Marktplaats... kan ik me niet voorstellen.
Ik zie vanaf de foto al dat het materiaal niet hetzelfde is Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 15:24

DubbelDun schreef:
Met die van Marktplaats... kan ik me niet voorstellen.
Ik zie vanaf de foto al dat het materiaal niet hetzelfde is Haha!

Qua pasvorm. Ik durf het zeker te zeggen (zadel is van mij overigens). Wintec Western heb ik een jaar in huis gehad (onverkoopbaar zowat, don't ask me why). Op dit zadeltje al met 1u een bod. Het materiaal is zeker vergelijkbaar en de pasvorm ook.
Maar ehm? Gaat Anky ook rechten omdat er look-a-like pads zijn waar haar naam (als vergelijking) bij staat. Vond ik een beetje vreemde opmerking van je overigens....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 17:19

Over de pasvorm kan ik niet oordelen, al is die van Wintec niet slecht en mét een goede kwaliteit boom (ralide).
Als jij dit zadel met een Wintec wilt vergelijken ga ik twijfelen of we het wel over dezelfde Wintec hebben Knipoog
Afbeelding
Kijk alleen eens naar het materiaal en de fenders.
Het is echt appels met peren vergelijken.
Hier een vergelijkbaar zadel van jouw rose zadel:
Afbeelding

Elke leek moet dat verschil toch kunnen zien.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:52

@ Dubbeldun, ik stel voor dat je de advertentie op Marktplaats nog eens goed doorleest... Er staat namelijk dat de pasvorm vergelijkbaar is niks anders Nagelbijten / Gniffelen (geef Wintec eens een belletje dan weet je gelijk of dit strafbaar is ROFL ) Sorry, vond die opmerking zo om te lachen.. my bad Bloos Haha!

Het materiaal op de zitting van het zadel is wel degelijk hetzelfde, maar het materiaal er omheen in verschillend. Dit zadel is by the way in de verste verte niet te vergelijken met zo'n ''projectje'' van jou. Er hangt niks scheef aan nietjes, de boom is netjes afgewerkt en recht (zover ik hem op het oog beoordelen kan). Kortom: gewoon een net zadeltje voor een redelijke prijs.

Ik begrijp dat je alleen bij het ''Western clubje'' hoort met een duur zadel, liefst elk friebeltje met de hand uitgesneden en dat + 2500 euri kost. Nu hebben veel mensen geen zin om dat bedrag uit te geven (lees: recreanten, dressuurruiters, etc) dat snap ik maar al te goed. Dit is dus een prima alternatief voor die mensen die altijd door de Posh-Westerns ( *LOL* ) afgezeken worden als: niet goed voor hun paard zijnde.

Ik kan je overigens gerust op het hart drukken dat ik dit zadeltje alleen verkoop aan mensen bij wie het ook daadwerkelijk op hun paard past, want op retours/slechte naam/etc zit ik tenslotte ook niet te wachten....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 18:55

Wat zegt het dat de pasvorm vergelijkbaar is. Hoeveel mensen weten wat de pasvorm van een Wintec is. Juist door die naam erbij te halen zonder te weten wat voor boom er in zit zet je mensen bewust op het verkeerde been en doe je het voorkomen alsof er een bepaalde kwaliteit te verwachten is.

Hoe je het ook went of keert dit soort zadels staat bij Zadelmarkt (of heeft gestaan) voor rond de 200 euro en een beetje leuk kleurtje lijkt me niet zoveel meer te moeten kosten.
En ik ken ze, dus ik weet waar ik het over heb en niet alleen van het projectje uit mijn onderschrift.

Wij 'westernmensen' zien graag dat er enigszins serieus met het westernrijden wordt omgegaan en daar hoort meer bij dan de meeste recrearuiters/dressuurruiters-die-liever-op-een-westernzadel-naar-buiten-gaan over het algemeen laten zien. Laat je teugels slap hangen en je rijdt western Cool

Een westernzadel hoeft heus geen zadel te zijn van 2500 euro, je hebt al hele leuke zadels van rond de 800 of een goede merk-2e-hands voor dat geld.
Dan heb je iig een zadel wat tegen een stootje kan en waar je veilig op naar buiten kunt zonder bang te hoeven zijn dat het uit elkaar valt.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:13

Je maakt een klein punt ''Hoeveel mensen weten wat de pasvorm van een Wintec is'', maar meer ook niet.
Je suggereert een hele hoop: *Het zadel zou niet tegen een stootje kunnen *Uit elkaar vallen als je ermee naar buiten gaat *Iedereen heeft 800 euro voor een zadel over *Zadel staat ook bij Zadelmarkt (niks van waar overigens, zie: http://www.zadelmarkt.nl/WESTERN%20%20ZADELS.htm - Geen één kunststof zadel en geloof dat dit gedeelte van de site al een hele lange tijd/altijd hetzelfde is (geweest)) *Veel ruiters niks van western-gerelateerde zaken snappen (en met dit laatste ben ik het zelfs gedeeltelijk eens). Met de rest echt absoluut niet.
Je hebt dit betreffende zadel nooit in real live gezien en hoeveel voorbeelden je ook aandraagt het is nog steeds dit specifieke zadel niet (ookal heb je nog zoveel zadels gezien en denkt te weten waar je het over hebt).
Het volgende is niet banketstaafíg bedoeld ofzo Koe , maar ik begrijp nu waarom mensen af en toe de plague Clown aan western-ruiters hebben ''Wij 'westernmensen' zien graag dat er enigszins serieus met het westernrijden....'' (Quote Dubbeldun). Het zijn haast allemaal betweters Duivel

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:46

Ja, zo is dat! ikzelf vind ook dat ik het altijd beter weet Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 19:47

@Schimmelig: Als je geen geld voor een goed zadel over hebt moet je er geeneen willen kopen wat duidelijk niet de kwaliteit heeft om veilig mee op een paard te gaan zitten.
Dat is net zoiets als mensen die net een paard kunnen kopen , maar geen idee hebben wat het onderhoud allemaal kost.

Maar verkoop jij je roze zadel maar aan iemand die er blij mee is en misschien horen we dan over een jaar of zo hoe het zadel er dan uitziet áls ze het nog hebben.
FYI een normaal westernzadel gaat minimaal 15 jaar mee, de betere zelf met gemak 50 jaar.
Reken eens uit wat een 'duurder' zadel dan eigenlijk een stuk goedkoper is Knipoog

ZM is idd gestopt met de verkoop van dit soort zadels (gelukkig).

En ik zal best wel betweterig over komen, in dit geval is het meer 'mijn haverkist' Haha!
En zolang ik nog steeds mensen kan laten inzien dat mijn 'waarom' toch echt wel hout snijdt is het me dat wel waard.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:10

@ Dubbeldun: sterker nog, ZM heeft nooit kunststof verkocht Knipoog enkel leer.

Je suggereert nog steeds dat dit zadel ''niet veilig'' is, how come? Je hebt het tenslotte nog nooit IRL gezien.
Dit zadel zal geen 15 jaar meegaan, maar daar is de prijs ook naar (dit is ook zo voor de meeste Wintec's overigens, of heb jij die wel eens 15 jaar zien meegaan?). Voor mij heb je weinig hout gesneden, hoop dat dit nog komt... en mijn Barbie-zadel verkopen zal ik, ongeacht of jij het zadel lelijk en slecht vindt Tong uitsteken

Erg slecht dat je mensen met een smalle beurs trouwens veroordeelt. Op deze manier kunnen alleen ruiters met een 50K plus inkomen per jaar fatsoenlijk een paard houden, toch? (want alle dure ingrepen/onvoorziene kosten zijn anders niet te betalen: verzekeringen, stalling, dierenartsen en noem maar op). Ik geloof dat wel 90 % van de Bokkers niet weet wat hen precies te wachten staat (de kosten), als hun paard medische hulp nodig heeft... Dit loopt soms in de duizenden euro's. Laten we het niet alleen over de ''medische'' kant hebben, maar bedenk ook eens wat voor schade een paard kan aanrichten waar je uiteindelijk altijd zelf zorg voor moet dragen (staan daar veel mensen bij stil tijdens de aanschaf van hun net-verliefd-op-geworden-pracht-paard, denk je?)
Anyway, als ik jou was zou ik mijn mening ook niet bijstellen/wijzigen, of whatever, want je hebt tenslotte je reputatie (op Bokt) hoog te houden Knipoog Pling Sigaar ''Western Betweter op de haverkist'' Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 20:25

Schimmelig schreef:
@ Dubbeldun: sterker nog, ZM heeft nooit kunststof verkocht Knipoog enkel leer.
Dat is pertinent niet waar. Tot voor een half jaar hebben ze zowel in volwassen als in kindermaat zadels gehad van een kunstmateriaal (niet a la Wintec), maar van een soort plastic'stof' wat op een soort dik karton geplakt zat. Als je de fenders dubbeldeed dan brak het en bleef hangen aan de stiksels aan de zijkanten. Als versteviging zat er een flinterdun laagje hard plastik in nl.

Overigens is het 'leer' van Zadelmarkt ook die naam niet waard. Het is gemaakt van een soort leren papiermache, iig niet van een echte huid.

Citaat:
Je suggereert nog steeds dat dit zadel ''niet veilig'' is, how come? Je hebt het tenslotte nog nooit IRL gezien.
Niet specifiek jouw zadel, maar wel soortgelijken.
Citaat:
Dit zadel zal geen 15 jaar meegaan, maar daar is de prijs ook naar (dit is ook zo voor de meeste Wintec's overigens, of heb jij die wel eens 15 jaar zien meegaan?).
Ik denk dat een Wintec zonder problemen minimaal 10 jaar moet kunnen worden ondanks de redelijk lage prijs.

Citaat:
Erg slecht dat je mensen met een smalle beurs trouwens veroordeelt. Op deze manier kunnen alleen ruiters met een 50K plus inkomen per jaar fatsoenlijk een paard houden, toch?

Een inkomen van 50K is onzin en dat weet je ook wel. Ik kan 2 paarden onderhouden voor nog niet de helft. Maar iemand die met zijn laatste spaarcenten een paard koopt (en dan bedoel ik iets van rond de 1500 euro) die doet er beter aan om op een manege te blijven rijden.
Of zie jij liever paarden niet de nodige (medische) verzorging krijgen omdat baasje eigenblijk geen geld er voor heeft ??
Soms kan zelfs een fatsoenlijke verzekering er al niet af omdat die te duur is. Dát soort mensen koopt dus ook zadels/hoofdstellen van inferieure kwaliteit, om er na een paar maanden achter te komen dat goedkoop weer eens duurkoop was.

Citaat:
''Western Betweter op de haverkist'' Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken
Lijkt me een leuke voor in mijn onderschrift, jammer dat ie al redelijk vol staat Knipoog

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:29

Ja, je barbi zadel verkopen zal je idd wel.. er blijft altijd een markt onder leken die het wel leuk vinden voor 'er bij'... gelukkig voor hun paard komen de meeste van die mensen er uiteindelijk toch op terug en als ze serieus willen westernrijden kiezen ze uiteindelijk allemaal voor iets degelijkers...

Maar mogen we nu weer on topic alsjeblieft.. 't ging hier om gekke, rare, opvallende zadels.. dit begint weer erg een reclame-spotje te worden.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:36

@ Dubbeldun: Nou goed, van dit zadel breekt niks, als gevouwen (behalve de boom dan) Clown

Die 50K bedoel ik overall (dat je er dus ook je andere dingen van doet, behalve alles aan je liefste uitgeven)... Ik begrijp dat je armoedzaaiers liever geen paard ziet kopen en dat heb ik ook, maar waar trek je de lijn precies, want onvoorziene kosten zijn voor iedereen onvoorzien. Dat geldt net zo goed voor ruiters zonder, als voor ruiters met (alleen zullen die tweede waarschijnlijk meer opties hebben, wanneer er een 'beslissing' gemaakt moet worden).

Tegenwoordig mag er niks meer huh Francis Tong uitsteken Nors opkijken

Ik deed mijn zegje en nu weg is wegje Doei, doei

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 20:43

Francis schreef:
Maar mogen we nu weer on topic alsjeblieft.. 't ging hier om gekke, rare, opvallende zadels.. dit begint weer erg een reclame-spotje te worden.
Je hebt gelijk, dit een-tweetje heeft lang genoeg geduurd.

Hier dan maar weer een kleurig verschijnseltje. Overigens zou deze nog boomloos zijn ook Haha!

Afbeelding